ІТЕРАЦІЙНІ МЕТОДИ РОЗВ’ЯЗУВАННЯ СИСТЕМ ЛІНІЙНИХ АЛГЕБРАЇЧНИХ РІВНЯНЬ

Інформація про навчальний заклад

ВУЗ:
Національний університет Львівська політехніка
Інститут:
ІКТА
Факультет:
Не вказано
Кафедра:
Захист інформації

Інформація про роботу

Рік:
2010
Тип роботи:
Звіт до лабораторної роботи
Предмет:
Комп’ютерні методи дослідження інформаційних процесів та систем

Частина тексту файла (без зображень, графіків і формул):

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ „ЛЬВІВСЬКА ПОЛІТЕХНІКА” ІКТА Кафедра Захист інформації З В І Т До лабораторної роботи №3 з курсу: „ Комп’ютерні методи дослідження інформаційних процесів та систем ” на тему: „ ІТЕРАЦІЙНІ МЕТОДИ РОЗВ’ЯЗУВАННЯ СИСТЕМ ЛІНІЙНИХ АЛГЕБРАЇЧНИХ РІВНЯНЬ ” Варіант 18 Львів – 2010 Мета роботи - ознайомлення з ітераційними методами розв’язування систем лінійних алгебраїчних рівнянь. Короткі теоретичні відомості До ітераційних методів належать: метод простої ітерації, метод Зейделя, метод верхньої релаксації та інші. Метод Зейделя Є система лінійних алгебраїчних рівнянь, що зведена до нормального вигляду . Тоді за методом Зейделя, вибираючи вектор початкових наближень  (як правило, це стовпець вільних членів  ), уточнення значень невідомих проводять наступним чином: 1) перше наближення:  2) k + 1 наближення  k = 0, 1, 2, … . Таким чином ітераційний процес подібний до методу простих ітерацій, однак уточнені значення  одразу ж підставляються в наступні рівняння:  – метод Зейделя. Іншими словами, метод Зейделя відрізняється від методу простої ітерації тим, що при обчисленні  на “k+1”-му кроці враховуються значення , ,  , обчислені на цьому самому кроці. Слід сподіватись, що ітерації за методом Зейделя дадуть при тому ж числі кроків більш точні результати, ніж за методом простої ітерації. Або така ж точність буде досягнута за менше число кроків, оскільки чергові значення невідомих визначаються тут більш точно ітераційний процес припиняється. Якщо візьмемо систему  для якої точний розв’язок  Обчислення проведемо згідно формул:  . За початкове наближення вибираємо вектор  Достатні умови збіжності ітераційного методу Зейделя  для всіх  і якщо хоча б для одного і ця нерівність строга  . Завдання Розв’язати систему лінійних алгебраїчних рівнянь методом Зейделя.  , k = 3;  p = 1;  Список індентифікаторів, змінних, функцій, використаних у блок-схемі алгоритму і програмі, та їх пояснення double – тип з плаваючою точкою подвійної точності; if-else - умовний оператор; while - оператор циклу з передумовою; public – модифікатор доступу, члени якого доступні з будь-якого місця програми ; Main() – головна функція; Abs (x)- повертає абсолютне значення x; int – тип з 32-бітовим цілим числом з знаком. Текст програми using System; using System.Collections.Generic; using System.Linq; using System.Text; namespace Laboratorna_robota3 { class Labwork { public int i; public int j; public int n = 4; public double m; public double k; public double p; public double f; public double t; public double S; public double Sum1 = 0; public double Sum2 = 0; public double E = 0.0001; public double[,] A; public double[] x; public double[,] a; public double[] b; public void koeficienty() { Console.Write("введiть k="); k = Convert.ToInt32(Console.ReadLine()); Console.Write("введiть p="); p = Convert.ToInt32(Console.ReadLine()); S = 0.2 * k; t = 0.2 * p; } public void print() { for (i = 0; i < n; i++) { for (j = 0; j < n; j++) { Console.Write(a[i, j] + "x" + (j + 1)); Console.Write("+"); } Console.WriteLine("=" + b[i]); } Console.WriteLine(); } public void Zejdell_metod() { a = new double[n, n]; b = new double[n]; A = new double[n, n]; x = new double[n]; a[0, 0] = 13.3; a[0, 1] = (2.62 + S); a[0, 2] = 4.1; a[0, 3] = 1.9; a[1, 0] = 3.92; a[1, 1] = 8.45; a[1, 2] = (1.78 - S); a[1, 3] = 1.4; a[2, 0] = 3.77; a[2, 1] = (1.21 + S); a[2, 2] = 8.04; a[2, 3] = 0.28; a[3, 0] = 2.21; a[3, 1] = (3.65 - S); a[3, 2] = 1.69; a[3, 3] = 9.99; b[0] = (-10.55 + t); b[1] = 12.21; b[2] = (15.45 - t); b[3] = -8.3; vuvid(); Console.ReadLine(); Console.WriteLine("Розв’язок системи лiнiйних рiвнянь методом Зейделя:"); Console.WriteLine(); print(); for (i = 0; i < n; i++) { for (j = 0; j < n; j++) { if (i == j) { A[i, j] = 0; } else { A[i, j] = -a[i, j] / a[i, i]; //ділення елементів матриці на діагональний елемент } } b[i] = b[i] / a[i, i]; //ділення матриці вільних членів на елементи гол.діагоналі початкової матриці } Console.WriteLine(); Console.WriteLine("Початкове наближення:"); for (i = 0; i < n; i++) { Console.WriteLine("x" + (i + 1) + "=" + x[i]); } int v = 0; do { m = 0; v = v + 1; for (i = 0; i < n; i++) { Sum1 = 0; Sum2 = 0; for (j = 0; j < i; j++) { Sum1 += A[i, j] * x[j]; } for (j = i; j < n; j++) { Sum2 += A[i, j] * x[j]; } f = x[i]; x[i] = b[i] + Sum1 + Sum2; if ((Math.Abs((x[i] - f)) > m)) m = (Math.Abs(x[i] - f)); } } while (m > E); Console.WriteLine(); Console.WriteLine("Кiлькiсть iтерацiй:"); Console.WriteLine( + v); Console.WriteLine(); Console.WriteLine("кiнцевий результат:"); for (i = 0; i < n; i++) { Console.WriteLine("x" + (i + 1) + "=" + x[i]); } Console.ReadLine(); } public void vuvid() { Console.WriteLine("Вивід елементів матриці"); for (i = 0; i < n; i++) { for (j = 0; j < n; j++) { Console.Write(a[i, j] + "\t"); } Console.WriteLine(); } Console.WriteLine(); Console.WriteLine("Вивід вільних елементів"); for (i = 0; i < n; i++) { Console.WriteLine(b[i]); } } } class Program { static void Main(string[] args) { Labwork got = new Labwork(); got.koeficienty(); got.Zejdell_metod(); } } } Виконання програми / Висновок На цій лабораторній роботі я ознайомився з ітераційними методами роз’язування систем лінійних алгебраїчних рівнянь . Я склав програму мовою C# для розв’язування систем лінійних алгебраїчних рівнянь методом Зейделя
Антиботан аватар за замовчуванням

16.01.2013 12:01-

Коментарі

Ви не можете залишити коментар. Для цього, будь ласка, увійдіть або зареєструйтесь.

Ділись своїми роботами та отримуй миттєві бонуси!

Маєш корисні навчальні матеріали, які припадають пилом на твоєму комп'ютері? Розрахункові, лабораторні, практичні чи контрольні роботи — завантажуй їх прямо зараз і одразу отримуй бали на свій рахунок! Заархівуй всі файли в один .zip (до 100 МБ) або завантажуй кожен файл окремо. Внесок у спільноту – це легкий спосіб допомогти іншим та отримати додаткові можливості на сайті. Твої старі роботи можуть приносити тобі нові нагороди!
Нічого не вибрано
0%

Оголошення від адміністратора

Антиботан аватар за замовчуванням

Подякувати Студентському архіву довільною сумою

Admin

26.02.2023 12:38

Дякуємо, що користуєтесь нашим архівом!