Лабораторна робота №1

Інформація про навчальний заклад

ВУЗ:
Національний університет Львівська політехніка
Інститут:
ІКНІ
Факультет:
КН
Кафедра:
ІТВС

Інформація про роботу

Рік:
2020
Тип роботи:
Лабораторна робота
Предмет:
ДОІ
Група:
ВП 32
Варіант:
8 18 7

Частина тексту файла (без зображень, графіків і формул):

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ ТА НАУКИ УКРАЇНИ Національний університет “Львівська політехніка” Інститут комп’ютерних наук та інформаційних технологій кафедра інформаційних технологій видавничої справи / ЗВІТ ДО ЛАБОРАТОРНОЇ РОБОТИ № 1 з дисципліни: «Додрукарське опрацювання інформації, частина 1» на тему: Основи роботи у програмі QuarkXPress. Особливості інтерфейсу, основні операції. Робота з блоками Мета роботи: отримати загальне уявлення про принципи роботи у програмі QuarkXPress. Розглянути особливості інтерфейсу, основні операції, які виконуються з документами, а також вивчити специфічні атрибути QuarkXPress. Теоретичні відомості За допомогою QuarkXPress можна створювати макети практично будь-якого рівня складності, використовуючи готовий текстовий і графічний матеріал. Вікна програми і документа Вихідне вікно QuarkXPress містить рядок з заголовком, панель головного меню, кнопки управління вікном (Згорнути, Відновити, Закрити), палітру Тооls, що називається також інструментами пустої палітри Меаsurements, а також поля для вказівки масштабу і навігації по сторінках. Cтворення нового документа Для утворення документа призначена команда File/New/Document або комбінація клавіш [Ctrl+N]. Коли скористаєтесь одним із цих засобів, відкриється діалогове вікно New Document. Параметри наступного документа: Поле Page - розмір (або формат) сторінки. В полі Size пропонуються п’ять стандартних форматів сторінки, точні значення яких демонструються в полях Width і Height, в цих полях можна задати і свої розміри сторінки. За допомогою перемикачів Portrait і Landscape, розташованих в області Orientation можна вибрати книж­кову або альбомну орієнтацією. В області Margin Guides визначається величина полів сторінки, в границях якої буде розміщуватись текст і графіка. В результаті установки прапорця Automatic Text Box на кожній сторінці нового документа автоматично формується текстовий блок, обмежений напрямними лінійками (Margin Guides). В полі Column вказується кількість колонок, а в полі Gutter Width - відстань між ними. Масштабування і навігація Існує два способи визначення масштабу: Для зміни масштабу зображення призначений інструмент Zoom. В цьому режимі з кожним натисканням в межах вікна документа масштаб зображення збільшується на 25%. Цю величину можна змінити, якщо активізувати інструмент Zoom і натиснути при цьому клавішу Аlt, поруч з курсором миші з’явиться знак «-», який свідчить, що масштаб буде зменшуватися. Вказати точне значення в спеціальному полі, розташованому в лівому нижньому куті вікна документа. Робота з блоками Поняття блока Відмінною особливістю QuarkXPress є те, що вся інформація в програмі, і текстова й графічна, розміщена тільки в блоках. Блоки діляться на текстові і графічні. Ознакою графічного блока є пересічні лінії. Блоки зручні тим, що можна розробити композицію документа ще до завантаження тексту і графіки. Виділення блоків Є два інструмента виділення Item для блоків і Content для вмісту : Інструмент Item дозволяє не тільки виділяти блоки, а й виконувати їхнє елементарне редагування: змінювати розмір, рухати по сторінці, міняти форму. Інструмент Content потрібно активізувати, якщо необхідно виконати які-небудь операції з форматування місткості блока. Створення текстових блоків Кожний документ, що створюється, автоматично формується з текстовим блоком, якщо в діалоговому вікні New Document встановлений прапорець