Інформація про навчальний заклад

ВУЗ:
Національний університет Львівська політехніка
Інститут:
Не вказано
Факультет:
Не вказано
Кафедра:
Не вказано

Інформація про роботу

Рік:
2024
Тип роботи:
Методичні вказівки
Предмет:
Інформаційні технології у видавничій справі

Частина тексту файла (без зображень, графіків і формул):

Міністерство освіти і науки України Національний університет «Львівська політехніка» Кафедра АСУ Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт з дисципліни Інформаційні технології у видавничій справі Для студентів бакалаврського рівня підготовки по спеціальності «Видавничо-поліграфічна справа» (шифр - 0927) Лабораторна робота №7 ПРОЗОРІСТЬ І МАСКУВАННЯ Мета роботи: ознайомитися з основними прозорості, маскування та їх застосуванням Теоретичні відомості 1 Настройка непрозорості без маскування Палітра Transparency (Прозорість) дозволяє без праці змінювати прозорість у будь-яких об'єктів— як растрових, так і векторних (сформованих самими різними способами: із застосуванням контурів різних типів, символів з палітри Symbols (Символи) або як текст) і зробити так, щоб нижележащие об'єкти ефектно просвічувалися. Оберніть, наприклад, увага на мал. 1, який узятий як початкове зображення. Потім до нього була додана серія контурів: верхній контур створений інструментом Pen (Перо) і залитий лінійним градієнтом, а серія крапельок води одержана при допомозі палітри Symbols. Для всіх задіяних контурів встановлені власні уровени прозорості (мал. 2, 3). Встановлення конкретного варіанту прозорості не є перешкодою для подальшого редагування об'єктів, для яких при необхідності завжди можна змінити варіант заливки або обведення, розмір і положення, рівень прозорості і ін.  Мал. 1 Вихідна фотографія  Мал. 2 Накладання контурів і налаштування їх прозорості  Мал. 3 Після налаштування деталей прозорості Крім того, в палітрі Transparency (Прозорість) є можливість вибирати режими змішування кольорів (Blending mode): Normal (Нормальний) (даний режим встановлюється по умовчанню), Multiply (Множення), Screen (Освітлювання) і ін., які можуть бути застосовані не тільки до окремого об'єкту, але також до групи або до шару і в поєднанні з рівнем прозорості дозволяють добитися потрібного ефекту видимості об'єкту. 2 Настройка непрозорості для векторних об'єктів Розглянемо варіант настройки непрозорості для окремих об'єктів. Для цього намалюйте декілька простих пересічних об'єктів. Такі об'єкти переважно, оскільки на їх прикладі простіше ознайомитися з різними варіантами непрозорості. У даному прикладі в ролі об'єктів виступатимуть три що накладаються один на одного квітки на чорному фоні (мал. 4). Виберіть два об'єкту, наприклад дві верхні квітки, і зміните значення їх прозорості в палітрі Transparency наприклад так, як показано на мал. 5, — для цього потрібно буде просто перетягнути движок Opacity (Непрозорість). Зверніть увагу, що квіти тепер сталі прозорі як щодо один одного так і по відношенню до фону (мал. 6).  Мал. 4 Вихідне зображення  Мал. 5 Зміна непрозорості  Мал. 6 Зовнішній вигляд їх після налаштування непрозорості При другому варіанті необхідно відновити значення прозорості 100%. Для цього спочатку згрупуйте обидві виділені квітки командою Object=>Group (Объект=>Группировка), що автоматично приведе до включення прапорця Knockout Group (Група з видаленим фоном) в палітрі Transparency. Потім знов зміните непрозорість, встановивши значення параметра Opacity (Непрозорість) рівним 70%. У результаті об'єкти стануть прозорими по відношенню до фону, але не щодо один одного (мал. 7). Річ у тому, що включення прапорця Knockout Group (Група з видаленим фоном) у палітрі Transparency дозволяє видалити (правда, тільки візуально) просвічування напівпрозорих об'єктів групи, які перекривають один одного в даній групі.  