Міністерство освіти та науки України
Національний університет «Львівська політехніка»
Інститут комп’ютерних наук та інформаційних технологій
Кафедра ПЗ
З В І Т
Лабораторна робота № 1
З курсу «Дискретної математики»
Тема:
«Виведення найпростіших геометричних фігур за допомогою
мови Pascal»
Мета роботи:
Навчитися виводити на екран в певному його місці найпростіші геометричні фігури за допомогою стандартних функцій мови Pascal.
Завдання:
Вивести з заданому місці на екрані задані геометричні фігури так, щоб вони змінювали свій розмір, колір та своє положення в межах заданої області.
Вивід фігур здійснювався за допомогою стандартних функцій мови Pascal:
Rectangle, Circle, Line, Ellipse, Bar3d, PieSlice
Текст програми
program lab01;
uses crt, graph;
var x, y,x1,y1: integer;
driver, mode: integer;
i,a:integer;
color: word;
maxColor: string;
procedure triangl(x2,y2,a,b:integer);
begin
line(x2,y2,x2,y2+a);
line(x2,y2+a,x2+b,y2+a);
line(x2+b,y2+a,x2,y2);
end;
begin
writeln('Wweditj chuslo povtorenj ');
readln(a);
driver:=detect;
initGraph(driver, mode, 'c:\Bp\bgi');
if graphResult <> 0 then halt(1);
color:=0;
randomize;
{ repeat }
x1:=getmaxX div 3;
y1:=getmaxy div 3;
x:= x1*2+random(x1);
y:= y1+random(y1);
{ x:= random(GetMaxX);
y:= random(GetMaxY); }
for i:=1 to a do
begin
{ PutPixel(x,y,color); }
{ setfillstyle(random(12), Lightred);}
{ Circle(x,y1+random(y1), random(y1 div 2));}
{ Rectangle(x, y,x1+random(x1),y1*2+ random(y1)); }
setcolor(random(getmaxcolor));
str(getmaxcolor, maxColor);
outtextxy(100,100,'xx=' + maxColor);
triangl(random(x1),random(y1)+y1,random(y1 div 2),random(y1 div 3));
{ setbkcolor(random(getmaxcolor));}
{ Bar3d(100, 200, 350, 360, 10, true);}
setfillstyle(random(12), Lightred);
{ Inc(color);
if color = getMaxcolor then color := 0; }
delay(1000);
{ pieSlice(random(getmaxx), random(getmaxy), random(360), random(360), random(50));
fillellipse(random(getmaxx), random(getmaxy), random(360), random(360));}
{ until keypressed; }
end;
readln(a);
closegraph;
end.
Висновок:
На даній лабораторній роботі я ознайомився із реалізацією використання графіки у мові Pascal, ознайомився із стандартними процедурами для побудови найпростіших геометричних фігур, та навчився розміщати їх в певному місці на моніторі.