ТЕСТОВІ КОНТРОЛЬНІ ЗАВДАННЯ З ФІЛОСОФІЇ

Інформація про навчальний заклад

ВУЗ:
Національний університет Львівська політехніка
Інститут:
ІНСТИТУТ СОЦІАЛЬНИХ ТА ГУМАНІТАРНИХ НАУК
Факультет:
КН
Кафедра:
Кафедра філософії

Інформація про роботу

Рік:
2024
Тип роботи:
Питання до модульного контролю
Предмет:
Філософія
Варіант:
1 15

Частина тексту файла (без зображень, графіків і формул):

НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ «ЛЬВІВСЬКА ПОЛІТЕХНІКА» ІНСТИТУТ СОЦІАЛЬНИХ ТА ГУМАНІТАРНИХ НАУК КАФЕДРА ФІЛОСОФІЇ ТЕСТОВІ КОНТРОЛЬНІ ЗАВДАННЯ З ФІЛОСОФІЇ ВАРІАНТ № 1 ТЕСТИ А. Обведіть колом варіант правильної відповіді. Світогляд постає надбанням лише духовно збагачених особистостей. Так Ні В розумінні сутності методу пізнання Р.Декарт був послідовником Ф.Бекона. Так Ні С. К’єркегор постав одним з перших представників некласичної філософії. Так Ні Геракліт вважав, що першоосновою усього сущого є вогонь, що перебуває у русі. Так Ні В структуру філософського знання входять онтологія, логіка, етика та педагогіка. Так Ні Українська філософія характеризується схильністю до створення абстрактно-теоретичних, далеких від життя вчень. Так Ні Проблема буття – це проблема єдності світу як цілого. Так Ні Життєво-досвідне пізнання характеризується чіткою диференціацією свого змісту, усвідомленістю та предметною спрямованістю. Так Ні Філософія історії як особливий напрям філософської дисципліни має предметом аналіз засад світової історії. Так Ні Поняття “людина” похідне від поняття “індивід”. Так Ні Філософію відрізняє від міфології те, що її розробляють академічні заклади. . Так Ні Філософія Платона та філософія Аристотеля є тотожними. Так Ні В епоху середньовіччя філософія поставала в ролі прислужниці теології. Так Ні Термін “філософія” вперше був запроваджений Піфагором. Так Ні Німецька класична філософія збагатила науку принципами активності, розвитку, системності та рефлексії. Так Ні Першими представниками просвітництва в Україні слід вважати членів церковно-православних братств. Так Ні За своїм найпершим значенням пізнання це є процес взаємодії свідомості та дійсності, результатом якого постають знання та уявлення. Так Ні Б. Спіноза розвинув вчення про субстанцію, її модуси та атрибути. Так Ні “Антропний принцип” – це поняття, введене у філософію сучасною космологією для позначення спрямованості космічних процесів до людини. Так Ні Природні умови впливають на хід історичного процесу опосередковано. Так Ні ТЕСТИ Б. Оберіть варіант правильного завершення положення та обведіть колом літеру, що його позначає. 21. Філософію та міфологію споріднює те, що вони: А) утворюються на основі уяви, фантазії, інтуїції, що поєднуються із реальним досвідом; Б) розробляються видатними особистостями; В) постають історично відмінними різновидами світогляду та надають людині найперші життєві орієнтири. 22. Думка про думку або самоусвідомлена думка постає суттєвою рисою філософського мислення тому, що: А) дає змогу контролювати хід людського пізнання, виробляти культуру мислення; Б) це постає необхідною умовою запровадження філософських знань у практику; В) це дозволяє окреслити умови перевірки істинності філософських знань. 23. Дискурсивне мислення у філософії та науці передбачає: А) проведення принципу «все є в усьому»; Б) послідовний рух думки через серію фіксованих пунктів до потрібного результату; В) таке мислення, яке виключно орієнтоване на факти. 24. Ідея пошуку начала («архе») всього існуючого в античній філософії надавала можливість: А) узгодити твердження філософії та релігійні догмати; Б) запровадити конструктивне мислення, створити інтелектуальну модель дійсності; В) подолати матеріалізм як викривлену філософську позицію. 25. Схоластика як напрям середньовічної філософії стверджувала, що у богопізнанні: А) вирішальну роль відграють віра, палка любов до Бога та самозречення; Б) людина має використовувати розум, спираючи його на логіку; В) що задум божий людині не доступний, а тому розум і логіку слід відкинути. 