Лабораторна робота № 2

Інформація про навчальний заклад

ВУЗ:
Національний університет Львівська політехніка
Інститут:
Не вказано
Факультет:
Не вказано
Кафедра:
Кафедра ЕОМ

Інформація про роботу

Рік:
2012
Тип роботи:
Лабораторна робота
Предмет:
Програмування
Група:
КІ

Частина тексту файла (без зображень, графіків і формул):

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ “ЛЬВІВСЬКА ПОЛІТЕХНІКА” Кафедра ЕОМ / Лабораторна робота № 2 . Змішане програмування на мовах С та Асемблер Мета роботи: оволодіти навиками створення програм, частини яких написані різними мовами програмування Засвоїти правила взаємодії різних модулів. ТЕОРЕТИЧНІ ВІДОМОСТІ Труднощі опису зв'язку програм мовою C і асемблерних програм полягає в тому, що різні версії мови C мають різні угоди про зв'язки і для більш точної інформації варто користатися посібником з наявної версії мови C. Більшість версій мови C забезпечують передачу параметрів через стек у зворотній (у порівнянні з іншими мовами) послідовності. Звичайно доступ, наприклад, до двох параметрів, переданих через стек, здійснюється в такий спосіб: PUSH EBP MOV EBP,ESP MOV EAX,[EBP+8] MOV EDX,[EBP+12] ... POP EBP RET Деякі версії мови C розрізняють великі і малі букви, тому ім'я асемблерного модуля повинне бути представлено в тому ж символьному регістрі, який використовують для посилання C-програми. У деяких версіях мови C потрібно, щоб асемблерні програми, що змінюють регістри EDI і ESI, записували їхній вміст у стек при вході і відновлювали ці значення зі стека при виході. Ассемблерні програми повинні повертати значення, якщо це необхідно, у регістрі EAX (подвійне слово) чи в регістровій парі EDX:EAX (8 слів). Для деяких версій мови C, якщо ассемблерна програма встановлює прапор DF, те вона повинна скинути його командою CLD перед поверненням. Щоб скомпонувати разом модулі C++ і Макро асемблера, повинні бути дотримані наступні три умови: У модулях Макро Асемблера повинні використовуватися угоди про імена, прийняті в C++. C++ і Макро Асемблер повинні спільно використовувати відповідні функції й імена змінних у формі, прийнятної для C++. Для комбінування модулів у виконувану програму потрібно використовувати утіліту-компоновщик (TLINK, LINK тощо). Підкреслення і мова С Якщо ви пишете мовою С чи С++, то всі зовнішні мітки повинні починатися із символу підкреслення (_). Компілятор С і С++ вставляє символи підкреслення перед всіма іменами зовнішніх функцій і змінних при їхньому використанні в програмі на С/С++ автоматично, тому вам потрібно вставити їх самим тільки в кодах асемблера. Ви повинні переконатися, що всі асемблерні звертання до функцій і змінних С починаються із символу підкреслення, і крім того, ви повинні вставити його перед іменами всіх асемблерних функцій і змінних, котрі робляться загальними і викликаються з програми мовою С/С++. Наприклад, наступна програма мовою С (link2asm.cpp): extrn int ToggleFlag(); int Flag; main() { ToggleFlag(); } правильно компонується з наступною програмою на Асемблері (CASMLINK.ASM): .586 .MODEL FLAT .DATA EXTRN _Flag:dword .CODE PUBLIC _ToggleFlag _ToggleFlag PROC cmp [_Flag],0 ; прапор скинутий? jz SetFlag ; так, установити його mov [_Flag],0 ; ні, скинути його jmp EndToggleFlag ; виконано SetFlag: mov [_Flag],1 ; установити прапор EndToggleFlag: ret _ToggleFlag ENDP END При використанні в директивах EXTERN і PUBLIC специфікатора мови С правильно компонується з наступною програмою на Асемблері (CSPEC.ASM) (приклад для 16-ти бітної програми): .MODEL Small .DATA EXTRN C Flag:word .CODE PUBLIC C ToggleFlag ToggleFlag PROC cmp [Flag],0 ; прапор скинутий? jz SetFlag ; так, установити його mov [Flag],0 ; ні, скинути його jmp short EndToggleFlag ; виконано SetFlag: mov [Flag],1 ; установити прапор