ІТЕРАЦІЙНІ МЕТОДИ РОЗВ’ЯЗУВАННЯ СИСТЕМ ЛІНІЙНИХ АЛГЕБРАЇЧНИХ РІВНЯНЬ

Інформація про навчальний заклад

ВУЗ:
Національний університет Львівська політехніка
Інститут:
ІКТА
Факультет:
Не вказано
Кафедра:
Не вказано

Інформація про роботу

Рік:
2013
Тип роботи:
Звіт до лабораторної роботи
Предмет:
Інші

Частина тексту файла (без зображень, графіків і формул):

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ «ЛЬВІВСЬКА ПОЛІТЕХНІКА» ІКТА Кафедра ЗІ / ЗВІТ До лабораторної роботи №3 ІТЕРАЦІЙНІ МЕТОДИ РОЗВ’ЯЗУВАННЯ СИСТЕМ ЛІНІЙНИХ АЛГЕБРАЇЧНИХ РІВНЯНЬ Варіант №13 1. Мета роботи Ознайомлення з ітераційними методами розв’язування систем лінійних алгебраїчних рівнянь. 2. Завдання Розв’язати систему лінійних алгебраїчних рівнянь методами простої ітерації або Зейделя.  ,    Варіант Метод К, Р  13  Зейделя 2,1   Метод Зейделя Є система лінійних алгебраїчних рівнянь, що зведена до нормального вигляду . Тоді за методом Зейделя, вибираючи вектор початкових наближень  (як правило, це стовпець вільних членів  ), уточнення значень невідомих проводять наступним чином: 1) перше наближення:  2) k + 1 наближення  k = 0, 1, 2, … . Таким чином ітераційний процес подібний до методу простих ітерацій, однак уточнені значення  одразу ж підставляються в наступні рівняння:  – метод Зейделя. Іншими словами, метод Зейделя відрізняється від методу простої ітерації тим, що при обчисленні  на “k+1”-му кроці враховуються значення , ,  , обчислені на цьому самому кроці. Слід сподіватись, що ітерації за методом Зейделя дадуть при тому ж числі кроків більш точні результати, ніж за методом простої ітерації. Або така ж точність буде досягнута за менше число кроків, оскільки чергові значення невідомих визначаються тут більш точно ітераційний процес припиняється. Якщо візьмемо систему  для якої точний розв’язок  Обчислення проведемо згідно формул:  . За початкове наближення вибираємо вектор  Результати обчислень наведемо в таблиці: Ітерації Метод простої ітерації Метод Зейделя   х1 х2 х3 х1 х2 х3  0 0 0 0 0 0 0  1 2 3 4 5 6 1,0000 1,2750 1,1287 1,0187 0,9882 0,99105 1,5000 1,2000 1,0342 0,9922 0,98373 0,99547 0,4000 0,7600 0,9590 1,0394 1,0195 1,0056 1,0000 1,0500 0,9896 1,0010 1,0000 1,3333 0,9473 1,0050 0,9999 1,0000 1,1333 0,9889 0,9999 1,0000 1,0000  Достатні умови збіжності ітераційного методу Зейделя  для всіх  і якщо хоча б для одного і ця нерівність строга  . Текст програми using System; using System.Collections.Generic; using System.Linq; using System.Text; using System.Threading.Tasks; namespace ConsoleApplication25 { class Zeidel { public int k = 2, p = 1, kil; public double s, b, rez, E; public double[] x0 = new double[4]; public double[] x1 = new double[4]; public double[] e = new double[4]; static public double[,] a; public double[,] alpha; public double[] beta; public void Initialization() { s = 0.2 * k; b = 0.2 * p; E = 0.0001; a = new double[,]{ { 30.3, (12.62+s), 4.1, 1.9, (-10.55+b)}, {3.92, 8.45, (1.78-s), 1.4, 12.21}, {3.77, (1.21+s), 8.04, 0.28, 15.45-b}, {2.71, (3.65-s), 1.69, 9.99, (-8.35)}}; alpha = new