Лабораторна робота № 1.
Створення проекту і підключення бібліотеки Tao OPENGL в С#.
Спочатку створіть новий проект, як шаблон встановивши додаток Windows Forms. Назвіть його TaoGl_<grupa>_<prizvyshe>.
Дочекайтесь поки MS Visual Studio закінчить генерацію кода шаблону. Тепер перейдіть до вікна Solution Explorer. Перейдіть на вузол Links, який відображає зв'язки з бібліотеками, необхідними для роботи нашого застосування (рис. 1)
/
Назвіть головне вікно «Графіка …… ». (Властивості вікна, параметр Text).
Клацніть по цьому вузлу (Links) правою клавішею миші, після чого, в контекстному меню, що відкрилося, виберіть «Додати посилання» (“Add Link”), як показано на рис. 2.
/
У вікні, що відкрилося, «Додати посилання», перейдіть до закладки огляд. Після цього перейдіть до директорії, в яку була встановлена бібліотека Tao Framework. (По замовчанню - “C:\program Files\tao Framework\”).Нам буде потрібно теку bin - в ній зберігаються необхідні нам бібліотеки. Перейдіть в теку bin і виберіть 3 бібліотеки, як показано на малюнку 3:
Tao.OpenGL.dll - відповідає за реалізація бібліотеки OPENGL
Tao.FreeGlut.dll - відповідає за реалізацію функцій бібліоєки Glut. Ми її використовуватимемо для ініціалізації рендера, а так само для різних інших цілей.
Tao.Platform.Windows.dll - відповідає за підтримку елементів безпосередньо для візуалізації безпосередньо на платформі Windows.
/
Тепер перейдіть до початкового коду вікна. Для роботи з нашими бібліотеками, нам необхідно підключити відповідні простори імен:
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Windows.Forms;
// для работи з бібліотекою OpenGL
using Tao.OpenGl;
// для работи з бібліотекою FreeGLUT
using Tao.FreeGlut;
// для работи з елементом управління SimpleOpenGLControl
using Tao.Platform.Windows;
Рис. 4.
Тепер поверніться до конструктора діалогового вікна і перейдіть до вікна Toolbox (панель елементів). Клацніть правою кнопкою на вкладці «Загальні», і в контекстному меню, що розкрилося, виберіть пункт «Вибрати елементи» (Select elements), як показано на рис. 5.
/
рис. 5.
У вікні, що відкрилося, знайдіть елемент Simpleopenglcontrol і встановіть біля нього галочку, як показано на рис. 6. Потім натисніть ОК.
/
Рис.6.
Тепер даний елемент стане доступним для розміщення на формі додатку. Перетягніть елемент на форму, і розмістіть так, як показано на малюнку 7. Праворуч від розміщеного елементу встановіть 3 кнопки - «Візуалізувати», «Візуалізувати» і «Вийти».
Наступним кроком буде виділити елемент simpleopenglcontrol1, розташований на формі і перейти до його властивостей. Змініть параметр name на значення “OnGl”.
/
Рис.8.
Тепер нам необхідно ініціалізувати роботу Opengl.Спочатку ми в конструкторі класу повинні ініціалізувати роботу елементу OnGl:
public Form1(){
InitializeComponent();OnGl.InitializeContexts();
}
Знову перейдіть до конструктора і зробіть подвійне клацання лівою клавішею миші на формі - утвориться функція обробник події завантаження форми.У ній ми помістимо код ініціалізації Opengl.
Детальний опис того, що робить цей код буде розглянуто нижче, а зараз ми тільки протестуємо роботу бібліотек OPENGL і FREEGLUT.
private void Form1_Load(object sender, EventArgs e){
// ініціалізація Glut Glut.glutInit();Glut.glutInitDisplayMode(Glut.GLUT_RGB | Glut.GLUT_DOUBLE | Glut.GLUT_DEPTH);// очитка вікна Gl.glClearColor(255, 255, 255, 1);// установка порта виводу у відповідності з розмірами элемента OnGl Gl.glViewport(0, 0, OnGl.Width, OnGl.Height);// настройка проекції Gl.glMatrixMode(Gl.GL_PROJECTION);Gl.glLoadIdentity();Glu.gluPerspective(45, (float)OnGl.Width / (float)OnGl.Height, 0.1, 200);Gl.glMatrixMode(Gl.GL_MODELVIEW);Gl.glLoadIdentity();// настройка параметрів OpenGL для візуалізації Gl.glEnable(Gl.GL_DEPTH_TEST);
}
У вікні ми створили 3 кнопки. Обробник кнопки вийти будет виглядати наступним чином
// Обробник кнопки "вийти"
private void button2_Click(object sender, EventArgs e){
Application.Exit();
}
Обробник кнопки «Візуалізувати» буде містити код, що реалізує візуалізацію сіткового каркаса сфери, або іншої фігури, (за відрисовку тривимірної сфери відповідатиме бібліотека FREEGLUT). Код, який буде розміщений в даній функції, відповідає за різні технічні аспекти візуалізація.
Код функції:
// обробник кнопки "візуалізувати" private void button1_Click(object sender, EventArgs e){
Gl.glClear(Gl.GL_COLOR_BUFFER_BIT | Gl.GL_DEPTH_BUFFER_BIT);Gl.glLoadIdentity();Gl.glColor3f(1.0f, 0, 0);Gl.glPushMatrix();Gl.glTranslated(0,0,-6);Gl.glRotated(45, 1, 1, 0);// будуємо сферу з допомогою бібліотеки FreeGLUT //Glut.glutWireSphere(2, 32, 32);// будуємо ромбододекаедр с допомогою бібліотеки FreeGLUT
Glut.glutWireRhombicDodecahedron();Gl.glPopMatrix();Gl.glFlush();OnGl.Invalidate();
}
Обробник кнопки “Очистити” напишіть самостійно.
Відкомпілюйте і запустіть додаток. Результат роботи додатку показаний на малюнку 9. Якщо ви правильно набрали всі початкові коди і виконали всі описані дії, то ви побачите аналогічну візуалізацію сфери, після натиснення на кнопці «Візуалізувати».
Після натиснення на кнопку “Очистити” вікно зі сферою очиститься.
/