Automatic Text Box. Для користувацького створення текстових блоків різної форми QuarkXPress надає сім інструментів: Rectangle Text Box дозволяє створювати текстові прямокутні блоки. Rounder Rectangle Text Box - створення блоків із заокругленими кутами; Oval Text Box - блоки у формі еліпса; Concave-Cornet Text Box - створення блоків із увігнутими кутами; Beveled-Corner Text Box - формує текстовий блок із стесаними кутами. Freehand Text Box дозволяє рисувати текстовий блок «від руки». Bezier Text Box дозволяє побудову текстового блока методом розміщення точок, які визначають форму блока. Точки можна розставляти двома способами: натисканням лівої кнопки миші; натисканням з одночасним протягуванням курсору при натиснутій лівій кнопці миші. Параметри текстового блока Параметри текстового блока визначаються в палітрі Measurements або в діалоговому вікні Modify. / Ліва частина палітри призначена для визначення параметрів блока. Її елементи доступні і при виборі інструмента Item. У полях X i Y вказуються координати блока у вибраних одиницях виміру. В полі Cols можна окремо задавати кількість колонок. Кнопки Flip horizontal і Flip vertical дозволяють дзеркально відбити вміст блока. У полі Leading визначається відстань між рядками тексту. У полі Tracking регулюється інтервал між символами виділеного тексту. У правій частині палітри Measurements зосереджені елементи управління для установки атрибутів шрифту: поля для вибору виду шрифту і його розміру, а також кнопки для різноманітних шрифтових виділень. Вкладка Box містить елементи управління за допомогою яких задають параметри самого блока. Деякі з них дублюють елементи палітри Measurements. До таких належать наступні поля: Origin Across, Origin Down - координати лівого верхнього кута блока; Width, Height - визначення ширини і висоти виділеного блока; Angle - вибір кута повороту текстового блока. У полі Skew вводиться кут скосу вибраного текстового блока. На вкладці Text зосереджені елементи для обробки вмісту текстового блока. У полі Columns задається кількість колонок, а в полі Cutter Width - інтервал між ними. Якщо блок оснащений рамкою, для вміщеного в ньому тексту, то рекомендується задавати відступ від границь в полі Next Insert. У полі Text Angle вказується величина кута повороту тексту. У полі Text Skew можна задати скіс тексту. Область First Baseline містить два поля, Minimum і Offset, які призначені для управління зміщенням тексту по вертикалі відносно верхньої границі блока. У полі Offset визначається величина зміщення першої строки тексту відносно верхньої границі блока. Якщо в даному полі стоїть нульове значення, використовується значення з області Minimum: Cap Height - на висоту прописної букви; Cap+Accent - на загальну висоту прописної букви і діакритичного знака; Accent - на висоту верхнього виносного елемента; В області Vertical Alignment знаходяться поля для визначення способу вирівнювання тексту по вертикалі в межах блока. В поле Type представлені чотири способи вирівнювання: Top - по верхньому краю; Centered - по центру; Bottom - по нижньому краю; Justified - рядки тексту, незалежно від їхньої кількості, рівномірно розподіляються між верхнім і нижнім краями текстового блока. Поле Inter Max стає доступним при виборі варіанта Justified - максимальна відстань між абзацами при їхньому рівномірному розподілені по вертикали. Зв’язування текстових блоків Щоб зв’язати текстові блоки, виконайте наступні дії: 1. Створіть текстовий блок і введіть в нього текст такого об’єму, щоб він не вміщався в блок. 2. Створіть інший текстовий блок. 3. Інструментом Item виділіть блок з текстом. Активізуйте інструмент Linking і натисніть на об’єкті. На контурі блока з’явиться біжуча лінія. 