26. Позиція дуалізму у філософії Нового часу передбачала визнання: А) двох субстанцій – матеріальної та духовної, що існують незалежно одна від одної; Б) двох вихідних джерел пізнання – чуттєвості та розумової рефлексії; В) відмінних пізнавальних функцій розсудку та розуму. 27. Філософію Ф.Ніцше характеризують як «філософію життя» через те, що: А) в ній найпершим питанням стояла проблема пошуку сенсу життя; Б) в ній людина та її життя розглядались під кутом зору теорії еволюції форм життя; В) в ній все існуюче розглядалось як різновиди життя. 28. Метафізика та онтологія як науки про буття відрізняються тим, що: А) метафізика розглядає джерела та причини буття, а онтологія – його прояви та різновиди; Б) онтологія розглядає джерела та причини буття, а метафізика – його прояви та різновиди; В) метафізика – це давня онтологія, а онтологія – сучасна метафізика. 29. Поняття особистості включає в свій зміст: А) наявність в духовному світі людини його епіцентру – самості; Б) наявність в життєвих орієнтаціях людини уявлень про основні соціальні ролі; В) виконання людиною функцій об’єкту та суб’єкту соціальних стосунків. 30. До суттєвих ознак культури у більшості випадків відносять: А) «другу природу» як частину природного світу, перетворену людиною; Б) належну громадську поведінку людини; В) ті досягнення окремих країн, що вносять вагомий вклад у світову історію. Затверджено на засіданні каф. філософії Протокол № від Зав. каф. Петрушенко В.Л. НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ «ЛЬВІВСЬКА ПОЛІТЕХНІКА» ІНСТИТУТ СОЦІАЛЬНИХ ТА ГУМАНІТАРНИХ НАУК КАФЕДРА ФІЛОСОФІЇ ТЕСТОВІ КОНТРОЛЬНІ ЗАВДАННЯ З ФІЛОСОФІЇ ВАРІАНТ № 2 ТЕСТИ А. Обведіть колом варіант правильної відповіді. 1. За своїм змістом світогляд є тотожним природознавству. Так Ні 2. Вихідною особливістю античної філософії було те, що вона набула статусу автономного напряму інтелектуальної діяльності. Так Ні 3. Філософія – це вчення про мораль та гідні вчинки людини. Так Ні 4. Єдино виправданим видом пізнання постає наука. Так Ні 5. Логіка вивчає загальні закони і форми правильного мислення. Так Ні 6. Філософія і мудрість сприймалися у духовній культурі Київської Русі переважно як найперші настанови для духовного самозаглиблення. Так Ні 7. Субстанція – це поняття, яке визначало засади буття у філософії Нового часу. Так Ні 8. Суб’єкт пізнання – це те, на що спрямовані пізнавальна та практична активність людини. Так Ні 9. Поняття філософії ввів в обіг Ж.-Ж. Руссо. Так Ні 10. Особливий статус буття свідомості характеризується поняттям ідеальності. Так Ні 11. Філософія перестає бути наукою всіх наук в епоху Середньовіччя. Так Ні 12. Однією із фундаментальних особливостей людини є те, що людина весь час стикається із життєвими негараздами та змушена їх долати. Так Ні 13. Твір, в якому Гегель викладає основні ідеї своєї філософської системи, це «Феноменологія духу». Так Ні 14. Найбільш впливовим напрямом релігійної філософії ХХ ст. був неопозитивізм. Так Ні 15. Завдяки здатності створювати ідеальні, еталонні виміри сущого, людська свідомість надає людині сталі орієнтири для оцінок дійсності. Так Ні 16. Українській філософії була притаманна схильність до абстрактно-раціональних системних побудов. Так Ні 17. Значення проблеми буття для філософії полягає в тому, що воно вказує на недоліки та переваги філософії. Так Ні 18. Гносеологія та епістемологія – це синоніми, оскільки позначають те ж саме – теорію пізнання. Так Ні 19. Філософська концепція походження свідомості, що наголошує на моментах радикальної відмінності між свідомістю та матеріально-чуттєвою реальністю, це теорія єдиного інформаційного поля. Так Ні 20. Людські виміри проблеми буття окреслюються так, що буття постає вищою людською цінністю та мірою відповідальності за наслідки своїх дій. Так Ні ТЕСТИ Б. Оберіть варіант правильного завершення положення та обведіть колом літеру, що його позначає. 