Лінійні однозв’язні та двозв’язні списки

Інформація про навчальний заклад

ВУЗ:
Національний технічний університет України Київський політехнічний інститут
Інститут:
Не вказано
Факультет:
Не вказано
Кафедра:
Не вказано

Інформація про роботу

Рік:
2024
Тип роботи:
Звіт до лабораторної роботи
Предмет:
Програмування

Частина тексту файла (без зображень, графіків і формул):

НАЦІОНАЛЬНИЙ ТЕХНІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ УКРАЇНИ “КИЇВСЬКИЙ ПОЛІТЕХНІЧНИЙ ІНСТИТУТ імені ІГОРЯ СІКОРСЬКОГО” ЗВІТ з лабораторної роботи №5 з навчальної дисципліни “Програмування складних алгоритмів” Тема: «Лінійні однозв’язні та двозв’язні списки» Варіант № 15 Дата « 12 » червня 2022 Мета роботи: Метою лабораторної роботи є ознайомитися з основами роботи з двозв’язним списком, однозв’язним списком, стеком та чергою. Теоретична частина: Однозв'язний список — вид зв’язного списку, який складається з вузлів, кожен з яких містить у собі дані (інформаційну частину) та посилання на наступний вузол. / Двобічно зв'язаний список — вид зв’язного списку, у якому посилання в кожному вузлі вказують на попередній і на подальший вузол у списку. Якщо в списку після останнього елемента йде перший, то такий список називається кільцевим двобічно зв'язаним списком. Тобто, поле prev голови списку вказує на хвіст списку, а поле next хвоста списку вказує на голову списку. По двобічно зв'язаному списку можна пересуватися в будь-якому напрямку — як від початку до кінця, так і навпаки. Для нього простіше проводити видалення і перестановку елементів, оскільки завжди відомі адреси тих елементів списку, вказівник яких спрямований на змінюваний елемент. / Найчастіше вузлом списку вважають структурний тип (структуру), який зберігає у собі певну інформаційну частину (іншу структуру або тип даних) та посилання (вказівник) на наступний вузол у списку. Список має «голову», тобто вказівник на початок списку та інколи має кінець, проте найчастіше його не використовують. Мабуть найголовнішою перевагою списку є набагато зручніша робота із динамікою. Наприклад, при створенні динамічного масиву, коли місце у ньому кінчається приходиться копіювати всі елементи, свторювати новий, більший за розміром, а старий видаляти. У спискам набагато зручніше додавати нові елементи. Але в той же час, його набагато складніше контролювати у порівнянні із звичайним масивом. Стек являє собою об’єкт, робота з яким – додавання і видалення – здійснюється за принципом LIFO (last-in first-out – останнім прийшов – першим пішов). Додавання об’єктів в стек може здійснюватися в будь-який момент, видаляється ж лише об’єкт, доданий останнім. / Черга (queue) – лінійний список, у якому всі видалення відбуваються на одному кінці списку, а всі включення (і звичайно всякий доступ) робляться на іншому його кінці. Інакше кажучи, у черги є голова (head) і хвіст (tail). Елемент, що додається в чергу, виявляється в її хвості У черзі новий елемент додається тільки з одного кінця. Видалення елемента відбувається на іншому кінці. Черга (queue), це по суті однонаправлений список, тільки додавання й видалення елементів відбувається на кінцях списку. / Завдання роботи: 1. Створити лінійний однозв’язний список, вивести його. Якщо в списку є елемент із заданим ключем, вилучити його, а попередній та настуні поміняти місцями. Виконати завдання згідно варіанту. 