Міністерство освіти і науки України
Національний університет „Львівська політехніка”
Кафедра електронних
обчислювальних машин
Звіт
про виконання лабораторної роботи № 7
з курсу „ Засоби системного програмування ”
Тема:
Опрацювання структур.
Виконав:
студент групи КІ-2
Львів – 2004
Мета роботи: Закріпити теоретичні знання та оволодіти практичними навиками опрацювання структур даних. Засвоїти техніку створення та опрацювання складних типів даних.
Завдання на лабораторну роботу
Розробити програмне забезпечення для опрацювання структур відповідно до заданого варіанту.
Для внутрішнього представлення даних, що опрацьовуються, розробити відповідні структури даних.
Під зберігання символьних рядків виділяти тільки мінімальний об’єм пам’яті.
Прямокутники (у межах даних задач) однозначно представляються координатами верхнього лівого та нижнього правого кутів.
Кількість записів передавати програмі через аргументи функції main().
Дані вводити зі стандартного пристрою вводу а результати виводити на стандартний пристрій виводу.
Забезпечити коректне звільнення динамічно виділеної пам’яті при завершенні використання даних під які вона виділена.
Звернути особливу увагу на обробку помилок, які користувач може зробити при використанні програми.
При вирішенні задач забезпечити дружній інтерфейс з користувачем.
Варіант 23. Ввести довільне число іменованих прямокутників. Вибрати із введених прямокутників тільки ті, що не перетинаються та вивести результати.
Аналіз завдання та опис алгоритму вирішення задачі
Прямокутники зберігаємо в масиві змінних типу структура, яка складається з полів: назва прямокутника, координати лівого верхнього та правого нижнього кутів x1, y1, x2, y2, та поле признаку перетину прямокутника з будь-яким іншим. На початку програми виділяється пам’ять під масив прямокутників, відповідно до їх кількості. Кількість прямокутників передаємо програмі через аргументи функції main(). int argc (кількіть аргументів) ; char *argv[] – самі аргументи.
При перегляді прямокутників ми відмічаємо, чи прямокутник перетинається з іншим і виводимо на стандартний пристрій прямокутники, які ні з чим не перетнулися, з їх координатами.
Текст програми
#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
#include <conio.h>
#include <string.h>
#include <ctype.h>
typedef struct {char *s; int x1,y1,x2,y2; unsigned char no_cross;} rect;
void Err (int e)
{
if (e==0) puts("ERROR: Wrong argument count!");
else if (e==1) puts("ERROR: Wrong argument!");
puts("SYNTAX: <prog_name> <number of rectangles(unsigned_int)>");
getchar(); exit(0);
}
void main (int argc,char *argv[])
{
int i, j, n;
rect *p;
clrscr();
if (argc==2) {
if (!isdigit(argv[1][0])||argv[1][0]=='-') Err(1);
n=atoi(argv[1]); }
else Err(0);
puts("(x1;y1) ╔─────┐\t\tRules: x1 < x2"
"\n │ │\t\t y1 > y2"
"\n └─────╝ (x2;y2)");
printf("Quantity of rectangles : %d\n",n);
p=malloc( n*sizeof(rect) );
for (i=0;i<n;i++)
p[i].s=(char*)malloc(40*sizeof(char));
for (i=0;i<n;i++)
{
printf("Enter name of rectangle # %d : ",i+1);
scanf("%s",p[i].s);
p[i].s=(char*)realloc(p[i].s,strlen(p[i].s)+1);
do{
printf(" Enter x1 : "); scanf("%d",&p[i].x1);
printf(" Enter y1 : "); scanf("%d",&p[i].y1);
printf(" Enter x2 : "); scanf("%d",&p[i].x2);
printf(" Enter y2 : "); scanf("%d",&p[i].y2);
} while (p[i].x1>=p[i].x2 || p[i].y1<=p[i].y2);
p[i].no_cross=1;
}
for (i=0;i<n-1;i++)
{
for (j=i+1;j<n;j++)
if (p[j].x1>p[i].x2||p[j].x2<p[i].x1||p[j].y1<p[i].y2||p[j].y2>p[i].y1);
else {p[i].no_cross=0; p[j].no_cross=0; }
}
j=0;
puts("Non-crossing rectangles :");
for (i=0;i<n;i++)
{
if (p[i].no_cross==1)
{ printf("%s (%d,%d) (%d,%d)\n",p[i].s,p[i].x1,p[i].y1,p[i].x2,p[i].y2);
j++; }
}
if (j == 0) puts(" <none> ");
for (i=0;i<n;i++) free(&p[i].s);
free(p);
getchar(); getchar();
}
Опис результатів тестування
Для запуска програми в командний рядок потрібно ввести ім’я програми з необхідним аргументом:
Lab7.exe n , де n – розмір матриці.
Для тестування програми було використано три прямокутники – введено Lab7.exe 3.
Кінцевий вигляд результатів тестування програми:
(x1;y1) ╔─────┐ Rules: x1 < x2
│ │ y1 > y2
└─────╝ (x2;y2)
Quantity of rectangles : 3
Enter name of rectangle # 1 : Pershyj
Enter x1 : 1
Enter y1 : 5
Enter x2 : 3
Enter y2 : 2
Enter name of rectangle # 2 : Drugyj
Enter x1 : 10
Enter y1 : 10
Enter x2 : 11
Enter y2 : 9
Enter name of rectangle # 3 : Tretij
Enter x1 : 0
Enter y1 : 4
Enter x2 : 2
Enter y2 : 0
Non-crossing rectangles :
Drugyj (10,10) (11,9)
Висновок: Виконуючи дану лабораторну роботу, я закріпив теоретичні знання та оволодів практичними навиками опрацювання структур даних. Засвоїв техніку створення та опрацювання складних типів даних, використовував передачу параметрів програмі через аргументи функції main(), при вводі невірної кількості параметрів, програма повідомляє про помилку та припиняє свою роботу.