ТЕСТОВІ КОНТРОЛЬНІ ЗАВДАННЯ З ФІЛОСОФІЇ

Інформація про навчальний заклад

ВУЗ:
Національний університет Львівська політехніка
Інститут:
ІНСТИТУТ СОЦІАЛЬНИХ ТА ГУМАНІТАРНИХ НАУК
Факультет:
УІ
Кафедра:
Кафедра філософії

Інформація про роботу

Рік:
2024
Тип роботи:
Питання до модульного контролю
Предмет:
Філософія
Варіант:
16 30

Частина тексту файла (без зображень, графіків і формул):

НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ «ЛЬВІВСЬКА ПОЛІТЕХНІКА» ІНСТИТУТ СОЦІАЛЬНИХ ТА ГУМАНІТАРНИХ НАУК КАФЕДРА ФІЛОСОФІЇ ТЕСТОВІ КОНТРОЛЬНІ ЗАВДАННЯ З ФІЛОСОФІЇ ВАРІАНТ №21 ТЕСТИ А. Обведіть колом варіант правильної відповіді: Середньовічна містика визнавала Бога, а схоластика піддавала Його існування сумніву. Так Ні Філософські ідеї пізньої античності були скеровані на осмислення природи, космосу і пошуки його начал. Так Ні А. Шопенгауер вважав, що людину слід вивчати засобами наукового пізнання. Так Ні Філософія виникає на основі утвердження синкретичного мислення. Так Ні Ф. Шеллінг доводив у своїх працях принципи і постулати емпіризму. Так Ні 6. Першим гаслом цивілізації є «духовність, релігія, традиція» Так Ні 7. Г. Геґель доводив, що світ перебуває у процесі змін та розвитку Так Ні 8. Особа – це суб’єкт та об’єкт соціальних стосунків. Так Ні 9. Поняття хиби в гносеології протилежне істині. Так Ні 10. До елементів духовного життя суспільства зараховують знання, емоції та почуття Так Ні Європейські гуманісти наполягали на тому, що філософія має підносити значущість земного життя людини і її вчинків Так Ні 12. У середньовіччі філософія вважалася служницею теології Так Ні 13. Дхарма в давноіндійській філософії – це абсолютне духовне звільнення Так Ні Емпіризм, раціоналізм, сенсуалізм належать до провідних напрямів сучасної некласичної філософії : Так Ні 15. Світоглядні уявлення у більшості випадків люди отримують із наукових досліджень Так Ні 16. Ідея ноосфери була ініційована та опрацьована українським філософом В.Вернадським Так Ні 17. Праця вважається важливим буттєвим проявом особистості Так Ні 18. Поняття свободи в загальному плані передбачає усвідомлену необхідність Так Ні 19. Суспільство постає тоталітарним тоді, коли людина відчуває себе свобідною і може робити все, що захоче Так Ні 20. Найпершою ознакою культури можна вважати людську поведінку, в якій відчувається вишкіл Так Ні ТЕСТИ Б. Обведіть літеру, яка позначає варіант правильного завершення положення: 21. Такі течії некласичної філософії, як антропологія та екзистенціалізм відрізняються тим, що: А) філософська антропологія зосереджується на вивченні людської особистості, а та екзистенціалізм – на її всебічному пізнанні; Б) екзистенціалізм розглядає людину всебічно, філософська антропологія – через внутрішнє переживання; В) філософська антропологія розглядає людину всебічно, екзистенціалізм – через внутрішнє переживання нею свого життя. 22. Суть методу верифікації у філософії неопозитивізму полягає в наступному: А) заміна всіх змістових тверджень відповідними їм послідовностями символів або формулами; Б) виділення провідних положень певної теорії, зведення їх до простих неподільних суджень; В) виділення і розгляд деяких (а то й однієї) особливостей та прикмет предмета. 23. Найбільш різка відмінність між соціальним і природним полягає у тому, що: А) розвиток природи та Всесвіту передбачає виникнення нових структурних утворень і тому соціальні процеси виникають на ґрунті вже наявних природних процесів; Б) природа і соціальне нерозривні між собою, бо людина – це частина природи ; В) природні процеси постають наслідком соціальних, є похідним від соціальних, оскільки людина поєднує в собі соціальне і природне; 24. Субстанційна концепція походження свідомості подає: А) свідомість як конкретне, на рівні людини виявлення вихідної засади світу – духу, або ідеї, або світового розуму; Б) людську свідомість як один із проявів інформаційних процесів; В) свідомість людини як божий дар. 25. Співвідношення між двома провідними напрямками середньовічної філософії – схоластикою та містикою – можна окреслити наступним чином: А) схоластика була спрямована на раціональне обґрунтування існування Бога, а містика виходила з того, що розум тільки шкодить у Богопізнанні; Б) схоластика була доктринальним блоком