Мал. 7 Після групувння та зміни непрозорості Додатково намалюйте серію з декількох однотипних невеликих елементів, наприклад зірочок (мал. 8). Об'єднайте їх в групу за допомогою команди Object=>Group (Объект=>Группировка) і встановите для них режим змішування кольорів Screen (Освітлювання) з непрозорістю (мал. 9). У результаті зірочки змінять свій колір і стануть виглядати приблизно так як показано на мал. 10.  Мал. 8 Додавання зірок  Мал. 9 Для нової групи налаштування непрозорості і змішування  Мал. 10 Зовнішній виглд всього зображення після налаштування непрозорості Виберіть обидві групи об'єктів, потім згрупуйте їх ще раз і встановите прапорець Isolate Blending (Ізолювати режим накладення) у палітрі Transparency — це дозволить ізолювати об'єкти установці для них режиму змішування. У результаті відносно об'єктів, що входять до групи, буде застосований режим змішування кольорів, а вся решта об'єктів (в даному випадку — одна єдина зірочка на зеленій квітці) будуть проігноровані (мал. 11). Майте на увазі, що прапорець Isolate Blending (Ізолювати режим накладення) має сенс використовувати тільки в тих випадках, якщо мова йде про режими змішування кольорів, відмінних від режиму Normal (Нормальний).  Мал. 11 Кінцевий варіант 3 Настройка непрозорості растрового зображення А зараз спробуємо поекспериментувати з растровим зображенням (мал. 12). Сформуйте навколо зображення векторний контур у вигляді прямокутника із заливкою білого кольору (мал. 13). Змініть непрозорість в палітрі Transparency, наприклад так, як показано на мал. 14. Зображення стане нагадувати мал. 15. Результат може опинитися набагато цікавішим, якщо прямокутник буде закрашений радіальним градієнтом (мал. 16, 17). Крім того, варто поекспериментувати з режимами непрозорості, змінивши, наприклад, встановлюваний за умовчанням режим Normal на режим Screen (мал. 18).  Мал. 12 Вихідна фотографія  Мал. 13 Прямокутник накладений на фотографію  Мал. 14 Зміна непрозорості прямокутника  Мал. 15 Вигляд зображення після зміни налаштувань прямокутника  Мал. 16 Зміна налаштувань прямокутника після додавання градієнту  Мал. 17 Зміна непрозорості в режимі Normal  Мал. 18 Зміна непрозорості в режимі Screen 4 Текстурований текст Дуже часто маски шару використовуються при створенні текстурованого тексту, тобто тексту, вирізаного якоїсь текстури або просто з фотографії. Для прикладу скористаємося фотографією (мал. 19) і надрукуємо поверх неї довільний текст (мал. 20). Виділіть текст разом з контуром фотографії і застосуйте команду Object=>Clipping Mask=>Make. У результаті зображення стане нагадувати мал. 21, а палітра Layers прийме вигляд, відповідний мал. 22. Одержане зображення при бажанні можна піддати подальшому редагуванню, наприклад зробити обведення (мал. 23), накласти відповідний фільтр (мал. 24) і ін.  Мал. 19 Вихідне зображення  Мал. 20 Результат напису поверх фотографії  Мал. 21 Зображення після створення слой-маски  Мал. 22 Вікно палітри Layer після створення слой-маски  Мал. 23 Результат обводки тексту  Мал. 24 Застосування фільтру ZigZag 4.1 Заливка текстурою довільних векторних контурів Відкрийте відповідну текстуру (мал. 25), яку плануєте використовувати для заливки деякого контура (мал. 26) — в даному прикладі використаний фрагмент контура ящірки, створений нами в одному з попередніх уроків, — і через буфер обміну скопіюйте контур на текстуру (мал. 27), при необхідності подредактировав його розміри і положення. Щоб приховати простір поза контуром, що візуально рівносильно заливці контура текстурою, виділіть контур разом з текстурою і скористайтеся командою Object=>Clipping Mask=>Make. У результаті зображення стане нагадувати мал. 28, а палітра Layers прийме вигляд, відповідний мал. 29. Щоб зображення прийняло закінчений вигляд, зробіть копію контура через буфер обміну клацніть на копії правою кнопкою миші і для її дзеркального відображення виберіть команду Transform=>Reflect з параметрами, як на мал. 30. Розмістіть копію належним чином (мал. 31) і надайте ящірці злегка зігнуту форму за допомогою фільтру Twist (Вигин) — команда Effect=>Distort & Transform=>Twist (Эффект=>Искажение і трансформация=>Изгиб) приблизно з такими параметрами, як на мал. 32. Отриманий результат може нагадувати мал. 33.  