EndToggleFlag: ret ToggleFlag ENDP END Розпізнавання рядкових і прописних символів в ідентифікаторах В іменах ідентифікаторів Макро асемблер звичайно не розрізняє рядкові і прописні букви (верхній і нижній регістр). Оскільки в С++ вони розрізняються, бажано задати таке розходження й у Макро Асемблері (принаймні для тих ідентифікаторів, що спільно використовуються Асемблером і С++). Це можна зробити за допомогою макрокоманди OPTION CASEMAP:NONE. Типи міток Хоча в програмах Асемблера можна вільно звертатися до будь-якої змінної чи даних будь-якого розміру (8, 16, 32 біти і т.д.), у загальному випадку добре звертатися до змінних відповідно до їхніх розмірів. Наприклад, якщо ви записуєте слово в байтову змінну, то звичайно це приводить до проблем: . . . SmallCount DB 0 . . . mov WORD PTR [SmallCount],0ffffh . . . Тому важливо, щоб в операторі Асемблера EXTRN, у якому описуються змінні С++, задавався правильний розмір цих змінних, тому що при генерації розміру доступу до змінного С++ Асемблер ґрунтується саме на цих описах. Якщо в програмі мовою С++ міститься оператор: char c то код Асемблера: . . . EXTRN c:WORD . . . inc c . . . може привести до дуже неприємних помилок, оскільки після того, як у коді мовою С++ змінна c збільшиться чергові 256 разів, її значення буде скинуто, а тому що вона описана, як змінна розміром у слово, то байт за адресою OFFSET c + 1 буде збільшуватися некоректно, що приведе до непередбачених результатів. Узгодження типів (С++ та Assembler) Між типами даних С++ та Макро асемблера існує наступне співвідношення: Тип даних С++ Тип даних Макро Асемблера  unsigned char byte  char byte  enum dword  unsigned short dword  short dword  unsigned int dword  int dword  unsigned long dword  long dword  float dword  double qword  long double tbyte  near* dword   Передача параметрів C++ передає функціям параметри через стек. Перед викликом функції С++ спочатку заносить передані цієї функції параметри, починаючи із самого правого параметра і кінчаючи лівим, у стек. У С++ виклик функції: . . . Test(i, j, 1); . . . компілюється в інструкції: mov eax,1 push eax push dword ptr _j push dword ptr _i call _Test add esp,12 де видно, що правий параметр (значення 1), заноситься в стек першим, потім туди заноситься параметр j і, нарешті, і. При поверненні з функції занесені в стек параметри усе ще знаходяться там, але вони більше не використовуються. Тому безпосередньо після кожного виклику функції C++ налаштовує вказівник стеку назад у відповідності зі значенням, що він мав перед занесенням у стек параметрів (параметри, таким чином, відкидаються). У попередньому прикладі три параметри (по два байти кожен) займають у стеку разом 12 байт, тому C++ додає значення 12 до вказівника стека, щоб відкинути параметри після звертання до функції Test. Важливий момент тут полягає в тому, що відповідно до використовуваних за замовчуванням угод С/C++ за видалення параметрів зі стеку відповідає викликаюча програма. Функції Асемблера можуть звертатися до параметрів, переданих у стеку, щодо регістра EBP. Наприклад, припустимо, що функція Test являє собою наступну функцію на Макро Асемблері (PRMSTACK.ASM): .586 .MODEL FLAT .CODE PUBLIC _Test _Test PROC push ebp mov ebp,esp mov eax,[ebp+8] ; одержати параметр 1 add eax,[ebp+12] ; додати параметр 2 ; до параметра 1 sub eax,[ebp+16] ; відняти від суми 3 pop ebp ret _Test ENDP Функція Test одержує передані з програми мовою С параметри через стек, відносно регістра EBP. ЗАВДАННЯ Створити дві програми. Прша програма реалізує взаємовиклики С – ASM та здійснює обчислення, заданого виразу, згідно варіанту. Програма повинна складатися з кількох модулів, передача параметрів між якими здійснюється через стек. Основний модуль – створюється мовою С. Він