ідей, а містика опиралася на магію у наближенні до Бога; В) схоластика була скерована на відкриття і запровадження чогось нового, прогресивного у філософії, а містика, навпаки, поставала кон-сервативною і догаматичною 26. Індуктивний метод у філософії Нового часу означав : А) це такий шлях наукового пошуку, коли формування образів реальності відбувається шляхом використання лише частини з множини відповідних даних; Б) це такий шлях наукового пошуку, коли з вихідних загальних ідей розуму відбувається перехід до часткових ідей; В) це такий шлях наукового пошуку, коли від суджень про окремі факти переходять до загальних суджень про них. 27. Концепція походження людини внаслідок фатальної помилки базується на: А) трагічності людського буття у світі, яке виражається через її нескінченні страждання; Б) психологічному почутті незадоволення людиною, її діями та результатами таких дій; В) почутті тимчасового перебування на землі, яке вказує, що людина не буде вічно тут жити, а покине землю. 28. Для окремої людини історія являє собою: А) нісенітницю, випадковий набір подій, який розпочинається у нескінченності і закінчується у ній; Б) процес, який жорстко визначений у просторі та часі, всі складові якого пов’язані між собою причинно-логічними зв’язками; В) не лише життєву школу, перелік історичних осіб, дії яких викликають захоплення та бажання їх наслідувати, а й неможливість такого наслідування. 29. Поняття «сублімація» в концепції З. Фройда означає наступне: А) процес заглушення асоціальних форм сексуальних бажань, що провокує неврози, психози; Б) непряме, опосередковане виявлення невідомого у діяльності людини; переключення лібідо в соціально значиму діяльність; В) універсальна енергія сексуального бажання. 30. На думку Дм. Чижевського, «ожидовілі» - це були: А) представники єврейських кіл Києва ХV ст, і не лише, котрі значну увагу приділяли арабській та гебрайській філософії; Б) українці, які прийняли юдаїзм; В) українці, які навчалися в ізраїльських університетах і повернулися в Україну. Затверджено на засіданні каф. філософії Протокол № від Зав. каф. Петрушенко В.Л. НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ «ЛЬВІВСЬКА ПОЛІТЕХНІКА» ІНСТИТУТ СОЦІАЛЬНИХ ТА ГУМАНІТАРНИХ НАУК КАФЕДРА ФІЛОСОФІЇ ТЕСТОВІ КОНТРОЛЬНІ ЗАВДАННЯ З ФІЛОСОФІЇ ВАРІАНТ №22 ТЕСТИ А. Обведіть колом варіант правильної відповіді: Історичними типами світогляду є філософський, релігійний та науковий. Так Ні Теза «Вірю, тому що абсурдно» належить Терту ліану Так Ні Платон ввів у філософію поняття «Логос». Так Ні Чотири види помилкових суджень, від яких треба звільнитися в процесі пізнання – це «примари» розуму Й.Фіхте Так Ні Ф.Ніцше протиставляє силу життя культурним нормам і цінностям. Так Ні 6. П.Куліш є творцем так званої «хутірської філософії» Так Ні 7. Осьовий час – це час, коли відбуваються події всезагального історичного значення Так Ні 8. Науково-технічний прогрес визначає можливості і перспективи соціального прогресу. Так Ні 9. В ролі семіотичних систем можуть виступати будь-які фрагменти людського світу, що набувають функції знаків. Так Ні 10. Оскільки культура стала важливим об’єктом дослідження гуманітарних наук, то з’явилося більше ніж 300 визначень цього поняття Так Ні 11. Початком філософії, за Платоном, є страх. Так Ні Екзистенціалісти вважали, що існування людини передує її сутності Так Ні Конфуцій розробляє концепцію благородної людини: Так Ні Основною тематикою шкіл пізньої античної філософії є досягнення абсолютно завершеного знання Так Ні Містицизм як філософський напрям розвивався у поглядах Дж.Локка: Так Ні 16. Ідею надлюдини розробляв та пропагував К. Маркс. Так Ні 17. Індивідуальність – це особистість, яка внаслідок усвідомлення своєї неповторності розуміє, що дещо в цьому житті може зробити лише вона і прагне це реалізувати: Так Ні 18. Позитивісти заперечують можливість пізнання світу: Так Ні 19. За своєю соціальною функцією культура постає матеріалізацією творчих можливостей людини Так Ні 20. П. Куліш не входив до складу Кирило-Мефодіївського братства. Так Ні Тести Б. Оберіть варіант правильного завершення положення та обведіть колом літеру, що його позначає 21. До основоположних ідей елліністичної течії стоїцизму слід віднести: А) є 4 головні афекти, які ведуть до пороків: задоволення, захоплення, печаль і страх. Коли позбутися афектів, тоді настає стан апатії; Б) мета філософії – допомогти людині досягти стану духовної насолоди, звільнитися від страху смерті; В) мета філософії – досягнення незворушної іронії щодо світу – автаркії. 