2. Створити двозв’язний список, вивести його. Якщо в списку є елемент із заданим ключем, вилучити його. Виконати завдання згідно варіанту з двозвязним спмском. / Результат: Заповнити стек можна за допомогою меню, натискаючи кнопку 1 – вам запропонують ввести елемент який потрібно покласти в стек. За допомогою кнопки 2, у вас буде можливість порівняти суму від’ємних та додатніх чисел у стеку. А за допомогою клавіші 3 – ви зможете роздрукувати стек у консоль. Клавіша 0 – вихід із програми. / / Посилання на Replit: https://replit.com/join/dkxvcxvkts-tr-15fundamient Висновок: Під час виконання даної лабораторної роботи ознайомлено на практиці з роботою з однозв’язними та двозв’язними списками, стеком та чергою. У результаті виконання роботи було написано реалізацію стеку, та реалізацію завдання, відповідного до много варіанту. Усе працює згідно вимог. Копія коду: #include<iostream> #include <math.h> using namespace std; struct Node { int data; struct Node* next; }; struct Node* head; class stack { int size; public: void push(struct Node New); struct Node pop(); int isEmpty(); stack(); void print(); int positiveSum(); int negativeSum(); int getsize(); }; int stack::getsize(){return size;} void stack::print() { struct Node* temp = head; if (head == NULL) cout << "Stack is empty!"; else { cout << head->data << " "; while (temp->next != NULL) { temp = temp->next; cout << temp->data << " "; } } cout << endl; } int stack::isEmpty() { return (head == NULL ? 1 : 0); } void stack::push(struct Node New) { if (isEmpty()) { head = new struct Node; head->data = New.data; head->next = NULL; } else { struct Node *temp = head; while (temp->next != NULL) temp = temp->next; struct Node *t = new struct Node; t->data = New.data; t->next = NULL; temp->next = t; } size++; } int stack::positiveSum() { if (isEmpty()) { return -1; } else { int sum = 0; struct Node *temp = head; while(temp != NULL) { if(temp->data > 0) { sum += temp->data; } temp = temp->next; } return sum; } } int stack::negativeSum() { if (isEmpty()) { return -1; } else { int total = 0; struct Node *temp = head; while(temp != NULL) { if(temp->data < 0) { total += fabs(temp->data); } temp = temp->next; } return total; } } struct Node stack::pop() { size--; if (!isEmpty()) { struct Node* temp = head; struct Node temp2; if (temp->next == NULL) { struct Node t = *head; head = NULL; return t; } else { while (temp->next->next != NULL) temp = temp->next; temp2 = *temp->next; temp->next = NULL; return temp2; } } else cout << "Stack is empty.\n"; } stack::stack() { head = NULL; size=0; } int main() { stack s; int ch = 1; while (ch != 0) { struct Node temp; int num, sumPos, sumNeg; cout << "Stack:\n1.Push\n2.Compare sum of negative and positive number\n3.Print stack.\n0.Exit\n"; cin >> ch; switch (ch) { case 0: return 0; case 1: cout << "Enter a num to push "; cin >> num; temp.data = num; s.push(temp); break; case 2: sumPos = s.positiveSum(); sumNeg = s.negativeSum(); cout << "Sum of positive: "<< sumPos << ", Sum of negative: " << sumNeg << endl; if(sumPos > sumNeg) { cout << "The sum of positive numbers is greater than negative ones!\n"; } else if(sumNeg > sumPos) { cout << "The sum of negative numbers is greater than positive ones!\n"; } else { cout << "They are the same\n"; } break; case 3: s.print(); break; default: cout << "Bad option\n"; } } }
Антиботан аватар за замовчуванням

03.05.2023 19:05-

Коментарі

Ви не можете залишити коментар. Для цього, будь ласка, увійдіть або зареєструйтесь.

Ділись своїми роботами та отримуй миттєві бонуси!

Маєш корисні навчальні матеріали, які припадають пилом на твоєму комп'ютері? Розрахункові, лабораторні, практичні чи контрольні роботи — завантажуй їх прямо зараз і одразу отримуй бали на свій рахунок! Заархівуй всі файли в один .zip (до 100 МБ) або завантажуй кожен файл окремо. Внесок у спільноту – це легкий спосіб допомогти іншим та отримати додаткові можливості на сайті. Твої старі роботи можуть приносити тобі нові нагороди!
Нічого не вибрано
0%

Оголошення від адміністратора

Антиботан аватар за замовчуванням

Подякувати Студентському архіву довільною сумою

Admin

26.02.2023 12:38

Дякуємо, що користуєтесь нашим архівом!