21. Поняття античної філософії та поняття давньогрецької філософії є: А) синонімами, тобто позначають те ж саме; Б) різними поняттями, оскільки антична філософія включає в себе ще й східну філософію; В)відмінними поняттями, оскільки в античну філософію включаються окрім давньогрецької римська, елліністична та олександрійська філософії. 22. Античний стоїцизм наполягав на тому, що людина: А) повністю залежить від закону долі (фатуму) і не має свободи; Б) повністю залежить від закону долі (фатуму), проте може обрати вільно своє внутрішнє відношення до фатуму; В) може як коритись, так і не коритись фатуму. 23. Положення середньовічної доби про те, що філософія є прислужницею теології: А) принижувало філософію та обмежувало її можливості; Б) легалізувало філософію; В) знищило античну філософію як різновид національної філософії. 24. Вихідним положенням європейського просвітництва слід вважати: А) немає нічого в інтелекті, чого б не було у відчуттях; Б) людина може набувати доброчесностей лише через знання; В) людський розум не завжди допомагає людині у вирішенні її життєвих проблем. 25. Креаціонізм як концепція походження людини наполягає на тому, що: А) людина є продуктом тривалих еволюційних процесів, проте розум отримує від Бога; Б) людина з усіма її властивостями і здібностями створена Богом; В) людина внаслідок її здібностей може створювати те, чого Бог не створив. 26. Те, що чуття самі по собі не можуть давати людині знання, підтверджується тезою: А) мати щось у відчуттях – це не значить знати це щось; Б) весь світ є лише воля та уявлення; В) істина є лише різновидом цінностей. 27. До основних сфер суспільного життя слід віднести: А) сферу виробництва, економічних стосунків, соціальних інститутів та духовного життя; Б) сферу освіти, культури та спорту, транспортних комунікацій, державних закладів; В) сфери виробництва, обслуговування, управління та соціального контролю. 28. Взаємодія свідомого та несвідомого у людській психіці носить такий характер: А) несвідоме поглинає та підкорює собі свідоме; Б) свідоме приборкує несвідоме; В) вони взаємно впливають одне на одного. 29. Особа як характеристика людського індивіда постає як: А) суб’єкт та об’єкт соціальних стосунків; Б) як юридично визнана одиниця суспільства; В) як людина, що опанувала виконання певних соціальних ролей. 30. Форми раціонального пізнання співвідносяться таким чином: А) факти – поняття – ідеї; Б) поняття – судження – умовиводи; В) теза – антитеза – синтез. Затверджено на засіданні каф. філософії Протокол № від Зав. каф. Петрушенко В.Л. НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ «ЛЬВІВСЬКА ПОЛІТЕХНІКА» ІНСТИТУТ СОЦІАЛЬНИХ ТА ГУМАНІТАРНИХ НАУК КАФЕДРА ФІЛОСОФІЇ ТЕСТОВІ КОНТРОЛЬНІ ЗАВДАННЯ З ФІЛОСОФІЇ ВАРІАНТ № 3 ТЕСТИ А. Обведіть колом варіант правильної відповіді. 1. Поняття світогляду є ширшим від поняття філософії. Так Ні 2. Піфагор був засновником діалектики в античній філософії. Так Ні 3. Некласична філософія характеризується механістичним світобаченням. Так Ні 4. Л.Фейєрбах вважав, що релігію божественного об’явлення слід замінити релігією всезагальної людської любові. Так Ні 5. Парменід вважав першоосновою речей воду. Так Ні 6. В Києво-Могилянській академії філософію та богослов’я вивчали окремо. Так Ні 7. Декарт розвинув вчення про дві субстанції та три предикати. Так Ні 8. Об’єктом чуттєвого пізнання постають зв’язки, функції та відношення дійсності, а об’єктом раціонального пізнання – окремі властивості речей. Так Ні 9. Прогрес є найбільш очевиднішою спрямованістю історії. Так Ні 10. Все життя людини можна звести до історії існування та змін в її організмі. Так Ні 11. До суттєвих особливостей середньовічної філософії слід віднести теоцентризм та креаціонізм. Так Ні 12. Якщо порівняти наукове та художньо-мистецьке пізнання, то можна зробити висновок: наукове пізнання є єдино виправданим видом пізнання. Так Ні 13. Поява глобальних проблем сучасної цивілізації зумовлена неправильною політикою урядів розвинених країн. Так Ні 14. Німецька класична філософія доводила, що наука може сама пояснити всі процеси реальності. Так Ні 15. Століття Просвітництва в історії Європи – це ХVІ ст. Так Ні 16.