Частина тексту файла (без зображень, графіків і формул):
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ “ЛЬВІВСЬКА ПОЛІТЕХНІКА”
Кафедра ЕОМ
Лабораторна робота № 3
Структура даних СТЕК
1 Мета роботи:
Вивчення фундаментальної абстрактної структури даних стек. Набуття практичних навичок побудови стека, дослідження динаміки його вмісту та використання стеків для розв'язання прикладних задач.
2 Постановка задачі:
Реалізувати стек, у якому до опису стека додано функцію change_top, яка заміняє елемент, що знаходиться у вершині стека, заданим елементом. Кожний раз, коли після операції вилучення у вершині стека опиняється непарне число, то треба замінити його наступним парним числом. Після обробки всієї заданої вхідної послідовності перевірити, чи всі числа у стеку будуть більшими за 10, чи ні.
3 Алгоритм роз’вязку задачі:
Стек організовуємо у вигляді шаблонного класу. Це дає можливість працювати з усіма стандартними типами даних. Спочатку по черзі вносимо 15 елементів. Дані вносяться чи не вносяться в стек. Перевіряючи чи вершина стеку парна при вилученні, якщо ні замінюємо наступним парним числом, заносячи дані в основний стек. Перевіряємо чи всі числа в стеку більші десяти по черзі вилучаючи їх зі стеку і заносячи в додатковий стек. Перевіривши всі елементи заносимо їх назад в основний стек і виводимо повідомлення.
4 Динаміка вмісту стеку:
5 Результати виконання програми:
Висновки:
На цій лабораторній роботі я ознайомився з cтруктурою даних стек. Дослідив принципи і методи роботи зі стеком.
Додатки:
//----------------------------main.cpp--------------------------------
#include "Stack.h"
#include <iostream>
#include <stdio.h>
#define N 20 // Ємність стеку
#define C 5 // Кількість єлементів стеку
using namespace std;
void main(void)
{
bool flg=1;
int a,i;
stack<int> stc(N);
stack<int> tmp(N);
// Заповнюємо перший стек
for(i = 0; i < C; i++){
cout << "a="; cin >> a;
if (a < 0){
stc.pop();
if(stc.top() % 2 == 1)
stc.change_top(stc.top()+1);
}
else
stc.push(a);
stc.print();
}
a=stc.size();
for(i=0; i < a; i++){
// Підраховуємо чи всі елементи стеку більші десяти
// вилучаємо елементи заносячи їх в додатковий стек
flg = flg && (stc.top() > 10);
tmp.push(stc.top());
stc.pop();
stc.print();
}
for(i = 0; i < a; i++){
stc.push(tmp.top());
tmp.pop();
stc.print();
}
if (flg)cout << "Chysla > 10: TAK"; else cout << "Chysla > 10: HI";
getchar();getchar();
}
//----------------------------stack.h--------------------------------
template<class item>
class stack{
private:
//Вказівник на вершину стеку
int used;
//Масив елементів стеку
item *items;
//Capacity - ємність стеку
int Capacity;
public:
//Конструктор з заданою ємністю
stack(int n){
Capacity = n;
items = new item[Capacity];
used = 0;
}
//Конструктор заповняє стек масивом
stack(item a[],int arrsize){
int i;
Capacity = arrsize;
items = new item[Capacity];
used = 0;
for (i = 0; i < arrsize; i++)
push(a[i]);
}
//Деструктор
~stack(){delete[] items;}
//Методи стеку
//Заміна вершини
void change_top(item it){
if (empty()!=1)
items[used-1] = it;
}
//Очищення стеку
void clear(){used=0;}
//Перевірка чи стек порожній
bool empty(){
if (used==0)
return true;
else
return false;
}
//Розмір стеку
int size(){return used;}
//Вершина стеку
item top(){
if(empty()!=1)
return items[used - 1];
}
//Занесення до стеку
void push(item it){
if(size() < Capacity){
items[used] = it;
used++;
}
}
//Вилучення зі стеку
void pop(){
if(empty()!=1)
used--;
}
//Вивести вміст стеку
void print(){
cout << "stack:";
if(empty()!=1)
for(int i = 0; i < size(); i++)
cout << items[i] << " " << "size:" << size()<<endl;
else
cout << " empty" << endl;
}
};
Ви не можете залишити коментар. Для цього, будь ласка, увійдіть
або зареєструйтесь.
Ділись своїми роботами та отримуй миттєві бонуси!
Маєш корисні навчальні матеріали, які припадають пилом на твоєму комп'ютері? Розрахункові, лабораторні, практичні чи контрольні роботи — завантажуй їх прямо зараз і одразу отримуй бали на свій рахунок! Заархівуй всі файли в один .zip (до 100 МБ) або завантажуй кожен файл окремо. Внесок у спільноту – це легкий спосіб допомогти іншим та отримати додаткові можливості на сайті. Твої старі роботи можуть приносити тобі нові нагороди!