Частина тексту файла (без зображень, графіків і формул):
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ "ЛЬВІВСЬКА ПОЛІТЕХНІКА"
Інститут ІКНІ
Кафедра ПЗ
ЗВІТ
до лабораторної роботи № 4
На тему: “ Чисельне інтегрування ”
З дисципліни: “ Чисельні методи в інформатиці ”
Мета роботи: навчитись обчислювати інтеграли за формулами трапецій, Сімпсона та Монте-Карло.
Теоретичні відомості
Нехай треба обчислити визначений інтеграл: . (4.5.1)
Розіб’ємо відрізок [a,b] на N кроків інтегрування рівномірно. Величина кроку буде дорівнювати: h = (b-a)/N .
Значення функції у вузлових точках означимо як
де .
Наближене (але з будь-якою точністю) значення інтегралу можна отримати за допомогою формули трапецій:
(4.5.2)
або формули Симпсона:
. (4.5.3)
Із зменшенням величини кроку h точність обчислення інтеграла збільшується.
Обчислення інтегралів методом Монте-Карло
Нехай x1, x2, ...,xM – множина випадкових величин з відрізка [a,b] таких, що мають рівномірне розподілення. Тоді інтеграл (4.5.1) можна наближено обчислити по формулі:
(4.5.4)
Точність обчислення інтегралу збільшується із збільшенням M і з покращанням якості випадкової послідовності.
Переваги методу Монте-Карло особливо помітні при обчисленні кратних інтегралів. Нехай потрібно обчислити інтеграл кратності p такого виду:
. (4.5.5)
Область інтегрування є p-вимірний паралелепіпед:
Оберемо у ньому N рівномірно розподілених випадкових точок
.
Наближене значення інтегралу можна отримати за допомогою такої формули:
. (4.5.6)
Завдання
Обчислити значення інтегралу за формулами трапецій, Сімпсона та Монте-Карло.
Текст програми
unit Unit1;
interface
uses
Windows, Messages, SysUtils, Variants, Classes, Graphics, Controls, Forms,
Dialogs, StdCtrls, XPMan, ExtCtrls;
type
TForm1 = class(TForm)
Edit1: TEdit;
Label1: TLabel;
Button1: TButton;
GroupBox1: TGroupBox;
XPManifest1: TXPManifest;
Edit2: TEdit;
Edit3: TEdit;
Label2: TLabel;
Label3: TLabel;
Edit4: TEdit;
Label4: TLabel;
Image1: TImage;
Bevel1: TBevel;
procedure Button1Click(Sender: TObject);
private
{ Private declarations }
public
{ Public declarations }
end;
var
Form1: TForm1;
e:real;
n:integer;
const a : integer = 0;
const b : integer = 4;
implementation
{$R *.dfm}
function AbsReal(X : Extended):Extended;
begin
if X>=0 then
Result:=X
else
Result:=-X;
end;
function f(x : real ): real;
begin
result:=(1+2*x)/(sqr(ln(2+sqr(x))));
end;
function IntegralTrapezium(const a : Double;
const b : Double;
const Epsilon : Double):Double;
var
i : Integer;
n : Integer;
h : Double;
s1 : Double;
s2 : Double;
begin
n := 1;
h := b-a;
s2 := h*(F(a)+F(b))/2;
repeat
s1 := s2;
s2 := 0;
i := 1;
repeat
s2 := s2+F(a-h/2+h*i);
i := i+1;
until not (i<=n);
s2 := s1/2+s2*h/2;
n := 2*n;
h := h/2;
until not (AbsReal(s2-s1)>3*Epsilon);
Result := s2;
end;
function IntegralSimpson(const a : Double;
const b : Double;
const Epsilon : Double):Double;
var
i : Integer;
n : Integer;
h : Double;
s : Double;
s1 : Double;
s2 : Double;
s3 : Double;
x : Double;
begin
s2 := 1;
h := b-a;
s := F(a)+F(b);
repeat
s3 := s2;
h := h/2;
s1 := 0;
x := a+h;
repeat
s1 := s1+2*F(x);
x := x+2*h;
until not (x<b);
s := s+s1;
s2 := (s+s1)*h/3;
x := AbsReal(s3-s2)/15;
until not (x>Epsilon);
Result := s2;
end;
function fMonte_Karlo: real;
var
y,x:real;
i,l,h:integer;
begin
n:=100;
randomize();
y:=0;
for i:=1 to n do
begin
l:=Random(b);
h:=Random(100);
x:=l+h/100;
y:=y+f(x);
end;
result:=((b-a)/n)*y;
end;
procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
begin
Edit2.Text:=FloatToStr(IntegralTrapezium(a,b,StrToFloat(Edit1.Text)));
Edit3.Text:=FloatToStr(IntegralSimpson(a,b,StrToFloat(Edit1.Text)));
Edit4.Text:=FloatToStr(fMonte_Karlo);
end;
end.
Протокол роботи програми
Висновок: під час виконання лабораторної роботи я навчився обчислювати значення інтегралу за формулами трапецій, Сімпсона та Монте-Карло.
Ви не можете залишити коментар. Для цього, будь ласка, увійдіть
або зареєструйтесь.
Ділись своїми роботами та отримуй миттєві бонуси!
Маєш корисні навчальні матеріали, які припадають пилом на твоєму комп'ютері? Розрахункові, лабораторні, практичні чи контрольні роботи — завантажуй їх прямо зараз і одразу отримуй бали на свій рахунок! Заархівуй всі файли в один .zip (до 100 МБ) або завантажуй кожен файл окремо. Внесок у спільноту – це легкий спосіб допомогти іншим та отримати додаткові можливості на сайті. Твої старі роботи можуть приносити тобі нові нагороди!