Філософська позиція Д. Донцова споріднена з філософською концепцією Ф.Ніцше. Так Ні 17. Поняття «буття» ввів в науковий та філософський обіг Геракліт. Так Ні 18. Найпершою і очевидною ознакою свідомості можемо вважати особливий тип людської поведінки. Так Ні 19. Найпершим та найважливішим для людини видом пізнання постає наукове та життєво-досвідне. Так Ні 20.Найбільш поширене визначення «культури» – це друга природа, створена людиною. Так Ні ТЕСТИ Б. Оберіть варіант правильного завершення положення та обведіть колом літеру, що його позначає. 21. Філософія як автономний напрямок духовної людської діяльності виникає тоді, коли: А) утворюються найперші цивілізації; Б) під тиском дискурсивного мислення розкладається міфологія; В) виникають вищі навчальні заклади. 22. До характерних рис філософського мислення, що відрізняють його від інших видів інтелектуальної діяльності, слід віднести: А) оперування умовними образами, створеними на основі уяви; Б) сповідування незмінності найперших вищих істин, наданих людині; В) виведення міркувань на граничний рівень узагальнення. 23. До найперших завдань філософії у добу середньовіччя належало: А) доведення істинності основних догматів християнства; Б) опрацювання знань та наук і надання їх результатів у розпорядження теології; В) узгодження між собою істин релігії та засад політичного життя суспільства. 24. Некласична філософія на відміну від класичної: А) розглядала розум як найпершу та найвищу людську здатність та гідність; Б) вважала, що людиною рухають переважно нерозумні та позарозумні чинники; В) наполягала на необхідності гармонізувати розумні та стихійні людські прагнення. 25. Персоналізм як течія антропологічної філософії ХХ ст. підходила до осмислення людини: А) з позиції необхідності її всебічного аналізу; Б) з позиції розгляду людини лише із середини її самої, через переживання; В) з позиції розуміння її як особистості. 26. Поняття субстанції позначає у філософії: А) загальну, єдину підоснову усього існуючого; Б) Бога як творця і розпорядника світу; В) субатомний рівень дійсності, тобто світ елементарних частинок. 27. Ідеальний зміст свідомості найповніше фіксується і передається: А) сукупністю наукових знань; Б) інформаційними пристроями та мережами; В) мовою та знаковою людською діяльністю. 28. Індуктивний умовивід як форма раціонального пізнання дійсності передбачає: А) наявність окремого слова або сукупності слів, що фіксують суттєві ознаки речей; Б) сукупність суджень, що передають рух думки від часткового до загального; В) сукупність суджень, що передають рух думки від загального до часткового. 29. В загальному, абстрактному філософському визначенні свобода подається, як: А) свавілля, можливість робити будь-що за своїм бажанням; Б) відсутність будь-яких перешкод для дії; В) покірність людини законам долі. 30. До суттєвих рис культури в її філософському розумінні належить: А) вишукана поведінка, бездоганне володіння правилами етикету; Б) наявність міст, держави, сучасного типу сім(ї; В) сукупність технологій та способів перетворення природи. Затверджено на засіданні каф. філософії Протокол № від Зав. каф. Петрушенко В.Л. НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ «ЛЬВІВСЬКА ПОЛІТЕХНІКА» ІНСТИТУТ СОЦІАЛЬНИХ ТА ГУМАНІТАРНИХ НАУК КАФЕДРА ФІЛОСОФІЇ ТЕСТОВІ КОНТРОЛЬНІ ЗАВДАННЯ З ФІЛОСОФІЇ ВАРІАНТ № 4 ТЕСТИ А. Обведіть колом варіант правильної відповіді. 1. Представники європейського Просвітництва наполягали на тому, що знання законів природи має вирішальне значення для людини. Так Ні 2. Позитивізм вважав, що філософія повинна стати науковою і вивчати логіку і мову конкретних наук. Так Ні 3. Сократ вчив, що усі речі складаються з атомів і порожнечі. Так Ні 4. Середньовічна філософія розвивалась в активному діалозі із іншими науками. Так Ні 5. У філософії ХХ ст. спостерігалась тенденція до утворення єдиної філософії. Так Ні 6. До світоглядної позиції Ф.