Нейро-нечіткі мережі для поданя і обробки знань

Інформація про навчальний заклад

ВУЗ:
Тернопільський національний економічний університет
Інститут:
Не вказано
Факультет:
Не вказано
Кафедра:
Не вказано

Інформація про роботу

Рік:
2011
Тип роботи:
Лабораторна робота
Предмет:
Теорія алгоритмів

Частина тексту файла (без зображень, графіків і формул):

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТЕХНІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ ІВАНА ПУЛЮЯ Кафедра комп’ютерних наук Лабораторна робота №6 Нейро-нечіткі мережі для поданя і обробки знань з дисципліни “Теорія алгоритмів” Тернопіль, 2011 Тема роботи:Нейро-нечіткі мережі для поданя і обробки знань. Мета роботи:Ознайомитись з нейро-нечіткими мережами для поданя і обробки знань. Теоритичні відомості Різні типи інтелектуальних систем мають свої особливості, наприклад, за можливостями навчання, узагальнення і отримання результатів, що робить їх найбільш придатними для вирішення одних класів задач і менш придатними — для інших. Нейрониі мережі, наприклад, є зручними для задач розпізнавання образів, але дуже незручні для пояснення, як вони таке розпізнавання здійснюють. Вони можуть автоматично здобувати знання, але процес їхнього навчання найчастіше відбувається досить повільно, а аналіз навченої мережі є дуже складним (навчена мережа є звичайно «чорною скринею» для користувача). При цьому яку-небудь апріорну інформацію (знання експерта) для прискорення процесу навчання в нейронну мережу ввести складно. Системи з нечіткою логікою, напроти, є зручними для пояснення одержуваних за їхньою допомогою висновків, але вони не можуть автоматично здобувати знання для використання їх у механізмах виведень. Необхідність розбиття універсальних множин на окремі області, як правило, обмежує кількість вхідних змінних у таких системах невеликим значенням. Хаяши та Імура (А. Ітига) показали, що иейромережа прямого поширення може апроксимувати будь-яку систему, що заснована на нечітких правилах, та будь-яка нейромережа прямого поширення може бути апроксимована системою, що заснована на нечітких правилах. Нейро-нечітка мережа - це подання системи нечіткого виведення у вигляді нейронної мережі, зручної для навчання, поповнення, аналізу та використання. Структура нейро-нечіткої мережі відповідає основним блокам систем нечіткого виведення. Завдання до лабораторноїроботи Згідно з номером індивідуального варіанта студента за журналом згенерувати навчаючу та тестову вибірки даних. Нехай V- номер студента за журналом, а гапсі - функція, що генерує псев-довипадкові числа у діапазоні [0; 1]. Визначимо кількість екземплярів у навчаючій вибірці Sн кількість екземплярів у тестовій вибірці SТ, кількість вхідних змінних (ознак) вибірок N, значення ознак вибірок: навчаючої xн, та тестової xт., а також значення цільових ознак для вибірок: навчаючої—yн та тестовоїyт.  Вхідні дані: V = 16; N = 2; S n = 2* 16= 32; S t = 3*16 = 48; S= 1,2,3,… S n S= 1,2,3,… S т Результат роботи  Навчаюча вибірка Хн і тестова вибірка Хт  Цільові ознаки навчаючої Yн та тестової вибірки Yт Висновок: На цій лабораторній роботі я ознайомився з нейро-нечіткими мережами для поданя і обробки знань. Текст програми unit Unit1; interface uses Windows, Messages, SysUtils, Variants, Classes, Graphics, Controls, Forms, Dialogs, StdCtrls; type TForm1 = class(TForm) Button1: TButton; Memo1: TMemo; Button2: TButton; Memo2: TMemo; Memo3: TMemo; Button3: TButton; Button4: TButton; Memo4: TMemo; procedure Button1Click(Sender: TObject); procedure Button2Click(Sender: TObject); procedure Button3Click(Sender: TObject); procedure Button4Click(Sender: TObject); private { Privatedeclarations } public { Publicdeclarations } end; var Form1: TForm1; V,N : real; Sn,St :integer; Xn : array [1..32, 1..6] ofreal; Xt : array [1..48, 1..6] ofreal; Yn : array [1..32] ofreal; Yt : array [1..48] ofreal; rand : real; s,j,i: integer; implementation {$R *.dfm} procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject); begin randomize; Random(10); rand := random/10; V := 16; N := 2; Sn := 32; St := 48; for s := 1 toSndo begin for j := 1 to 6 do begin Xn[s,j]:= (V/(s*j))* rand; end; Memo1.Lines.Add(floatToStr(Xn[s,1]) + '| |' + floatToStr(Xn[s,2]) + '| |' + floatToStr(Xn[s,3]) + '| |' + floatToStr(Xn[s,4]) + '| |' + floatToStr(Xn[s,5]) + '| |' + floatToStr(Xn[s,6]) ); end; end; procedure TForm1.Button2Click(Sender: TObject); begin randomize; Random(10); rand := random/10; V := 16; for s := 1 toStdo begin for j := 1 to 6 do begin Xt[s,j]:= (V/(s*j))* rand; end; Memo2.Lines.Add( floatToStr(Xt[s,1]) + '| |' + floatToStr(Xt[s,2]) + '| |' + floatToStr(Xt[s,3]) + '| |' + floatToStr(Xt[s,4]) + '| |' + floatToStr(Xt[s,5]) + '| |' + floatToStr(Xt[s,6])); end; end; procedure TForm1.Button3Click(Sender: TObject); begin for s := 1 toSndo begin Yn[s]:= 0.1*(Xn[s,1]+Xn[s,2]); Memo3.Lines.Add('Y= '+ floatToStr(Yn[s])); end; end; procedure TForm1.Button4Click(Sender: TObject); begin for s := 1 toStdo begin Yt[s]:= 0.1*(Xn[s,1]+Xn[s,2]); Memo4.Lines.Add('Y= '+ floatToStr(Yt[s])); end; end; end.
Антиботан аватар за замовчуванням

07.02.2013 19:02-

Коментарі

Ви не можете залишити коментар. Для цього, будь ласка, увійдіть або зареєструйтесь.

Ділись своїми роботами та отримуй миттєві бонуси!

Маєш корисні навчальні матеріали, які припадають пилом на твоєму комп'ютері? Розрахункові, лабораторні, практичні чи контрольні роботи — завантажуй їх прямо зараз і одразу отримуй бали на свій рахунок! Заархівуй всі файли в один .zip (до 100 МБ) або завантажуй кожен файл окремо. Внесок у спільноту – це легкий спосіб допомогти іншим та отримати додаткові можливості на сайті. Твої старі роботи можуть приносити тобі нові нагороди!
Нічого не вибрано
0%

Оголошення від адміністратора

Антиботан аватар за замовчуванням

Подякувати Студентському архіву довільною сумою

Admin

26.02.2023 12:38

Дякуємо, що користуєтесь нашим архівом!