double[a.GetLength(0), a.GetLength(0)]; beta = new double[a.GetLength(0)]; } public void Rozrahunky() { for (int i = 0; i < a.GetLength(0); i++) { for (int j = 0; j < a.GetLength(0); j++) { if (i != j) alpha[i, j] = -(a[i, j] / a[i, i]); } } for (int i = 0, j = (a.GetLength(1) - 1); i < a.GetLength(0); i++) beta[i] = (a[i, j] / a[i, i]); for (int i = 0; i < beta.GetLength(0); i++) x0[i] = beta[i]; do { for (int i = 0; i < alpha.GetLength(0); i++) { x1[i] = beta[i]; for (int j = 0; j < alpha.GetLength(0); j++) x1[i] = x1[i] + x0[j] * alpha[i, j]; e[i] = Math.Abs(x1[i] - x0[i]); x0[i] = x1[i]; } kil++; } while (!(e[0] < E && e[1] < E && e[2] < E && e[3] < E)); //умова виходу з iтерацiйногго процесу } public void PerevirkaZbizhnosti() { for (int i = 0; i < a.GetLength(0); i++) { rez = 0; for (int j = 0; j < a.GetLength(0); j++) if (i != j) rez += Math.Abs(a[i, j]); if (rez > Math.Abs(a[i, i])) Console.WriteLine("Умови збiжностi не виконуються"); } } public void VyvidRezultativ() { Console.WriteLine("Коренi рiвняння:"); foreach (int x in x1) Console.Write("\t" + x); Console.WriteLine(); double z = x1[0] * a[0, 0] + x1[1] * a[0, 1] + x1[2] * a[0, 2] + x1[3] * a[0, 3]; double z1 = x1[0] * a[1, 0] + x1[1] * a[1, 1] + x1[2] * a[1, 2] + x1[3] * a[1, 3]; double z2 = x1[0] * a[2, 0] + x1[1] * a[2, 1] + x1[2] * a[2, 2] + x1[3] * a[2, 3]; double z3 = x1[0] * a[3, 0] + x1[1] * a[3, 1] + x1[2] * a[3, 2] + x1[3] * a[3, 3]; if (((int)z == (int)a[0, 4]) && ((int)z1 == (int)a[1, 4]) && ((int)z2 == (int)a[2, 4]) && ((int)z3) == ((int)a[3, 4])) { Console.WriteLine("Перевiрка пiдставляємо розвязки в рiвняння очiкуванi результати:\n {0} 12.21 15.45-{1} -8.35 ", (-10.55 + b), (15.45 - b)); Console.WriteLine("Нашi результати:"); Console.WriteLine(z + " " + z1 + " " + z2 + " " + z3 + " "); Console.WriteLine("\nСЛАР розв'язана вiрно!!!"); Console.WriteLine("Кiлькiсть iтерцiй = " + kil); } } } class Program { static void Main(string[] args) { Zeidel xD = new Zeidel(); xD.Initialization(); xD.PerevirkaZbizhnosti(); xD.Rozrahunky(); xD.VyvidRezultativ(); Console.ReadKey(); } } } Результати виконання програми / Висновок: Я ознайомився з ітераційними методами розв’язування систем лінійних алгебраїчних рівнянь.
Антиботан аватар за замовчуванням

04.11.2013 21:11-

Коментарі

Ви не можете залишити коментар. Для цього, будь ласка, увійдіть або зареєструйтесь.

Ділись своїми роботами та отримуй миттєві бонуси!

Маєш корисні навчальні матеріали, які припадають пилом на твоєму комп'ютері? Розрахункові, лабораторні, практичні чи контрольні роботи — завантажуй їх прямо зараз і одразу отримуй бали на свій рахунок! Заархівуй всі файли в один .zip (до 100 МБ) або завантажуй кожен файл окремо. Внесок у спільноту – це легкий спосіб допомогти іншим та отримати додаткові можливості на сайті. Твої старі роботи можуть приносити тобі нові нагороди!
Нічого не вибрано
0%

Оголошення від адміністратора

Антиботан аватар за замовчуванням

Подякувати Студентському архіву довільною сумою

Admin

26.02.2023 12:38

Дякуємо, що користуєтесь нашим архівом!