Ніцше відносяться ідеї людської солідарності, братерства і справедливості. Так Ні 7. Буття у класичній філософії пізнається за допомогою розуму, а в некласичній філософії воно вважається непізнаваним. Так Ні 8. Експеримент, як форма синтетичного пізнання, передбачає узгодженість раціональних положень із набутими чуттєвими враженнями. Так Ні 9. Сутність людини є виключно соціальною. Так Ні 10. Свідомість можна вивчати, вимірювати і досліджувати за допомогою фізичних приладів. Так Ні 11. За Р.Декартом теза “Мислю, отже існую” повинна бути прийнятою у філософії як вихідне незаперечне положення для дедуктивного ходу думки. Так Ні 12.До характерних рис філософського мислення слід віднести опору на конкретні факти, узагальнення, символізацію свого змісту. Так Ні 13. Етика А.Шопенгауера носить переважно песимістичний характер. Так Ні 14. Характерними рисами міфологічного світогляду постають переповідання, що стосуються начал світу, богів та героїв. Так Ні 15. Вчення про категоричний імператив, розроблене І.Кантом, стосується всезагального закону моральної людської поведінки. Так Ні 16. Фрагменти творів античних філософів містяться у літературно-філософському творі часів Київської Русі «Слові про закон і благодать» митрополита Іларіона. Так Ні 17. Розуміння буття у Середньовічній філософії можна окреслити наступним чином змінне і невічне. Так Ні 18. Пізнання як людська здатність спричинене найпершими життєвими потребами людини у виживанні. Так Ні 19. Особливістю свідомості, яка відрізняє її від реального, є здатність пристосовувати людину до зовнішнього середовища. Так Ні 20.До основних функцій суспільства належать виокремлення основних сфер людської життєдіяльності. Так Ні ТЕСТИ Б. Оберіть варіант правильного завершення положення та обведіть колом літеру, що його позначає. 21. У духовній культурі Київської Русі філософія розумілась переважно як: А) вчення про найперші начала природи; Б) наука всіх наук, що служить теології; В) найперший прояв самостійності людського розуму. 22. Однією з найважливіших особливостей давньої східної філософії була її орієнтація: А) на всебічний науковий розгляд людини; Б) на давні духовні канонічні джерела; В) на логіку та емпіричний досвід. 23. У філософії Нового часу загальним переконанням була теза: А) філософія є прислужницею теології; Б) єдино виправданим видом знання є наука; В) людина живе і діє під впливом позарозумних чинників. 24. У ХХ ст. українська філософія розвивалась: А) в Україні на національній основі із використанням досягнень світової філософії; Б) в українській діаспорі представниками національної ідеї; В) трьома потоками: в радянській Україні, в діаспорі та в Західній Україні. 25. Позиція в онтології, що передбачає визнання існування двох самостійних та незалежних начал буття, іменується: А) монізмом; Б) дуалізмом; В) тринитизмом. 26. Свідомість пізнається значною мірою завдяки таким її рисам, як: А) інформаційне вимірювання; Б) самоусвідомлення (інтроспекція); В) телепатія. 27. Системний характер суспільного життя проявляється в тому, що: А) воно може функціонувати оптимально лише за умов наявності всіх його основних сфер; Б) воно не піддається змінам та впливами ззовні; В) воно являє собою дуже різноманітну картину проявів. 28. Знання і цінності відрізняються тим, що: А) знання формують на основі порівняння речей, а цінності – через відношення речей до людини; Б) знання необхідні людині для самозбереження, а цінності носять другорядний характер; В) знаннями користуються всі люди, а цінності належать лише частині суспільства. 29. У більшості випадків цивілізацією називають: А) будь-яке впорядковане та стабільно функціонуюче суспільство; Б) лише таке суспільство, що створило оригінальну культуру; В) суспільство, що має високий рівень організації своєї життєдіяльності. 30. Поняття «індивід» у застосуванні до людини позначає: А) високорозвинену людську особистість; Б) окремого представника людського роду; В) людину, що наділена усіма суспільними правами. Затверджено на засіданні каф. філософії Протокол № від Зав. каф. Петрушенко В.