Мал. 25 Текстура для заливки контуру  Мал. 26 Контур  Мал. 27 Результат копювання контура на текстуру  Мал. 28 Створення слой-маски  Мал. 29 Вікно палітри Layer після створення слой-маски  Мал. 30 Налаштування дзеркального відображення  Мал. 31 Два з’єднані контури  Мал. 32 Налаштування фільтру Twist  Мал. 33 Кінцеве зображення 4.2 Імітація ефекту перетину об'єктів А зараз розглянемо складніший варіант створення відсікаючої маски — вона нам буде потрібно для імітації ефекту перетину об'єктів. Спочатку сформуйте три круги (у даному прикладі їх роль гратимуть латинські букви ”o”) так, щоб кожен наступний круг частково накладався на попередній (мал. 34). Виділіть всі три круги і зробіть їх копію в буфер обміну командою Edit=>Copy (Редактирование=>Копировать). Потім вставте копію з буфера при допомозі команди Edit=>Paste in Front (Редактирование=>Вставить на передній план) для того, щоб початкове зображення і його копія виявилися накладеними один на одного. Після цього інструментом Restangle сформуйте в місці перетину першого і другого кругів прямокутник без заливки і без меж (мал.35). Зверніть увагу, що прямокутник повинен опинитися на тому ж шарі Layer 1, але вище за всіх інших об'єктів (мал. 36).       Для створення маски шару виділите сформований прямокутник і перший круг і застосуєте команду Object=>Clipping Mask=>Make (мал. 37). Потім так само створіть прямокутник в місці перетини другого і третього кругів і виділите даний прямокутник разом з другим кругом (мал.38). Якщо звичайним шляхом зробити це не вдасться, то виділите потрібні об'єкти через палітру Layers: для цього при натиснутій клавіші Shift клацніть на кнопках-кругах, що є для кожного елементу шару (мал. 39), і в цьому випадку зовнішній вигляд кнопки-круга для кожного виділеного елементу зміниться. Створіть відсікаючу маску командою Object=>Clipping Mask=>Make — що вийшло у результаті зображення стане нагадувати мал. 40. Під кінець, щоб зображення стало ефектнішим, виділіть на палітрі Layers три нижніх круга і накладете на них тінь командою Effect=>Stylize=>Drop Shadow (Эффект=>Стилизация=>Тень), а потім оформите фон під кругами градієнтом, для чого буде потрібно створити новий шар Layer 2. З цією метою активізуйте шар Layer 1, відкрийте меню палітри Layers і виберіть команду New Layer (Новий шар) — в результаті над шаром Layer 1 з'явиться шар Layer 2. Намалюйте на ньому прямокутник (це приведе до того, що круги опиняться під прямокутником і будуть невидимими), який гратиме роль фону, залийте його відповідним градієнтом і накладете тінь командою Effect=>Stylize=>Drop Shadow (Эффект=>Стилизация=>Тень). Щоб круги розташувалися поверх прямокутника-фону, поміняйте шари Layer 1 і Layer 2 місцями, перетягнувши один на інший палітрі Layers (мал. 41). Можливо, що зображення прийме приблизно такий вигляд, як показаний на мал.42. 5. Настройка непрозорості шляхом створення Opacity mask Маска напівпрозорої (Opacity mask) визначає, які ділянки зображення повинні бути видно виразно, а які — тільки частково, тобто напівпрозорі або зовсім не видно. При цьому видимими крізь вказану напівпрозору маску можуть бути будь-які кольори, а також декоративні і градієнтні заливки, розташовані нижче і що знаходяться усередині маски. Процес формування маски достатньо простий і полягає в напластовуванні двох або декількох об'єктів один поверх іншого, і в установці для кожного з них необхідного рівня прозорості і