повинен забезпечувати: ввід даних з клавіатури; виклик підпрограми обчислення виразу; вивід на екран результату обчислення виразу. Модуль безпосередніх обчислень – здійснює всі обчислення виразу. Створюється мовою Assembler. Друга програма реалізує взаємовиклики С – ASM – С та здійснює обчислення, заданого виразу, згідно варіанту. Програма повинна складатися з кількох модулів, передача параметрів між якими здійснюється через стек. Основний модуль – створюється мовою С. Він повинен забезпечувати: ввід даних з клавіатури; виклик підпрограми обчислення виразу; Модуль безпосередніх обчислень – здійснює всі обчислення і вивід на екран результату обчислення виразу викликом стандартної функції printf() . Створюється мовою Assembler. Відлагодити та протестувати програми. Результати роботи програм продемонструвати викладачу. Скласти звіт про виконану роботу з приведенням тексту програми та коментарів до неї, а також результатів її роботи. Дати відповідь на контрольні запитання. 14 X=A4-B1-K-D2/2+4*B1 614  Код програми C-ASM 2.asm .586 .model flat,c .data K EQU 614h E dd 4 .code calc PROC push ebp mov ebp,esp ;X=A4-B1-K-D2/2+4*B1 6 mov eax, [ebp+8] mul E ; множимо на 4 mov edx,eax mov ch,2 mov ax,[ebp+12] div ch mov ecx,eax mov eax,[ebp+16] sub eax,[ebp+8] sub ax,K sub eax,ecx add eax,edx pop ebp ret calc ENDP END main.cpp #include <conio.h> #include <iostream> using namespace std; extern "C" int calc ( int B ,short D,int A); int main () { int A,B=0; short D=0; float C = 0; long K = 0x614; cout << "Please, enter your numbers:" << endl ; cout << "X = A-B-K-D/2+4*B; K = 614" << endl; cout << "A = " ; cin >> A ; cout << "B = " ; cin >> B ; cout << "D = "; cin >> D; cout << "Result = " << calc ( B,D,A )<<endl; cout << "Checking the correctness: " <<A-B-K-D/2+4*B; _getch(); return 0; } Результат виконання програми Код програми C-ASM-C 2.asm .586 .model flat,c .data K EQU 614h E dd 4 printf proto C :VARARG format db "Lrez = %d" .code calc PROC push ebp mov ebp,esp ;X=A4-B1-K-D2/2+4*B1 6 mov eax, [ebp+8] mul E ; множимо на 4 mov edx,eax mov ch,2 mov ax,[ebp+12] div ch mov ecx,eax mov eax,[ebp+16] sub eax,[ebp+8] sub ax,K sub eax,ecx add eax,edx pop ebp ret calc ENDP push eax push offset format call printf add esp,8 ret END main.cpp #include <conio.h> #include <iostream> using namespace std; extern "C" int calc ( int B ,short D,int A); int main () { int A,B=0; short D=0; float C = 0; long K = 0x614; cout << "Please, enter your numbers:" << endl ; cout << "X = A-B-K-D/2+4*B; K = 614" << endl; cout << "A = " ; cin >> A ; cout << "B = " ; cin >> B ; cout << "D = "; cin >> D; cout << "Result = " << calc ( B,D,A )<<endl; cout << "Checking the correctness: " <<A-B-K-D/2+4*B; _getch(); return 0; } Результат виконання програми / Висновок: я ознайомився з програмною моделлю 32 розрядних процесорів Intel та оволодів навиками створення програм, використовуючи 32 розрядний асемблер.
Антиботан аватар за замовчуванням

25.11.2012 18:11-

Коментарі

Ви не можете залишити коментар. Для цього, будь ласка, увійдіть або зареєструйтесь.

Ділись своїми роботами та отримуй миттєві бонуси!

Маєш корисні навчальні матеріали, які припадають пилом на твоєму комп'ютері? Розрахункові, лабораторні, практичні чи контрольні роботи — завантажуй їх прямо зараз і одразу отримуй бали на свій рахунок! Заархівуй всі файли в один .zip (до 100 МБ) або завантажуй кожен файл окремо. Внесок у спільноту – це легкий спосіб допомогти іншим та отримати додаткові можливості на сайті. Твої старі роботи можуть приносити тобі нові нагороди!
Нічого не вибрано
0%

Оголошення від адміністратора

Антиботан аватар за замовчуванням

Подякувати Студентському архіву довільною сумою

Admin

26.02.2023 12:38

Дякуємо, що користуєтесь нашим архівом!