Створення багаторівневих мережевих проектів

Інформація про навчальний заклад

ВУЗ:
Ужгородський національний університет
Інститут:
Не вказано
Факультет:
Інженерно технічний
Кафедра:
Не вказано

Інформація про роботу

Рік:
2012
Тип роботи:
Методичні вказівки до лабораторної роботи
Предмет:
Комп’ютерні мережі та комунікації

Частина тексту файла (без зображень, графіків і формул):

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ, НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ УЖГОРОДСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІНЖЕНЕРНО-ТЕХНІЧНИЙ ФАКУЛЬТЕТ КАФЕДРА КОМП’ЮТЕРНИХ СИСТЕМ ТА МЕРЕЖ Лабораторна робота №4 з курсу КОМП’ЮТЕРНІ МЕРЕЖІ Тема: Створення багаторівневих мережевих проектів Ужгород-2012 Мета заняття: Вивчити принципи багаторівневого представлення складних мережевих проектів. Навчитися використовувати засоби навігації за багаторівневим проектом. Засвоїти методи анотування багаторівневих проектів. Набути навичок встановлення зв'язків між рівнями складного проекту. Навчитися задавати міжрівневі трафіки. Вивчити методи і засоби створення контейнерних об'єктів. Засвоїти методи конфігурації клієнт-серверів. Зрозуміти і засвоїти призначення інструментальних засобів моделювання потоків даних між пристроями проектованої мережі. Методичні вказівки до виконання лабораторної роботи Завдання 1. Функції браузера ієрархічних проектів 1.1. Запустіть додаток NetCracker Designer 3.1. З'явиться головне прикладне вікно. 1.2. Відкрийте в NetCracker Designer файл (*.NET). 1) Викличте діалогове вікно Open в меню File > 0pen. 2) Відкрийте теку NetCracker > Samples. Виберіть файл Tutor. net. Вікно сайту з'явиться в області робочого простору. 1.3. Розверніть вікно сайту в робочому просторі. 1.4. Зверніться до браузера перегляду ієрархії проекту (Project Hierarchy). Якщо вікно не відображене, викличте браузер перегляду, вибираючи в меню View браузера перегляду підміню Bars. Зверніться до браузеру перегляду ієрархії проекту, використовуючи один з методів: у меню View виберіть Project Hierarchy; натисніть вкладку Project Hierarchy. З'явиться браузер перегляду ієрархії проекту. Проекти представляються, як ієрархічні структури з верхнім рівнем і підрівнями, наступними далі. Для проектів з одним рівнем буде відображений тільки один Тор рівень. Кожен рівень має символ розширення зв'язку подібний до символів в браузері перегляду пристрою. Символи розширення використовуються для розширення (знак "плюс") або згортання (знак "мінус") ієрархічної структури. Кожен вхід в браузері перегляду ієрархії проекту відповідає вікну сайту. Ви можете двічі клацнути на вході в браузері перегляду ієрархії проекту, щоб відобразити відповідне вікно сайту або зробити його поточним, якщо на робочому полі відображено більш ніж одне вікно. 1.5. Виберіть контейнерний об'єкт, наприклад, будівля з лівого боку головного вікна сайту того, що має вигляд, як показано на мал. 1, і двічі клацніть на нім. Вікно building site стає поточним.  Малюнок 1. — Візуальне зображення контейнерного об'єкту building 1.6. Використовуючи іншу навігаційну методику, відновіть зображення вищого вікна сайту в меню Window, вибравши команду Тор. Відобразіть обидва вікна сайту в робочому просторі, вибравши команду Window > Cascade. Знову встановіть, а потім змініть розміри, використовуючи кнопку Zoom to page. Ви зможете побачити всі об'єкти в кожному вікні сайту. Зробіть вікно сайту поточним. Ваш робочий простір з'явиться на екрані у вигляді багаторівневого проекту, мал. 2.  Малюнок 2. — Вид робочого простору багаторівневого проекту Закрийте (Тор) вікно сайту. 