22. Поняття несвідомого у концепції З.Фройда означає: А) історично вироблені суспільством норми, засоби, форми для здійснення процесів свідомості Б) найпотужніший чинник людської психіки, зміст якого формувався мільярди років і в структуру якого входять два найпотужніші інстинкти: сексуальний та інстинкт смерті В) силу, що є за межами розуму, алогічну, яка утворює навички і механізми поведінки людини, які набули характеру автоматичного виконання. 23. Сьогодні не існує єдино виправданого визначення істини, оскільки: А) вона постає не як щось застигле, вічне, незмінне, а як процес функціонування інтелектуального складника суспільно-історичного життя Б) будь-яка царина діяльності людини засвідчує, що наука, релігія, мистецтво не можуть претендувати на монополію істини; В) істина виникає на основі інтерсуб’єктивної комунікації і полягає у тому, що більшість домовляється вважати істиною те той те то. 24. Людські дії в суспільстві засвідчують, що: А) фаталізм притаманний людині і він засвідчує повну залежність людини від того, що від неї не залежить; Б) волюнтаризм притаманний людині, тобто, що людина повністю сама визначає свої вчинки, дії та поведінку за допомогою розуму та свідомості; В) не можна говорити про те, що людська поведінка напередвизначена суспільством або повністю незалежна від впливу суспільства. 25. Філософія історії, як напрямок філософського знання, ставить собі за мету: А) осягнути сутнісні сили історії, її спрямованість та сенс; Б) детально проаналізувати та класифікувати історичні події і звести їх до єдиного каталогу; В) синтезувати історичні події в одне ціле, щоб створити загальну світову історію. 26. Оскільки людське буття є проблематичним, то: А) ми отримуємо свої людські якості та необхідні змістовні наповнення свого життя від своїх батьків генетично; Б) ми не отримуємо своїх людських якостей та необхідних змістових наповнень свого життя стихійно, автоматично, а здобуваємо у процесі соціалізації; В) людиною керує все життя, починаючи з дня народження, її невблаганний фатум і якщо людина буде слідувати за ним, то буде щасливою. 27. Технократизм – це: А) концепції, згідно з якими головним фактором суспільного розвитку є високий рівень розвитку промислового виробництва, що орієнтоване на масове виробництво товарів вжитку тривалого використання; Б) концепції, згідно з якими технічний прогрес веде людство до загибелі чи то внаслідок екологічної катастрофи; В) концепції, згідно з якими хід суспільної історії визначається розвитком науки, техніки та технології. 28. Концепція «суспільної угоди» Т.Гоббса передбачала: А) Первісне людське рівноправ’я порушила приватна власність, яка розшарувала суспільство на багатих і бідних; Б) Свою особисту свободу люди передають державі і, поступаючись свободою, вводять своє життя у впорядковане русло, що кладе край хаосу та ворожнеч; В) Людина за своєю природою є істотою суспільною, тому у самій природі людини є внутрішня потреба, схильність до особливого суспільного об’єднання. 29. Суть методу верифікації у філософії неопозитивізму полягає в наступному: А) заміна всіх змістових тверджень відповідними їм послідовностями символів або формулами; Б) виділення провідних положень певної теорії, зведення їх до простих неподільних суджень; В) виділення і розгляд деяких (а то й однієї) особливостей та прикмет предмета. 30. Якщо антропоцентричний світогляд ставить людину у центр всесвіту, то: А) людина живе речами і існує лише для космосу фізичних тіл; Б) людина і весь земний світ в ньому – це момент руху до Бога; В) людина – це мисляча істота, яка осягає світ навколо себе за допомогою поєднання мислення та відчуттів. Затверджено на засіданні каф. філософії Протокол № від Зав. каф. Петрушенко В.