Частина тексту файла (без зображень, графіків і формул):
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ УКРАЇНИ
НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ “ЛЬВІВСЬКА ПОЛІТЕХНІКА”
КАФЕДРА ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
Звіт
До лабораторної роботи № 6
На тему: “ Діаграма варіантів використання ”
З дисципліни: "Моделювання програмного забезпечення"
Мета роботи: Зобразити діаграму варіантів використання для обраної інформаційної системи.
Теоретична частина
Варіант використання являє собою характерну процедуру застосування розроблювальної системи конкретною діючою особою, у якості якого можуть виступати не тільки люди, але й інші системи або пристрої.
Діаграми варіантів використання дозволяють наочно представити очікувану поведінку системи.
Розробка діаграми варіантів використання переслідує мету:
Визначити загальні межі і контекст модельованої наочної області на початкових етапах проектування системи.
Сформулювати загальні вимоги до функційної поведінки проектованої системи.
Розробити початкову концептуальну модель системи для її подальшої деталізації у формі логічних і фізичних моделей.
Підготувати початкову документацію для взаємодії розробників системи з її замовниками і користувачами.
Суть даної діаграми полягає в наступному: проектована система представляється у вигляді множини сутностей або акторів, що взаємодіють з системою за допомогою варіантів використання. При цьому актором або дійовою особою називається будь-яка сутність, що взаємодіє з системою ззовні. У свою чергу, варіант використання служить для опису сервісів, які система надає актору. Іншими словами, кожен варіант використання визначає деякий набір дій, ініційованих системою при діалозі з актором. При цьому нічого не говориться про те, яким чином буде реалізована взаємодія акторів з системою.
Основними поняттями діаграм варіантів використання є: діюча особа, варіант використання, зв'язок.
Діюча особа (актор) – зовнішня стосовно розроблювального програмного забезпечення сутність, що взаємодіє з ним з метою одержання або надання якої-небудь інформації. Діючими особами можуть бути користувачі, інше програмне забезпечення або які-небудь технічні засоби, взаємодіючі з розроблювальним програмним забезпеченням.
Варіант використання – деяка очевидна для діючої особи процедура, що вирішує його конкретне завдання. Всі варіанти використання, так чи інакше, пов'язані з функціональними вимогами до розроблювальної системи й можуть сильно відрізнятися за обсягом виконуваної роботи.
Зв'язок – взаємодія діючих осіб і відповідних варіантів використання.
На рис. 1 наведені умовні позначки, які застосовують при зображенні діаграм варіантів використання.
Рис. 3. Основні умовні позначення діаграм варіантів використання
а – дійова особа; б – варіант використання; в – зв’язок
Основні варіанти використання для офіційного сайту кінотеатру
3.1. Реєстрація
Головний актор: Гість
Рівень взаємодії: Гість – Система
Передумова: Гість зайшов на сайт.
Основний сценарій:
1. Користувач відкриває сторінку реєстрації.
2. Заповнює необхідні дані про себе.
3. Підтверджує вибір.
4. Дані зберігаються в базі даних.
Помилки:
2.а. Користувач не заповнив всі поля з обов’язковими для реєстрації даними.
3.а. Користувач замість підтвердження відмінив свої дії.
Альтернативний сценарій:
2.а. Система видає повідомлення користувачу про те що не всі поля обов’язкові для реєстрації заповнені. Користувачу надається можливість заповнити пропущені дані.
3.а. Користувач залишається з правами гостя.
3.2. Замовлення квитка зареєстрованим користувачем.
Головний актор: Зареєстрований користувач.
Рівень взаємодії: Зареєстрований користувач – Система
Передумова: Зареєстрований користувач зайшов на сайт під своїм логіном і паролем.
Основний сценарій:
1.Користувач відкриває сторінку з замовленням квитків.
2. Вводить необхідні дані для замовлення квитка(ряд, місце, назва фільму).
3. Підтверджує вибір.
Помилки:
2.а. Користувач ввів неправильні дані для замовлення квитка.
2.в. Квиток на місце яке замовив користувач продано.
Альтернативний сценарій:
2.а Користувачу пропонується ввести дані ще раз( виводиться повідомлення з інформацією про помилку).
2.в. Користувачу пропонується обрати інше місце для перегляду фільму.
3.3. Вхід в систему.
Головний актор: Гість.
Рівень взаємодії: Гість – Система
Передумова: Користувач заходить на сайт.
Основний сценарій:
1.Користувач відкриває сторінку для авторизації.
2.Вводить свій логін і пароль.
3.Входить в систему.
Помилки:
2.а.Користувач ввів невірно логін або пароль.
Альтернативний сценарій:
2.а. Користувачу надається можливість повторно ввести логін або пароль.
3.4.Адміністратор чи модератор заходять в систему для зміни афіші фільму.
Головний актор: Модератор/Адміністратор
Рівень взаємодії: Модератор/Адміністратор – Система
Передумова: Сайт відкрито адміністратором чи модератором в браузері.
Основний сценарій:
1. Блокується можливість користувачам відкрити сторінку де відбуваються зміни.
2.Адміністратор чи модератор заходять в систему .
3. Міняють афішу.
4.Підтверджують виконане.
5. Адміністратор чи модератор виходять з системи.
6.Система дозволяє користувачам відкривати змінену сторінку.
Адміністратору надається можливість додавати і видаляти модераторів. Модератори працюють з користувачами(переглядають замовлення, підтверджують або відхиляють їх).
Висновок: На даній лабораторній роботі я ознайомився із поняттям діаграми варіантів використання та способом її побудови та представлення за допомогою уніфікованої мови моделювання - UML. В процесі роботи над діаграмою були розроблені основні варіанти використання для «Офіційного сайту кінотеатру»
Ви не можете залишити коментар. Для цього, будь ласка, увійдіть
або зареєструйтесь.
Ділись своїми роботами та отримуй миттєві бонуси!
Маєш корисні навчальні матеріали, які припадають пилом на твоєму комп'ютері? Розрахункові, лабораторні, практичні чи контрольні роботи — завантажуй їх прямо зараз і одразу отримуй бали на свій рахунок! Заархівуй всі файли в один .zip (до 100 МБ) або завантажуй кожен файл окремо. Внесок у спільноту – це легкий спосіб допомогти іншим та отримати додаткові можливості на сайті. Твої старі роботи можуть приносити тобі нові нагороди!