1.9. Повторно відкрийте вікно сайту в Building site, двічі клацнувши на іконі. Відобразиться вікно сайту. Використовуючи смуги прокрутки і кнопку Zoom to page, знову встановіть вікно. Завдання 2. Перейменування об'єктів проекту сайту 2.1 Перейменування вікна сайту Зміна імені сайту за допомогою використання діалогу Site Setup. Щоб звернутися до діалогу Site Setup використовуйте один з наступних методів: у меню Site виберіть Site Setup; клацніть правою кнопкою миші у вікні Site, щоб відобразити локальне меню і виберіть Site Setup. Після того, як відобразиться діалогове вікно Site Setup, виберіть позицію Names і редагуйте поле назви сайту. Натисніть кнопку OK, щоб застосувати зміни і закрийте діалогове вікно. 2.2 Зміна імені контейнерного об'єкту Використовуйте один з наступних методів звернення до діалогу Properties (властивості): виберіть контейнер (у меню Object виберіть команду Properties); клацніть правою кнопкою миші на контейнері (у меню Local виберіть команду Properties). • Виберіть мітку контейнера і двічі клацніть на мітці. На екрані відобразиться діалогове вікно з текстовим редактором Text editor, мал. 3:  Малюнок 3. — Текстовий редактор контейнерного об'єкту Відредагуйте поле Name. Натисніть кнопку OK, щоб застосувати зміни і закрийте діалогове вікно. Відредагуйте назву контейнера, Text, що підсвічується в полі. Натисніть кнопку OK, щоб застосувати ваші зміни і закрийте текстовий редактор. Вказана зміна також відбудеться і у вікні Site. Зверніть увагу: Зміна імені сайту або його контейнера автоматично змінює назву в кожному місці, де воно використовується. Виберіть вкладку Names, потім ім'я (Тор) в полі імені сайту, якщо воно ще не вибране, потім надрукуйте " UzhNU ". Перейменуйте вікно Building site в " UzhNU Building", зробивши його поточним і повторивши кроки. Нові імена UzhNU і UzhNU Building з'являться в областях заголовка браузера перегляду ієрархії проекту і в командах меню Window. Завдання 3. Використання інструментів малювання для анотування проекту 3.1. Зробіть UzhNU Building поточним вікном сайту і розташуєте значок з'єднувача. 3.2. На інструментальній панелі Modes натисніть кнопку режиму Draw. На панелі малювання натисніть кнопку Line. Використовуйте інструмент Line, щоб намалювати стрілку, яка указує на верхній правий кут вікна сайту. Поверніться до стандартного режиму, натискаючи кнопку стандартного курсора. Змініть колір стрілки, яку ви намалювали і виберіть в меню Object підміню Styles; далі команду колір малюнка (Draw color); після чого натисніть кнопку ОК. Повторіть це для кожного сегменту стрілки. Стрілка з'являється в новому кольорі. Щоб вибрати іконку з'єднувача, слід в інструментальній панелі Modes (мал. 4.) вибрати кнопку Draw; у панелі малювання — текстовий інструмент, виділити прямокутник, в якому з'являтиметься текст.  Малюнок 4. — Інструментальна панель Modes 3.6. Введіть "Link to UzhNU " і натисніть клавішу ENTER. Поверніться в стандартний режим, перейшовши на інструментальну панель Modes, і натисніть кнопку Standard Mode. Виділіть шлях трафіку, що йде від одного пристрою до іншого в межах сайту, використовуючи режим Trace. 3.9. Запустіть анімацію, натиснувши кнопку Start. У двох видимих вікнах сайту ви можете бачити трафік, поточний від індивідуальних робочих станцій в UzhNU Building через маршрутизатор Cisco з конектора зв'язку у вікно сайту UzhNU. Так само трафік йде від UzhNU в UzhNU Building. 3.10. На інструментальній панелі Modes натисніть кнопку режиму Trace клацніть по робочій станції Р5-166 XL (3) у верхньому правому кутку вікна сайту UzhNU Building, а потім — по робочій станції у верхньому лівому кутку Р5-133 XL (3). Шлях між робочими станціями виділиться червоним кольором. 3.11. Виділіть шлях трафіку, що йде від пристрою в одному вікні сайту до об'єкту в іншому вікні. 