Л. НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ «ЛЬВІВСЬКА ПОЛІТЕХНІКА» ІНСТИТУТ СОЦІАЛЬНИХ ТА ГУМАНІТАРНИХ НАУК КАФЕДРА ФІЛОСОФІЇ ТЕСТОВІ КОНТРОЛЬНІ ЗАВДАННЯ З ФІЛОСОФІЇ ВАРІАНТ №23 ТЕСТИ А. Обведіть колом варіант правильної відповіді: За своїм змістом світогляд тотожний природознавству Так Ні Некласична філософія характеризується механістичним світобаченням Так Ні Л. Фейєрбах вважав, що релігію божественного об’явлення треба замінити релігією всезагальної людської любові Так Ні Головною заслугою шкіл пізньої античної філософії слід вважати відкриття автономії людського розуму щодо обставин життя Так Ні Т. Аквінський вважається першим середньовічним філософом Так Ні 6. Суб'єкт пізнання в сучасній гносеології - це мислячий колектив. Так Ні 7. П. Юркевич критикував ідеалізм та матеріалізм за їхню обмеженість Так Ні 8. З точки зору Спінози, людська свобода має своєю передумовою необхідність. Так Ні 9. Для свідомості властивим є мислити про те, що не можливо побачити і чого не існує. Так Ні 10. Геґель – це представник цивілізаційно-хвильового підходу до розуміння історичного процесу Так Ні О. Конт був засновником позитивізму Так Ні Сократ основну увагу приділяв у своїй філософії людині та внутрішнім чинникам її дій Так Ні Сенсуалізм в теорії пізнання виходить з принципу немає нічого в інтелекті, чого не було б у відчуттях Так Ні Засновником філософії Нового часу вважається Леонардо да Вінчі Так Ні Зміст світогляду визначають вірування, підсвідомі прагнення і пристрасті. Так Ні 16. О. Потебня викладав філософські курси у Києво-Могилянській академії. Так Ні 17. Автором книги «Міф про Сізіфа» є К. Маркс; Так Ні 18. Індивід виявляє загальні родові риси людського роду унікальним чином. Так Ні 19. Свідомість проявляє себе і свій зміст тільки через матеріальні чинники. Так Ні 20. Численні визначення культури можуть бути виправданим тому, що всі вони дають новий ракурс її бачення. Так Ні Тести В. Оберіть варіант правильного завершення положення та обведіть колом літеру, що його позначає 21. Основними принципами філософії постмодернізму можна назвати такі: А) прагнення до систематизації, кількісний ріст знання і його наступна диференціація; Б) ідея цілісного знання про людину, що поєднує конкретно-наукове та філософське начала; В) висунення діалогічної та полідіалогічної культури, проголошення абсолютної цінності комунікації і плюралізму. 22. Антропологічний принцип Л. Фейєрбаха наголошує на тому, що: А) в центрі світогляду має бути людина, пізнавши сутність якої, можна пізнавати сутність природи, суспільства, мистецтва, а тому головним завданням філософії є вивчення не абстрактного світового духу, а конкретної людини та реальних обставин її існування; Б) в центрі світогляду має бути людина, яку необхідно пізнавати методами наук; В) в центрі світогляду має бути Я людини як абсолютне діяльне начало, ідеал, який тотожний поняттям свобода, воля, високі моральні норми. 23. Для окремої людини історія являє собою: А) нісенітницю, випадковий набір подій, який розпочинається у нескінченності і закінчується у ній; Б) процес, який жорстко визначений у просторі та часі, всі складові якого пов’язані між собою причинно-логічними зв’язками; В) не лише життєву школу, перелік історичних осіб, дії яких викликають захоплення та бажання їх наслідувати, а й неможливість такого наслідування. 24. Предметність людської свідомості можна визначити як: А) здатність людської свідомості вибудовувати свій зміст із опорою на ідеальні системи визначень (чи відліку); Б) здатність людської свідомості у полі свого інтелектуального споглядання мати завершені, еталонні виміри сущого; В) характеристику людської свідомості, яка пов’язана із її здатністю подумки вибудовувати образи. 25. Представники субстанційного тлумачення буття стверджують: А) буття відкриває справжній світ сутностей і є ніби вікном, через яке можна подивитися зі світу явищ на дійсність; Б) буття недоступне людському пізнанню, оскільки людський розум обмежений і може пізнавати лише те, що знаходиться у просторі та часі; В) буття приховується від людини і ніколи їй не відкриється, оскільки є таємницею, про яку знає лише Бог-Творець. 