4. Натисніть на другому текстовому блоці. В момент натискання ви побачите товсту стрілку, що вказує напрямок зв’язку. Зв’язування текстових блоків виконано. Щоб визначити, чи зв’язаний даний блок з іншими, виділіть його інструментом Item і активізуйте інструмент Linking. Якщо зв’язок є, весь ланцюжок зв’язаних блоків буде означений стрілками. Графічні блоки Створення графічних блоків QuarkXPress надає сім інструментів для створення графічних блоків: Rectangle Picture Box - створення графічних блоків прямокутної форми; Concave-Cornel Picture Box - рисування графічних блоків із ввігнутими кутами; Beveled-Corner Picture Box - створення графічних блоків зі стесаними кутами; Freehand Picture Box - рисування графічних блоків «від руки»; Rounder-Rectangle Picture Box - блок із заокругленими кутами; Oval Picture Box - створення графічних блоків у формі еліпса; Bezier Picture Box - побудова графічного блока за допомогою кривих Безьє. Вставка зображень Щоб вставити зображення в графічний блок, слід активізувати команду File/Get Picture чи натиснути комбінацію клавіш [Ctrl + E]. Відкриється діалогове вікно Get Picture, в якому потрібно вибрати файл для імпорту. Хід роботи 1. Створити новий документ книжкового типу. 2. Створити декілька текстових блоків різного типу з текстом. / 3. Змінити параметри блоків (висота, ширина, кут повороту). / / 4. Задати кількість колонок з вибраним інтервалом, кутом повороту тексту. / / 5. Зробити вирівнювання тексту по центру. / 6. В одному з блоків зробити горизонтальне відбиття тексту і створити рамку штрих-пунктирною лінією. / 7. Зв’язати два текстові блоки між собою. / 8. Створити новий документ з декількома графічними блоками. 9. Вставити зображення. / 10. Поекспериментувати з масштабом, кутом повороту і кутом скосу зображення. / 11. Створити текстовий блок, вибрати колір рамки, змінити колір вибраного фрагменту тексту, фону, використати градієнтну заливку. / / 12. Змінити тип блоку текстового на графічний, змінити форму блоку. /// 13. Виконати практичне завдання: зверстати текст у дві колонки із заголовком, ілюстрацією і підписом під нею та обвести все це рамкою hairline. Етапи виконання завдання: 1) Створити блок для тексту; 2) Зробити блок у дві колонки; 3) Модифікувати його так, щоб текст розміщувався від країв на 12 пунктів; 4) Назначити блоку hairline-рамку; 5) Створити блок для ілюстрації; 6) Назначити блоку hairline-рамку; 7) Помістити ілюстрацію в блок; 8) Масштабувати і скандрувати ілюстрацію; 9) Нарисувати блок для підпису і ввести підпис; 10) Нарисувати текстовий блок для заголовку і ввести заголовок; 11) Помістити файл з основним текстом; 12) Вирівняти всі елементи. Результат виконання завдання / Висновок Виконуючи цю лабораторну роботу я отримала загальне уявлення про принципи роботи у програмі QuarkXPress, розглянула особливості інтерфейсу, основні операції, які виконуються з документами, а також вивчила специфічні атрибути QuarkXPress.
Антиботан аватар за замовчуванням

16.01.2021 04:01-

Коментарі

Ви не можете залишити коментар. Для цього, будь ласка, увійдіть або зареєструйтесь.

Ділись своїми роботами та отримуй миттєві бонуси!

Маєш корисні навчальні матеріали, які припадають пилом на твоєму комп'ютері? Розрахункові, лабораторні, практичні чи контрольні роботи — завантажуй їх прямо зараз і одразу отримуй бали на свій рахунок! Заархівуй всі файли в один .zip (до 100 МБ) або завантажуй кожен файл окремо. Внесок у спільноту – це легкий спосіб допомогти іншим та отримати додаткові можливості на сайті. Твої старі роботи можуть приносити тобі нові нагороди!
Нічого не вибрано
0%

Оголошення від адміністратора

Антиботан аватар за замовчуванням

Подякувати Студентському архіву довільною сумою

Admin

26.02.2023 12:38

Дякуємо, що користуєтесь нашим архівом!