МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ЗАПОРІЗЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТЕХНІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
кафедра програмних засобів
ЗВІТ
з лабораторної роботи № 1
з дисципліни "Основи програмування" на тему:
"ПРОГРАМУВАННЯ НА ОСНОВІ ЛІНІЙНИХ АЛГОРИТМІВ ТА АЛГОРИТМІВ З РОЗГАЛУЖЕНОЮ СТРУКТУРОЮ"
Варіант № 25
Отримати знання і навички, необхідні для програмування з використанням лінійних алгоритмів і алгоритмів з розгалуженою структурою, та навчитися використовувати їх на практиці в процесі розроблення програм мовою програмування С++.
Завдання до роботи
а) знайти периметр трикутника за заданими користувачем координатами його вершин; б) поле шахової дошки має розмір 8 x 8. Клітинки визначаються координатами, перша з яких – номер вертикалі (зліва направо), друга – номер горизонталі (знизу вгору). Користувачем задано натуральні числа a, b, c, d. Необхідно з’ясувати: якщо на клітинці (a, b) розташований ферзь, то чи загрожує він полю (c, d). Вивести на екран відповідні повідомлення; в) для двох введених з клавіатури точок (за координатами) визначити, яка з них розташовується ближче до центру координат; г) обчислити для заданих з клавіатури цілих значень a, b, x значення виразу
/
Результати роботи
3.1 Завдання 1
Код:
#include <iostream>
#include <math.h>
//#include<Windows.h>
using namespace std;
main()
{
setlocale(0,"Russian");
int x1, y1, x2, y2,x3, y3;
float a,b,c,p;
cout<< "Введите числа:"<<endl;
cout<<"x1=";
cin>>x1;
cout<<"y1=";
cin>>y1;
cout<<"x2=";
cin>>x2;
cout<<"y2=";
cin>>y2;
cout<<"x3=";
cin>>x3;
cout<<"y3=";
cin>>y3;
a=sqrt(pow(x2-x1,2)+pow(y2-y1,2));
b=sqrt(pow(x3-x1,2)+pow(y3-y1,2));
c=sqrt(pow(x3-x2,2)+pow(y3-y2,2));
p=a+b+c;
cout<<p<<endl;
return 0;
system("pause");
}
Результати:
/
Рисунок 3.1 – Результат виконання завдання 1
Блок-схема:
/
3.2 Завдання 2
Код:
#include <iostream>
using namespace std;
int main(int argc, char** argv) {
setlocale(0,"Russian");
int a,b,c,d;
cout<<"Введите а от 1 до 8"<<endl;
cin>>a;
if (1>a||a>8) {
cout<<" Введено неправильное значение "<<endl;
return 0;
}
cout<<" Введите b от 1 до 8"<<endl;
cin>>b;
if (1>b||b>8) {
cout<<" Введено неправильное значение "<<endl;
return 0;
}
cout<<" Введите c от 1 до 8"<<endl;
cin>>c;
if (1>c||c>8) {
cout<<" Введено неправильное значение "<<endl;
return 0;
}
cout<<" Введите d от 1 до 8"<<endl;
cin>>d;
if (1>d||d>8) {
cout<<" Введено неправильное значение "<<endl;
return 0;
}
cout<<"Ферзь("<<a<<","<<b<<")"<<endl;
cout<<"Поле("<<c<<","<<d<<")"<<endl;
if (a==c||b==d||(a-c)==(b-d)||(a+b)==(c+d))
cout<<"Угрожает"<<endl;
else cout<<"Не угрожает"<<endl;
system("pause");
return 0;
}
Результат:
1)
/
2)
/
Блок-схема:
/
3.3 Завдання 3
Код:
#include<iostream>
#include<math.h>
using namespace std;
main()
{
setlocale(0,"Russian");
int x1,y1,x2,y2;
cout<<"Введите координаты точки а "<<endl;
cout<<"x1=";
cin>>x1;
cout<<"y2=";
cin>>x2;
cout<<" Введите координаты точки b"<<endl;
cout<<"x2=";
cin>>x2;
cout<<"y2=";
cin>>y2;
if (x1<x2 & y1<y2)
cout<<"Точка à ближе,b-дальше"<<endl;
else
cout<<"Точка b дальше, à-ближе"<<endl;
return 0;
}
Результат:
/
Блок-схема:
/
3.4 Завдання 4
Код:
#include<iostream>
#include<cmath>
using namespace std;
int main() {
float x,a,b, M;
cout<<"Enter the a, b, x:"<<endl;
cin>>a>>b>>x;
M=cos(a)/sin(a)*cos(a)/sin(a)+2*x*2*x+5/sqrt(a+b)+pow(a+b,7);
cout<<M<<endl;
return 0;
//system ("pause");
}
Результат роботи:
/
Блок-схема:
/