26. Сьогодні не існує єдино виправданого визначення істини, оскільки: А) вона постає не як щось застигле, вічне, незмінне, а як процес функціонування інтелектуального складника суспільно-історичного життя Б) будь-яка царина діяльності людини засвідчує, що наука, релігія, мистецтво не можуть претендувати на монополію істини; В) істина виникає на основі інтерсуб’єктивної комунікації і полягає у тому, що більшість домовляється вважати істиною те той те то. 27. До вихідних ознак філософського світогляду слід віднести те, що він: А) формується і функціонує стихійно, характеризується відсутністю розмежування і протиставлення світу і людини; Б) постає усвідомленою інтелектуальною діяльністю, є авторською формою мислення та інтелектуальної творчості; В) форма світогляду, що ділить світ на надприродний та земний. 28. За основними світоглядними орієнтаціями П. Куліш був: А) людиною глибоко релігійною і такою, що дещо абсолютизував фатальність подій, проте романтизував минуле України і закликав повернутися до природи та простих форм життя; Б) людиною, яка відкидала існування Бога і закликала до революційного повстання; В) українським марксистом, який відстоював матеріальність усіх процесів життя. 29. Якщо глобальні проблеми – це проблеми від рішення яких залежить виживання всього людства, то: А) до них належать проблеми війни та миру, екологічні, епідеміологічні, демографічні Б) до них належать проблеми людини і суспільства. В) до них належать проблеми взаємовідношення західної ті східної цивілізацій. 30. Характерними парадигмальними особливостями філософського мислення Відродження було те, що: А) філософія піддавала випробуванням людський розум, щоб визначити його потенціал, що привело до непохитної впевненості у його величі; Б) всі якості світу не лише зосереджені в людині, а й через людину виходять у виявлення, усвідомлення, тому людина постає центром та зосередженням якостей світу; В) світ уявляється як космос, що функціонує на основі законів і є втіленням певного порядку. Затверджено на засіданні каф. філософії Протокол № від Зав. каф. Петрушенко В.Л. НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ «ЛЬВІВСЬКА ПОЛІТЕХНІКА» ІНСТИТУТ СОЦІАЛЬНИХ ТА ГУМАНІТАРНИХ НАУК КАФЕДРА ФІЛОСОФІЇ ТЕСТОВІ КОНТРОЛЬНІ ЗАВДАННЯ З ФІЛОСОФІЇ ВАРІАНТ№24 ТЕСТИ А. Обведіть колом варіант правильної відповіді: Філософія є самоусвідомленою думкою, тобто думкою про думку, способом самоузасаднення людського мислення Так Ні Міфологічний світогляд передбачає розчинення людини в природі Так Ні В «категоричному імперативі» І. Кант сформулював всезагальний закон людської моральної поведінки Так Ні Платон був учнем Аристотеля, але піддав критиці його теорію ідей Так Ні Позитивізм вважав, що філософія повинна стати наукою і вивчати логіку і мову конкретних наук Так Ні 6. У структуру людини як живої системи сьогодні включається ідеальне. Так Ні 7. Сукупність матеріальних та духовних цінностей як ознака культури дозволяє класифікувати прояви культури як позитивні та негативні. Так Ні 8. Д. Чижевський вважав, що ще рано говорити про українську філософію, але можна говорити про українську філософську думку Так Ні 9. В сучасній науці прийнято вважати, що буття складається з мікро і макро рівнів Так Ні 10. Комп'ютерні технології широко представлені в основних сферах життєдіяльності індустріальної цивілізації. Так Ні 11. Філософію у ХХ ст. класифікують на сцієнтистські, антропологічні, культурологічні та релігійні напрями Так Ні 12. Вчення Р. Декарта про світобудову отримало назву феноменологія. Так Ні 13. Етика А. Шопенгауера носить переважно песимістичний характер Так Ні 14. До характерних рис філософії слід віднести її прагнення підтверджувати свої висновки експериментами. Так Ні 15. Обернення класичної філософії до людини та природи було здійснено Л. Фейєрбахом Так Ні 16. Давньоукраїнський твір, в якому подаються світоглядні уявлення часів Київської Русі – це «Закон буття українського народу» М.Костомарова. Так Ні 17. Істина – це відповідність знань та уявлень дійсному стану речей; Так Ні 18. Основним типом спільнот первісних суспільств поставав рід. Так Ні 19. Створення ідеальних об’єктів можна віднести до принципового нового, внесеного свідомістю у реальне буття. Так Ні 20. Унікальною властивістю людини як людини постає життя у соціумі. Так Ні ТЕСТИ Б. Обведіть літеру, яка позначає варіант правильного завершення положення: 21. До визначальних ідей неотомізму як одного з найвпливовіших напрямів релігійної філософії ХХ ст. можна віднести наступні: А) підкреслення принципової неспівмірності Бога і світу, а через це і неможливість розумового осягнення Бога; антропологія зводиться до христології, тобто, про людину н можна говорити поза її зв’язком із Богом; Б) заперечення поділу філософії на матеріалізм та ідеалізм, утвердження філософії як служниці теології В) наголошення на «софійності» світу, яка виводиться з божественної премудрості Христа. 