Л. НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ «ЛЬВІВСЬКА ПОЛІТЕХНІКА» ІНСТИТУТ СОЦІАЛЬНИХ ТА ГУМАНІТАРНИХ НАУК КАФЕДРА ФІЛОСОФІЇ ТЕСТОВІ КОНТРОЛЬНІ ЗАВДАННЯ З ФІЛОСОФІЇ ВАРІАНТ № 5 ТЕСТИ А. Обведіть колом варіант правильної відповіді. 1. ”Природничий матеріалізм“ як напрям філософії був розроблений К.Марксом. Так Ні 2. Найпершою заслугою шкіл пізньої античної філософії можна вважати обґрунтування вихідних ідей християнства. Так Ні 3. Ф.Бекон був засновником раціоналізму в філософії Нового часу. Так Ні 4. За І.Кантом знання є синтезом матеріалу чуттів та форм розсудку. Так Ні 5. Перші ідеї атомістичної будови речовини були сформульовані в епоху Відродження. Так Ні 6. В. Вернадський вважав, що моральна відповідальність для вченого не має особливого значення. Так Ні 7. Буття та існування – це тотожні поняття. Так Ні 8. Істина – це не миттєва, одноактна оцінка стану знань, а процес, в якому кожна складова знання виконує свою виправдану та необхідну функцію. Так Ні 9. Суб’єкт історії – це самодіяльна одиниця, що в історичному процесі постає джерелом історичної активності та вихідної мотивації історичних дій. Так Ні 10.Свідомість можна вивчати, вимірювати і досліджувати за допомогою приладів. Так Ні 11.Згідно ідеям М.В.Гоголя найпершим життєвим завдання людини є пізнання світу за допомогою розуму. Так Ні 12. Позиція “імморалізму” була обґрунтована Ф.Ніцше, який вважав, що життя не підлягає моральним оцінкам. Так Ні 13. Вислів “Людина – це мислячий очерет” належить Р. Декарту. Так Ні 14. Згідно Аристотелю, всі речі складаються із атомів та порожнечі. Так Ні 15. Логічний позитивізм (неопозитивізм) у перший третині ХХ ст. розробляв процедуру верифікації, тобто перевірки наукових положень на істинність. Так Ні 16. Філософські курси Києво-Могилянської академії були подібними до західноєвропейських пізньосхоластичних курсів, але враховували здобутки новітньої науки. Так Ні 17. Людські виміри проблеми буття полягають у тому, що буття дозволяє людині самореалізуватися. Так Ні 18. До чинників виникнення та функціонування свідомості належать соціально-культурний, мовний та фаховий. Так Ні 19. У філософському розумінні пізнання постає перш за все і переважно як основний спосіб, що здатна забезпечити виживання людини. Так Ні 20. Співвідношення природи та історії можна окреслити наступним чином: природа є необхідною складовою історичного процесу. Так Ні ТЕСТИ Б. Оберіть варіант правильного завершення положення та обведіть колом літеру, що його позначає. 21. Міфологічний світогляд носив синкретичний характер внаслідок того, що: А) люди давніх часів ще не опанували логічним мисленням; Б) між людиною та природою не існувало якісного інтервалу; В) на той час ще не виникла наука. 22. Чинниками підвищення інтересу європейців до давньосхідної філософії у ХІХ– ХХ ст. були: А) вивчення європейцями східних мов; Б) налагодження регулярних контактів зі Сходом; В) знайти альтернативу раціоналізму на тлі соціальних катаклізмів Заходу. 23. Основним відкриттям шкіл пізньої античної філософії дослідники вважають: А) відкриття, зроблені у математиці та інженерній діяльності; Б) відкриття автономії людського духу щодо обставин життя; В) відкриття основних типів держави. 24. Професійна філософія в Україні виникла: А) разом із запровадженням християнства; Б) у створених перших вищих навчальних закладах; В) у православних братських школах. 25. До виразних ознак реального існування свідомості належать: А) небіологічних тип людської поведінки та мова; Б) мова та інші мережі міжлюдських комунікацій; В) людська розумність та вироблені нею знання. 26. Цінності як виявлення значущості будь-чого для людини, протистоять: А) державним та юридичним нормам; Б) настроям та уподобанням натовпу; В) знанню, тобто фактам і логіці. 27. Роль чуттів у пізнанні визначається тим, що: А) вони зв’язують людський інтелект із реальністю та активізують його; Б) вони дозволяють безпосередньо сприймати сутнісні характеристики речей; В) вони є індивідуалізованими та індивідуально важливими. 28. Поняття ноосфери, опрацьоване В.