в визначенні самого верхнього з них як маска за допомогою команди Make Opacity Mask (Створити напівпрозору маску) з меню палітри Transparency. Про створення маски непрозорості будуть свідчити поява в палітрі Transparency піктограми маски поряд з піктограмою маскованих об'єктів, розділених піктограмою «ланцюжка», і зміна видимості фрагментів зображення (мал. 43, 44, 45). Зовнішній вигляд палітри Layers змінюватиметься залежно від того, що активно на даний момент часу — зображення (мал. 46) або маска (мал. 47). Маска непрозорості створюється формою самого верхнього з виділених об'єктів, причому виділені повинні бути як мінімум два верхні об'єкти — виділення тільки одного з них приведе до створенню порожньої маски. Додавання нових об'єктів до зображення ніяк не впливає на створену цим маску напівпрозорої; всі додані об'єкти за умовчанням будуть видимі, оскільки створюються поверх маски (мал. 48), хоча при бажанні їх можна перемістити під маску. У результаті верхній об'єкт стане маскою, а його заливка в режимі відтінків сірого кольору впливатиме на те у якому ступені буде видно та або інша область лежачого під ним зображення. Наприклад, повна заливка маски білим кольором приведе до того, що фрагменти зображення в межах маски будуть видно повністю, при чорній масці масковані об'єкти будуть невидимі, а використання градієнтної чорно-білої маски приведе до того, що масковані об'єкти виявлятимуться там, де починається біла область, і поступово зникати там, де градієнт стає чорним. Крім того, створювати маску напівпрозорій можна з використанням будь-яких градієнтних заливок, градієнтних сіток і навіть декоративних заливок. Варто відзначити, що вищенаведене правило щодо кольору маски і видимості об'єктів неоднозначно. Так, включення прапорця Invert Mask (Інвертувати маску) в палітрі Transparency приведе до того, що чорно-білий ефект інвертується і чорні області стають прозорими, а білі, навпаки, непрозорими (мал. 49); включення/виключення ж прапорця Clip (Обрізання) дозволяє міняти місцями масковані і немасковані області. Маска напівпрозорої може бути сформована на основі будь-якого векторного об'єкту і перетворена за допомогою різних спотворюючих фільтрів, що дозволяє добитися дуже цікавих ефектів. Текст теж можна зберегти як непрозору маску, щоб швидко створювати нестандартні текстові заголовки (при цьому текст залишається редагованим). Форму маски непрозорості можна коректувати — для цього досить клацнути по піктограмі маски в палітрі Transparency при натиснутій клавіші Alt. У результаті об'єкт, на основі якого була створена маска, виділиться і стане доступним для редагування. Після закінчення редагуванні необхідно клацнути на піктограмі зображення. Для повного видалення маски непрозорості необхідно виділити її і скористатися командою Release Opacity Mask (Видалити маску прозорості), а для її тимчасового утаєння — командою Disable Opacity Mask (Зняти маску прозорості). Обидві команди вибираються з меню палітри Transparency.
Антиботан аватар за замовчуванням

24.02.2013 23:02-

Коментарі

Ви не можете залишити коментар. Для цього, будь ласка, увійдіть або зареєструйтесь.

Ділись своїми роботами та отримуй миттєві бонуси!

Маєш корисні навчальні матеріали, які припадають пилом на твоєму комп'ютері? Розрахункові, лабораторні, практичні чи контрольні роботи — завантажуй їх прямо зараз і одразу отримуй бали на свій рахунок! Заархівуй всі файли в один .zip (до 100 МБ) або завантажуй кожен файл окремо. Внесок у спільноту – це легкий спосіб допомогти іншим та отримати додаткові можливості на сайті. Твої старі роботи можуть приносити тобі нові нагороди!
Нічого не вибрано
0%

Оголошення від адміністратора

Антиботан аватар за замовчуванням

Подякувати Студентському архіву довільною сумою

Admin

26.02.2023 12:38

Дякуємо, що користуєтесь нашим архівом!