3.12. З натиснутою кнопкою режиму Trace вкажіть на верхню ліву робочу станцію Р5-133 XL (3) у вікні сайту UzhNU Building. Клацніть по Building (2) у вікні сайту UzhNU Corporation. Шлях між двома об'єктами виділиться червоним кольором. 3.14. Поверніть проект в стандартний режим, натиснувши на кнопку Standard Mode. Примітка. Якщо ви натиснете кнопку режиму Trace, висвічений шлях більше не виділятиметься червоним кольором. Проте ви знаходитиметеся все ще в режимі Trace. Зупиніть анімацію, натиснувши кнопку Stop. У меню File закрийте поточний проект без збереження, вибравши Close. 3.17. Відкрийте новий файл проекту. У вікні браузера перегляду пристрою виберіть вкладку Devices. Відкрийте список Buildings, campuses and LAN workgroups; зображення будівель, університетських городків і робочих груп з'являться в області вікна зображення. Виберіть одне із зображень об'єкту Building в області вікна зображення і перемістіть його у вікно сайту. Для того, щоб розкрити Building, виберіть об'єкт Building у вікні сайту, якщо він ще не вибраний, потім: правою кнопкою миші відкрийте локальне меню і виберіть команду Expand; у меню Object виберіть команду Expand. Ви створили багаторівневий мережевий проект, який включає верхній і другий рівні (з їх власним вікном сайту "Building"). Зображення Building у вікні Тор відображається з червоною рамкою, указуючи, що це — контейнерний об'єкт. Примітка. Побачити ієрархічну структуру можна в браузері перегляду, вибравши позицію табуляції Project Hierarchy. Завдання 4. Створення архітектурної пари клієнт – сервер. Завершіть формування проекту by Populating the Building, використовуючи архітектурну пару клієнт/сервер. Будемо застосовувати, перш за все, універсальні пристрої (generic devices), які були заздалегідь конфігуровані (pre-configured). Вони включені в базу даних NetCracker Designer. 4.1. У браузері перегляду виберіть вкладку Devices, потім в браузері перегляду пристроїв розверніть LAN workstations > workstations > generic devices. Універсальні робочі станції з'являються в області вікна зображення, мал. 5.  Малюнок 5 — LAN workstations 4.2. В області вікна зображення виберіть робочу станцію Ethernet і перемістіть її в building site. Примітка. Робоча станція Ethernet вже конфігурована з платою адаптера LAN. 4.3. У меню Edit виберіть Duplicate. У браузері перегляду пристроїв розкрійте Switches > Workgroup > Ethemet > generic devices. Універсальний комутатор топології Ethernet,  Малюнок 6 — Зображення типового комутатора 4.4. В області вікна зображення слід вибрати generic ethemet switch і перемістити його у вікно сайту building. Далі клацніть по кнопці зв'язку пристроїв. 4.5. Клацніть на полі робочої станції і проведіть зв'язок до комутатора. Відпустіть ліву кнопку миші. З'явиться діалогове вікно помічника зв'язку (Link Assistan). Натисніть кнопку Link, задайте відстань, потім натисніть Close. Повторіть це для іншої робочої станції. Зробіть вікно сайту поточним вікном. 4.6. Перейдіть в стандартний режим; потім розкрійте список Buildings, campuses і LAN workgroups в браузері перегляду пристрою. Зображення будівель, університетських городків і робочих груп LAN з'являться в області вікна зображення , мал. 7.  Малюнок 7 — Загальні зображення пристроїв робочої групи Виберіть в області вікна зображення універсальний пристрій робочої групи і перемістіть його у вікна сайту. Щоб пов'язати робочу групу з об'єктом Building у вікні сайту, в інструментальній панелі Modes виберіть інструмент зв'язку пристроїв, клацніть по робочій групі, а потім - по значку Building. Примітка. Пунктир указує, що це — не закінчений зв'язок. 4.9. Перейдіть в стандартний режим і двічі клацніть на зображенні Building у вікні сайту. Building site стає поточним вікном сайту. 