Вернадським, позначає частину біосфери, що: А) сформована людською діяльністю на основі науково-технічної діяльності; Б) носить духовний зміст і передбачає зв’язки людства із вищими сутностями; В) зазнала деформацій внаслідок людської науково-технічної діяльності. 29. Загострення інтересу до культури у ХХ ст. було викликане: А) зростанням культурних потреб населення в європейському регіоні; Б) парадоксальними проявами культури - оберненням деяких її досягнень проти людини; В) необхідністю підняти загальний рівень освіченості людей в умовах технічної цивілізації. 30. Серед основних сфер суспільного життя: А) виключно важливе й найперше значення належить економіці; Б) вирішальну роль відіграють політика і законодавство; В) усі вони є необхідними, оскільки позначають неодмінні умови розвитку людини і суспільства. Затверджено на засіданні каф. філософії Протокол № від Зав. каф. Петрушенко В.Л. НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ «ЛЬВІВСЬКА ПОЛІТЕХНІКА» ІНСТИТУТ СОЦІАЛЬНИХ ТА ГУМАНІТАРНИХ НАУК КАФЕДРА ФІЛОСОФІЇ ТЕСТОВІ КОНТРОЛЬНІ ЗАВДАННЯ З ФІЛОСОФІЇ ВАРІАНТ № 6 ТЕСТИ А. Обведіть колом варіант правильної відповіді. 1. А.Шопенгауер вважав, що правильне розуміння сутності людини дозволяє сприймати життя оптимістично. Так Ні 2. Гуманізм епохи Відродження обґрунтував думку про найпершу цінність земного життя та земних вчинків людини. Так Ні 3. Середньовічна філософія розглядала теологію як прислужницю філософії. Так Ні 4. За допомогою тези “Мислю, отже існую” Р.Декарт обґрунтовував засади раціоналізму. Так Ні 5. Марксизм наполягав на тому, що філософія повинна стати науковою. Так Ні 6. У ХХ ст. українська філософія розвивалась виключно у межах радянської України. Так Ні 7. Онтологія та метафізика як філософські науки постають синонімами, оскільки обидві вивчають буття. Так Ні 8. Метод постає порядком та послідовністю дій, що ведуть до бажаного результату. Так Ні 9. Для людської свідомості властивим є мислити також і про те, що неможливо побачити і чого не існує. Так Ні 10. Відповідальність людини за свої вчинки можлива тільки за наявності вибору. Так Ні 11. Теза «Людина повинна бути найпершим предметом філософії, але її не можна досліджувати методами науки, а лише через внутрішнє переживання» належить С.К’єркегору. Так Ні 12. Філософ Нового часу, який проголосив тезу «Знання є сила», це Дж.Локк. Так Ні 13. Погляд на світ як невпинний рух та потік змін запровадив в античній філософії Геракліт Ефеський. Так Ні 14. Ф.Аквінський зміг синтезувати християнське світобачення із філософією Платона. Так Ні 15. Принцип розвитку був докладно опрацьований та введений в науковий обіг німецькою класичною філософією. Так Ні 16. «Філософію серця» як особливий напрям в українській філософії розвивав О.Потебня. Так Ні 17.У своїх поглядах на буття М.Гайдеггер постав як представник некласичної філософії. Так Ні 18. Пізнання як людська здатність вказує на те, що людина постає агентом світового інформаційного процесу. Так Ні 19. До принципово нового, внесеного свідомістю у реальне буття, можна віднести створення ідеальних об’єктів. Так Ні 20.Сучасне суспільство у своєму розвитку яскраво демонструє суперечливість розвитку, тобто поєднання прогресу і регресу. Так Ні ТЕСТИ Б. Оберіть варіант правильного завершення положення та обведіть колом літеру, що його позначає. 21. У геополітичному та культурному планах: А) Україна належить до західного типу країн, а Росія – до східного; Б) Україні і Росія належать до країн східного типу; В) Україна і Росія мають риси, що зближує їх як із західними, так і зі східними країнами. 22. Серед філософських шкіл давнього Китаю: А) даосизм, школа санкхья та вайшешіка мали космологічне спрямування; Б) даосизм та конфуціанство поставали школами соціально-етичного спрямування; В) даосизм - школа космологічного, а конфуціанство – соціально-етичного спрямування. 23. До філософських шкіл пізньої античності належать: А) піфагореїзм, атомізм та епікуреїзм; Б) епікуреїзм, стоїцизм та скептицизм; В) епікуреїзм, апологетика, неоплатонізм. 