22. Сутність поняття «Дао» у давньосхідній філософії можна окреслити так: А) першоначало, першоджерело і завершення всього існуючого, загальний закон світобудови, шлях доброчинства, щось неосяжне, не персоніфіковане, пізнати яке неможливо; Б) комплекс етичних заповідей, що виражає загальнолюдські і надлюдські цінності; В) закон універсального причинного зв’язку, згідно якого усе те, що здійснює душа під час її актуального існування у певному тілі, становить її життєвий контекст. 23. Основними принципами філософії постмодернізму можна назвати такі: А) висунення діалогічної та полідіалогічної культури, проголошення абсолютної цінності комунікації і плюралізму; Б) ідея цілісного знання про людину, що поєднує конкретно-наукове та філософське начала; В) прагнення до систематизації, кількісний ріст знання і його наступна диференціація. 24. Вважається, що ідеологія є: А) складовою теоретичного рівня духовного життя суспільства, що має практичне спрямування, покликана створювати програми соціальних дій; Б) особливим типом процесів дійсності, який ґрунтується на відмінності ідеального і матеріального В) сукупністю теорій, які допомагають вижити суспільству за несприятливих умов, наприклад за умов війни чи природних катаклізмів. 25. Такі течії некласичної філософії, як антропологія та екзистенціалізм відрізняються тим, що: А) філософська антропологія зосереджується на вивченні людської особистості, а та екзистенціалізм – на її всебічному пізнанні; Б) філософська антропологія розглядає людину всебічно, екзистенціалізм – через внутрішнє переживання нею свого життя. В) екзистенціалізм розглядає людину всебічно, філософська антропологія – через внутрішнє переживання; 26. Концепція «суспільної угоди» Т.Гоббса передбачала: А) Первісне людське рівноправ’я порушила приватна власність, яка розшарувала суспільство на багатих і бідних; Б) Свою особисту свободу люди передають державі і, поступаючись свободою, вводять своє життя у впорядковане русло, що кладе край хаосу та ворожнеч; В) Людина за своєю природою є істотою суспільною, тому у самій природі людини є внутрішня потреба, схильність до особливого суспільного об’єднання. 27. Сьогодні не існує єдино виправданого визначення істини, оскільки: А) вона постає не як щось застигле, вічне, незмінне, а як процес функціонування інтелектуального складника суспільно-історичного життя Б) будь-яка царина діяльності людини засвідчує, що наука, релігія, мистецтво не можуть претендувати на монополію істини; В) істина виникає на основі інтерсуб’єктивної комунікації і полягає у тому, що більшість домовляється вважати істиною те той те то. 28. . Суть методу верифікації у філософії неопозитивізму полягає в наступному: А) заміна всіх змістових тверджень відповідними їм послідовностями символів або формулами; Б) виділення провідних положень певної теорії, зведення їх до простих неподільних суджень; В) виділення і розгляд деяких (а то й однієї) особливостей та прикмет предмета. 29. Антропологічний принцип Л. Фейєрбаха наголошує на тому, що: А) в центрі світогляду має бути людина, пізнавши сутність якої, можна пізнавати сутність природи, суспільства, мистецтва, а тому головним завданням філософії є вивчення не абстрактного світового духу, а конкретної людини та реальних обставин її існування; Б) в центрі світогляду має бути людина, яку необхідно пізнавати методами наук; В) в центрі світогляду має бути Я людини як абсолютне діяльне начало, ідеал, який тотожний поняттям свобода, воля, високі моральні норми. 30. Концепція походження людини внаслідок фатальної помилки базується на: А) трагічності людського буття у світі, яке виражається через її нескінченні страждання; Б) психологічному почутті незадоволення людиною, її діями та результатами таких дій; В) почутті тимчасового перебування на землі, яке вказує, що людина не буде вічно тут жити, а покине землю. Затверджено на засіданні каф. філософії Протокол № від Зав. каф. Петрушенко В.