4.10. У інструментальній панелі Modes виберіть кнопку зв'язку пристроїв. Клацніть у вікні Building Site на значку з'єднувача, потім — по комутатору, щоб завершити підключення. З'явиться діалогове вікно помічника зв'язку. Примітка. Значок з'єднувача зазвичай розташовується в кутку вікна Site. Якщо необхідно, використовуйте кнопки zoom, щоб зручніше розташувати значок з'єднувача. 4.11. Виберіть Ethernet порт в панелі опції Switch Port Configuration (остання опція), натиснувши кнопку Link, потім — кнопку Close. Діалогове вікно помічника зв'язку закриється, і зв'язок від Building до головного вікна мережевого проекту буде створений. Завдання 5. Установка сервера 5.1. Зробіть одну з робочих станцій сервером, виконавши наступні кроки: У браузері перегляду пристроїв виберіть Network and enterprise software > Server software. Натисніть на полі "програмне забезпечення сервера". Доступні типи серверів тепер будуть відображені в області вікна зображення. Перемістіть E-mail server в робочу групу. Покажчик повинен змінити форму на стрілку із знаком "плюс", що означає, що ви можете інсталювати програмне забезпечення на комп'ютер. 5.2. Призначте трафік клієнт / сервер, виконавши наступні кроки: 1) На інструментальній панелі Modes натисніть кнопку Set Traffic. 2) У вікні сайту клацніть по Workstation без програмного забезпечення сервера, потім в тому ж самому вікні сайту натисніть на полі робочої станції з програмним забезпеченням. З'явиться діалогове вікно профілів (Profiles). 3) Виберіть тип трафіку електронна пошта (Е-mail) в діалоговому вікні профілів і натисніть кнопку Assign. 5.3. Призначте інший трафік, виконавши наступні кроки: 1) У вікні сайту натисніть на полі зображення робочої групи, потім у вікні Building Site клацніть по робочій станції з програмним забезпеченням сервера. З'явиться діалогове вікно (Profiles). 2) Виберіть тип трафіку Small office в діалоговому вікні профілів і натисніть кнопку Assign. Запустіть анімацію, натиснувши на інструментальній панелі кнопку Start. Зупиніть анімацію, натиснувши кнопку Stop. 5.4. У меню File виберіть команду Save для збереження файлу. Щоб закрити проект, в меню File виберіть команд у Close. Ви тільки що створили багаторівневий проект NetCracker! Звіт про лабораторну роботу і його зміст Звіт повинен містити: назву і мету роботи, опис використовуваного устаткування і загальносистемного програмного забезпечення, використовуваного в роботі. Далі, необхідно дати формулювання поставлених завдань, детально описати порядок виконання роботи і отримані результати. Основний зміст звіту: Графічне зображення багаторівневого проекту. Характеристики використаних об'єктів. Результати імітаційного моделювання. Виводи по кожній вправі.
Антиботан аватар за замовчуванням

24.03.2013 21:03-

Коментарі

Ви не можете залишити коментар. Для цього, будь ласка, увійдіть або зареєструйтесь.

Ділись своїми роботами та отримуй миттєві бонуси!

Маєш корисні навчальні матеріали, які припадають пилом на твоєму комп'ютері? Розрахункові, лабораторні, практичні чи контрольні роботи — завантажуй їх прямо зараз і одразу отримуй бали на свій рахунок! Заархівуй всі файли в один .zip (до 100 МБ) або завантажуй кожен файл окремо. Внесок у спільноту – це легкий спосіб допомогти іншим та отримати додаткові можливості на сайті. Твої старі роботи можуть приносити тобі нові нагороди!
Нічого не вибрано
0%

Оголошення від адміністратора

Антиботан аватар за замовчуванням

Подякувати Студентському архіву довільною сумою

Admin

26.02.2023 12:38

Дякуємо, що користуєтесь нашим архівом!