24. Відмінності між схоластикою та містикою у середньовічній філософії полягають у тому, що: А) містика є напрямом релігійної, а схоластика – світської філософії; Б) схоластика підтримувалась офіційною церквою, а містика - заборонялась; В) схоластика визнавала роль розуму у богопізнанні, а містика його відкидала. 25. Принцип активності, обґрунтований у німецькій класичній філософії, передбачає: А) заклик до громадянської та політичної активності людини; Б) визнання того, що знання не надаються людині, а виробляються через активність розуму; В) активну боротьбу проти засилля схоластики у пізнанні. 26. У філософії ХХ ст. відношення до релігії можна подати так: А) ця філософія була переважно релігійною; Б) ця філософія була переважно атеїстичною внаслідок бурхливого розвитку науки; В) у ній велась активна боротьба релігійної філософії та атеїстичної. 27. Українська філософія у ХІХ ст. розвивалась: А) в межах академічної філософії, в літературі та громадсько-політичному русі того часу; Б) виключно як академічна філософія у найперших університетах на території України; В) як філософія пізньої схоластики у Києво-Могилянській академії. 28. Поняття істини у сучасній філософії представлене концепціями: А) коперніканського перевороту у філософії; Б) відповідності, когерентності та конвенціональності; В) наукових парадигм та науково-дослідних програм. 29. До суттєвих ознак свідомості, що засвідчують її реальне існування, відносять: А) людську розумність, дотепність, реактивність та логіку; Б) здатність людини адекватно реагувати на чинники та обставини життя; В) небіологічних тип людської поведінки, предметність сприйняття і мову. 30. Продовжить тезу «Культура – це те, завдяки чому…: А) нас поважають інші люди»; Б) нам гарантований комерційний успіх у любій справі»; В) ми, від’їхавши від рідної домівки на сотню миль, почуваємо себе чужинцями». Затверджено на засіданні каф. філософії Протокол № від Зав. каф. Петрушенко В.Л. НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ «ЛЬВІВСЬКА ПОЛІТЕХНІКА» ІНСТИТУТ СОЦІАЛЬНИХ ТА ГУМАНІТАРНИХ НАУК КАФЕДРА ФІЛОСОФІЇ ТЕСТОВІ КОНТРОЛЬНІ ЗАВДАННЯ З ФІЛОСОФІЇ ВАРІАНТ № 7 ТЕСТИ А. Обведіть колом варіант правильної відповіді. 1. Антична філософія розпочинається с діяльності давньогрецьких софістів. Так Ні 2. Згідно О.Конту наука має досліджувати лише позитивне – спостережуване, просте і корисне. Так Ні 3. Д.Бруно був представником філософії європейського Просвітництва. Так Ні 4. Персоналізм вважає особистість тим, що робить людину людиною. Так Ні 5. В Стародавній Індії філософія вперше набула статусу автономної інтелектуальної діяльності. Так Ні 6. У ХІХ ст. філософські ідеї в Україні знаходили вираз не лише в межах академічної філософії. Так Ні 7. Класичне і некласичне розуміння буття в основних положеннях співпадають. Так Ні 8. Дискурс – це логічно і методично послідовне мислення. Так Ні 9. Прогрес є найбільш очевиднішою спрямованістю історії. Так Ні 10. Версія занесення людини на Землю інопланетянами ближче за сутністю еволюціонізму. Так Ні 11. ”Коперніканський переворот” І.Канта – це гіпотеза про походження сонячної системи. Так ...
Антиботан аватар за замовчуванням

30.06.2013 13:06-

Коментарі

Ви не можете залишити коментар. Для цього, будь ласка, увійдіть або зареєструйтесь.

Ділись своїми роботами та отримуй миттєві бонуси!

Маєш корисні навчальні матеріали, які припадають пилом на твоєму комп'ютері? Розрахункові, лабораторні, практичні чи контрольні роботи — завантажуй їх прямо зараз і одразу отримуй бали на свій рахунок! Заархівуй всі файли в один .zip (до 100 МБ) або завантажуй кожен файл окремо. Внесок у спільноту – це легкий спосіб допомогти іншим та отримати додаткові можливості на сайті. Твої старі роботи можуть приносити тобі нові нагороди!
Нічого не вибрано
0%

Оголошення від адміністратора

Антиботан аватар за замовчуванням

Подякувати Студентському архіву довільною сумою

Admin

26.02.2023 12:38

Дякуємо, що користуєтесь нашим архівом!