Л. НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ «ЛЬВІВСЬКА ПОЛІТЕХНІКА» ІНСТИТУТ СОЦІАЛЬНИХ ТА ГУМАНІТАРНИХ НАУК КАФЕДРА ФІЛОСОФІЇ ТЕСТОВІ КОНТРОЛЬНІ ЗАВДАННЯ З ФІЛОСОФІЇ ВАРІАНТ№25 ТЕСТИ А. Обведіть колом варіант правильної відповіді: 1. Німецька класична філософія ввібрала у свій зміст основні проблеми попередньої європейської філософії Так Ні 2. Представники філософії Просвітництва наполягали на тому, що знання законів природи має вирішальне значення для людини Так Ні 3. Вчення Д. Юма про світобудову отримало назву «Монадологія» Так Ні 4. Філософія екзистенціалізму робила наголос на визначній ролі культурної парадигми у житті будь-якого суспільства Так Ні 5. В розуміння методу Ф. Бекон був послідовником Б. Паскаля Так Ні 6. Мета науки ХХІ ст. – це конфронтація і монолог з природою. Так Ні 7. Перспективи розвитку сучасної культури – в різносторонньому діалозі національних культур, в розширенні транскультурних взаємодій. Так Ні 8. Прояви людської особистості можливі лише через духовний світ людини. Так Ні 9. В Київській Русі було поширене «філософування у Христі» Так Ні 10. Теорія, практика та експеримент – це рівні пізнання Так Ні 11. У методологічній філософії Нового часу Ф.Бекон був засновником емпіризму. Так Ні 12. Некласичної філософія виникає в Європи у ХХ ст. Так Ні 13. Поняття позитивного було вихідним у філософії Л. Фейєрбаха Так Ні 14. В структуру філософського знання входять психологія і педагогіка Так Ні 15. Всі послідовники Ф. Ніцше були ідеологами фашизму Так Ні 16. Соціальні якості людини виникають на основі надприродних якостей. Так Ні 17. Особливістю свідомості, яка відрізняє її від реального є її матеріальна природа; Так Ні 18. Еволюціоністська теорія походження людини вважається єдиною обґрунтованою науковими фактами. Так Ні 19. Важливими причинами загострення питання про культуру наприкінці ХІХ – у ХХ ст. постали обернення в цей час досягнень культури проти людини. Так Ні 20. Історія постає реальністю лише за наявності в ній історичної пам’яті. Так Ні ТЕСТИ Б. Обведіть літеру, яка позначає варіант правильного завершення положення: 21. Основні відмінності між східним і західним типами цивілізацій полягають в наступному: А) західні цивілізації характеризуються активізмом, а східні відданістю традиціям, колективізмом; Б) західні цивілізації характеризуються наявністю єдиного духовного християнського канону життя, а східні органічною взаємозв’язаністю старого і нового; В) західні цивілізації характеризуються притчово-афористичним мисленням, а східні – персоналізмом, екстравертивністю. 22. Співвідношення філософії, теології та релігії в епоху Середньовіччя слід подати так: А) філософія сакралізувала теологію, верифікувала її істини, приписувала людині основні правила поведінки; Б) філософія впорядковувала і узгоджувала основні ідеї філософії, сприяла сакралізації релігії; В) філософія вчила християн розмовляти філософською мовою, раціоналізувала релігійні догмати. 23. . Релігійна концепція свідомості може мати позитивні характеристики внаслідок того, що: А) вона зводить людську свідомість до трансцендентного і не обмежує її аспектами існування людини та її виживання; Б) між свідомістю і буттям насправді пролягають настільки різкі межі, що звести їх одне до одного або до якогось спільного кореня майже неможливо; В) усі процеси світу супроводжуються обміном інформацією. 24. Соціальні якості на відміну від природних: А) не створені людиною і не служать людині, а сама їх сутність, а також суспільний розвиток визначаються їхнім відношенням до людини та людства; Б) створені людиною, служать людині і включаються у культурно-історичний цикл свого буття; В) вони апелюють до людини, як до образу і подоби Божої. 25. Субстанційна концепція походження свідомості подає: А) свідомість як конкретне, на рівні людини виявлення вихідної засади світу – духу, або ідеї, або світового розуму; Б) людську свідомість як один із проявів інформаційних процесів; В) свідомість людини як божий дар. 26. Основними принципами філософії постмодернізму можна назвати такі: А) прагнення до систематизації, кількісний ріст знання і його наступна диференціація; Б) ідея цілісного знання про людину, що поєднує конкретно-наукове та філософське начала; В) висунення діалогічної та полідіалогічної культури, проголошення абсолютної цінності комунікації і плюралізму. 