МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСТИТЕТ «ЛЬВІВСЬКА ПОЛІТЕХНІКА»
Кафедра інформаційних
систем та мереж
Лабораторна робота №2
на тему:
«Структура програми на мові Сі»
Мета роботи:
Вивчити способи запису програм на мові Сі, ознайомитись з основними конструкціями мови Сі.
Завдання:
1. Набрати (або скопіювати) наведений у роботі текст програми „SNAKE”.
Для відображення шрифтів кирилиці необхідно запустити відповідний
драйвер, наприклад, keyukr.com або keyrus.com. Для запуску драйвера-
кирилізатора необхідно виконати тимчасовий вихід з інтегрованого
середовища Borland C++ 3.1 в MSDOS за допомогою меню File/Dos shell.
Далі у командному рядку необхідно набрати назву драйвера і натиснути
клавішу Enter. Для повернення в інтегроване середовище Borland C++
необхідно у командному рядку набрати Exit;
2. Визначити основні структурні елементи програми: коментарі; директиви
препроцесора; функції програми: головна (main) та допоміжні; прототипи
функцій; оголошення типів, змінних та констант; оператори; звернення до
функцій. Оформлення програми повинно відповідати вимогам
структурного програмування за рахунок використання функцій,
вертикального вирівнювання структурних одиниць програми, коментарів.
3. Відкомпілювати програму та виправити помилки. Виконати програму.
4. Виконати зміну вхідних параметрів програми (час роботи та швидкість
руху об’єкта). Виконати повторну компіляцію та виконання програми.
Проаналізувати вплив вхідних даних на якість роботи програми.
5. Оформити звіт по роботі. У звіті описати структуру досліджуваної
програми та проаналізувати результати її виконання.
Приклад програми:
#include <stdio.h>
#include <conio.h>
#include <math.h>
#include <dos.h>
#include <stdlib.h>
#include <time.h>
#define GameTime 30 /* Час роботи програми у секундах*/
#define Speed 900 /* Швидкість руху динамічного об’єкта 0..1000 */
struct w {char x,y;
struct w *next;
struct w *before;
};
void cursor_off(void);
void cursor_on(void);
void main()
{
int x1=10,y1=9,x2=70,y2=19,x,y,mark=0;
char symbol,c,attrib,h=259,refresh;
struct w *head=NULL,*tail, *p, *q,*r;
time_t t1,t2;
time(&t1);
cursor_off();
srand(time(NULL));
textbackground(BLACK);
textcolor(LIGHTGRAY);
clrscr();
textcolor(GREEN);
gotoxy(20,1); cputs(" *** * * ** * * *****");
gotoxy(20,2); cputs("* * ** * * * * * * ");
gotoxy(20,3); cputs(" * * * * * * ** **** ");
gotoxy(20,4); cputs(" * * * * ***** * * * ");
gotoxy(20,5); cputs("* * * ** * * * * * ");
gotoxy(20,6); cputs(" *** * * * * * * *****");
textcolor(LIGHTGRAY);
gotoxy(20,21); cputs("Press arrows key for moving the snake.");
gotoxy(7,22); cputs("If the head gets on a symbol '+' the length of the snake is increased.");
gotoxy(7,23); cputs("If the head gets on a symbol '-' the length of the snake decreases.");
gotoxy(15,24); cputs("Try to construct the greatest length of the snake.");
textbackground(BLUE);
textcolor(WHITE);
x=x1-1; y=y1-1; gotoxy(x,y);putch(201);
y=y1-1; for(x=x1;x<=x2;x++){gotoxy(x,y);putch(205);}
x=x2+1; y=y1-1; gotoxy(x,y);putch(187);
x=x2+1; for(y=y1;y<=y2;y++){gotoxy(x,y);putch(186);}
x=x2+1; y=y2+1; gotoxy(x,y);putch(188);
y=y2+1; for(x=x2;x>=x1;x--){gotoxy(x,y);putch(205);}
x=x1-1; y=y2+1; gotoxy(x,y);putch(200);
x=x1-1; for(y=y1;y<=y2;y++){gotoxy(x,y);putch(186);}
window(x1,y1,x2,y2);
clrscr();
for(x=1;x<=x2-x1+1;x++)
for(y=1;y<=y2-y1+1;y++)
if(!(y==y2-y1+1&&x==x2-x1+1
if((float)rand()/RAND_M
else if((float)rand()/RA
else putch(' ');
textcolor(BLACK);
x=wherex();
y=wherey();
attrib=peekb(0xB800,(y1+y-2)*8
tail=(struct w*) malloc(sizeof(str
tail->x=x;
tail->y=y;
tail->next=head;
head=tail;
pokeb(0xB800,(y1+head->y-2)*8
pokeb(0xB800,(y1+y-2)*80*2+(x
do{
if(kbhit())
{
c=getch();
if(c==0)c=getch();
refresh=1;
}
switch(c)
{
case 72: y--;if(y<1) {y=1; refresh=0;} h=30; break;
case 80: y++;if(y>y2-y1+1) {y=y2-y1+1; refresh=0;} h=31; break;
case 75: x--;if(x<1) {x=1; refresh=0;} h=17; break;
case 77: x++;if(x>x2-x1+1) {x=x2-x1+1; refresh=0;} h=16; break;
default: refresh=0;
}
pokeb(0xB800,(y1+head->y-2)*80*2+(x1+head->x-2)*2, h);
if(refresh==1)
{
q=(struct w*) malloc(sizeof(struct w));
q->x=x;
q->y=y;
q->next=head;
q->before=NULL;
head->before=q;
head=q;
symbol=peekb(0xB800,(y1+y-2)*80*2+(x1+x-2)*2);
if(symbol=='+')mark++;
pokeb(0xB800,(y1+head->y-2)*80*2+(x1+head->x-2)*2,h);
pokeb(0xB800,(y1+head->y-2)*80*2+(x1+head->x-2)*2+1,0x30);
if(head->next!=NULL)
{pokeb(0xB800,(y1+head->next->y-2)*80*2+(x1+head->next->x-2)*2,' ');
pokeb(0xB800,(y1+head->next->y-2)*80*2+(x1+head->next->x-2)*2+1,0x30);
}
if(symbol==' ') {r=tail;
tail=tail->before;
tail->next=NULL;
pokeb(0xB800,(y1+r->y-2)*80*2+(x1+r->x-2)*2+1, attrib);
free(r);
}
if(symbol=='-') {mark--;
r=tail;
if(tail->before!=head) {
tail=tail->before->before;
pokeb(0xB800,(y1+r->before->y-2)*80*2+(x1+ r->
before->x-2)*2+1, attrib);
free(r->before);
}
else if(tail!=head) tail=tail->before;
tail->next=NULL;
pokeb(0xB800,(y1+r->y-2)*80*2+(x1+r->x-2)*2+1,attrib);
free(r);
}
gotoxy(x,y);
delay(Speed?abs(1000-Speed):10000); }
time(&t2);
}while(c!=27&&(t2-t1<GameTime));
textbackground(BLUE);
textcolor(WHITE);
clrscr();
gotoxy(25,5);cputs("GAME OVER");
gotoxy(16,6);cprintf("%s %d %s","Your prize makes",mark,"points");
getch();
cursor_on();
}
void cursor_off()
{
_AH=0x1;
_CH=0x20;
geninterrupt(0x10);
}
void cursor_on()
{
_AH=0x1;
_CH=0x6;
_CL=0x7;
geninterrupt(0x10);
}
Висновок:
В цій лабораторній роботі я вивчив способи запису програм на мові Сі, а також ознайомився з основними конструкціями мови Сі.