Частина тексту файла (без зображень, графіків і формул):
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ
НАЦІОНАЛЬНИЙ ТЕХНІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ УКРАЇНИ
«КИЇВСЬКИЙ ПОЛІТЕХНІЧНИЙ ІНСТИТУТ»
Факультет електроніки
Кафедра звукотехніки та реєстрації інформації
Лабораторна робота №6
з курсу “Інформатика. ПК та основи програмування”
з теми: ” Робота з багатовимірними масивами “
Варіант 6
1.Завдання
Тема: Робота з багатовимірними масивами.
Мета: Оволодіти практичними навиками роботи із масивами, особливостями їх вводу і виводу, отримання подальших навиків по організації програм циклічної структури із використанням прийомів програмування.
Завдання:
1.Обробити матрицю у відповідності з варіантом, вказаного у таблиці. Вивести на друк результати і вихідну матрицю у загальноприйнятому вигляді.
2.
D(10;10)
Записати на місце від’ємних елементів матриці нулі, а на місце додатних – одиниці. Вивести на друк нижню трикутну матрицю у загальноприйнятому вигляді.
2.Теоретичні відомості
Матриці та масиви – одні з найбільш відомих структур даних. Під матрицею в мові С розуміють набір даних одного і того ж типу, зібраних під одним ім'ям. Кожний елемент матриці визначається ім'ям матриці і двома та більше порядковими номером елемента, які називається індексом. Індекс в мові С завжди ціле число.
Основна форма оголошення матриці розмірності N така:
тип <ім'я масиву>[розмір 1][розмір 2]...[розмір N]
Тип – базовий тип елементів матриці, розмір – кількість елементів матриці. Розмір матриці в мові С може задаватися константою або константним виразом. Не можна задати матрицю змінного розміру. Для цього існує окремий механізм, званий динамічним виділенням пам'яті.
У мові С індекс завжди починається з нуля. Коли ми говоримо про перший елемент матриці, то маємо на увазі елемент з індексом 0. Якщо ми оголосили матрицю
int a[100][10] ;
це означає, що масив містить 100x10 елементів.
У мові С під матрицю завжди виділяється безперервне місце в оперативній пам'яті.
У мові С не перевіряється вихід індексу за межі матриці. Якщо матриця а[100][10] описана як цілочисельна матриця, що має 100х10 елементів, а в програмі вкажеуть а[200][5], то повідомлення про помилку не буде видане, а як значення елемента а[200][5] буде видано деяке число, що займає відповідні 2 байти.
Приклад виконання роботи
Як приклад виконання операцій над матрицями розробимо алгоритм для виведення на екран таблички множення розмірами 10х10. Блок-схема такого алгоритму матиме наступний вигляд:
Код програми:
#include <stdio.h>
#include <conio.h>
int main()
{
clrscr();
int A[10][10], i, j;
for (i = 0; i < 10; i++)
{
for (j = 0; j < 10; j++)
{
A[i][j] = (i + 1) * (j + 1);
printf("%4d", A[i][j]);
}
printf("\n");
}
return 0;
}
3.Блок-схема алгоритму
/
4.Лістинг програми
#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
#include <time.h>
#define n 10
int main()
{
int D[n][n];
int i,j;
srand(time(NULL));
printf("Nachalnaya matrinca:\n");
for (i = 0; i < n; i++)
{
for (j = 0; j < n; j++)
{
D[i][j] = rand()%100 - 50;
printf("%5d",D[i][j]);
}
printf("\n");
}
for (i = 0; i < n; i++)
for (j = 0; j < n; j++)
if (D[i][j] <= 0) D[i][j] = 0;
else D[i][j] = 1;
printf("\nKonechnaya matrica:\n");
for (i = 0; i < n; i++)
{
for (j = 0; j < n; j++)
if (i >= j) printf("%5d",D[i][j]);
printf("\n");
}
system("PAUSE");
return 0;
}
5.Результати роботи та їх аналіз
Після запуску програми отримано результат відображений на Рисунку 5.1
/
Рисунок 5.1 - Результати роботи програми
Ви не можете залишити коментар. Для цього, будь ласка, увійдіть
або зареєструйтесь.
Ділись своїми роботами та отримуй миттєві бонуси!
Маєш корисні навчальні матеріали, які припадають пилом на твоєму комп'ютері? Розрахункові, лабораторні, практичні чи контрольні роботи — завантажуй їх прямо зараз і одразу отримуй бали на свій рахунок! Заархівуй всі файли в один .zip (до 100 МБ) або завантажуй кожен файл окремо. Внесок у спільноту – це легкий спосіб допомогти іншим та отримати додаткові можливості на сайті. Твої старі роботи можуть приносити тобі нові нагороди!