27. Предметність людської свідомості можна визначити як: А) здатність людської свідомості вибудовувати свій зміст із опорою на ідеальні системи визначень (чи відліку); Б) здатність людської свідомості у полі свого інтелектуального споглядання мати завершені, еталонні виміри сущого; В) характеристику людської свідомості, яка пов’язана із її здатністю подумки вибудовувати образи. 28. Для окремої людини історія являє собою: А) нісенітницю, випадковий набір подій, який розпочинається у нескінченності і закінчується у ній; Б) процес, який жорстко визначений у просторі та часі, всі складові якого пов’язані між собою причинно-логічними зв’язками; В) не лише життєву школу, перелік історичних осіб, дії яких викликають захоплення та бажання їх наслідувати, а й неможливість такого наслідування. 29. Поняття «сублімація» в концепції З. Фройда означає наступне: А) процес заглушення асоціальних форм сексуальних бажань, що провокує неврози, психози; Б) непряме, опосередковане виявлення невідомого у діяльності людини; переключення лібідо в соціально значиму діяльність; В) універсальна енергія сексуального бажання. 30. Оскільки людське буття є проблематичним, то: А) ми отримуємо свої людські якості та необхідні змістовні наповнення свого життя від своїх батьків генетично; Б) ми не отримуємо своїх людських якостей та необхідних змістових наповнень свого життя стихійно, автоматично, а здобуваємо у процесі соціалізації; В) людиною керує все життя, починаючи з дня народження, її невблаганний фатум і якщо людина буде слідувати за ним, то буде щасливою. Затверджено на засіданні каф. філософії Протокол № від Зав. каф. Петрушенко В.Л. НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ «ЛЬВІВСЬКА ПОЛІТЕХНІКА» ІНСТИТУТ СОЦІАЛЬНИХ ТА ГУМАНІТАРНИХ НАУК КАФЕДРА ФІЛОСОФІЇ ТЕСТОВІ КОНТРОЛЬНІ ЗАВДАННЯ З ФІЛОСОФІЇ ВАРІАНТ №16 ТЕСТИ А.Обведіть колом варіант правильної відповіді. Середньовічна містика визнавала Бога, а схоластика піддавала Його існування сумніву. Так Ні Філософські ідеї пізньої античності були скеровані на осмислення природи, космосу і пошуки його начал. Так Ні А. Шопенгауер вважав, що людину слід вивчати засобами наукового пізнання. Так Ні Філософія виникає на основі утвердження синкретичного мислення. Так Ні Ф. Шеллінг доводив у своїх працях принципи і постулати емпіризму. Так Ні В Острозькій академії навчався Г. Сковорода. Так Ні Для людини питання про буття пов’язане з питанням про її смертність Так Ні Абсолютизація ролі і значення чуттєвих даних у філософії пов'язана з напрямом сенсуалізму. Так Ні Продукування того, що не існує, відносимо до проявів свідомості. Так Ні Ідеали, мотиви, цінності відносяться до духовного світу людини. Так Ні 11.Гуманісти доби Відродження наполягали на тому, що філософія має захищати значущість земного життя та земних вчинків людини Так Ні 12. Карма в давноіндійській філософії - це закон відплати за вчинки людини, закон причинно-наслідкового зв’язку. Так Ні 13. До провідних напрямів некласичної філософії належать екзистенціалізм і філософія життя Так Ні 14. Світоглядні уявлення у більшості випадків люди отримують із релігійних настанов Так Ні 15. Г. Гегель як вершина німецької класичної філософії, доводив у своїх працях принцип неприпущення суперечностей. Так Ні 16. До соціальних
Антиботан аватар за замовчуванням

30.06.2013 13:06-

Коментарі

Ви не можете залишити коментар. Для цього, будь ласка, увійдіть або зареєструйтесь.

Ділись своїми роботами та отримуй миттєві бонуси!

Маєш корисні навчальні матеріали, які припадають пилом на твоєму комп'ютері? Розрахункові, лабораторні, практичні чи контрольні роботи — завантажуй їх прямо зараз і одразу отримуй бали на свій рахунок! Заархівуй всі файли в один .zip (до 100 МБ) або завантажуй кожен файл окремо. Внесок у спільноту – це легкий спосіб допомогти іншим та отримати додаткові можливості на сайті. Твої старі роботи можуть приносити тобі нові нагороди!
Нічого не вибрано
0%

Оголошення від адміністратора

Антиботан аватар за замовчуванням

Подякувати Студентському архіву довільною сумою

Admin

26.02.2023 12:38

Дякуємо, що користуєтесь нашим архівом!