Вимоги і рекомендації по дизайн-проектуванню і будівництву готелів

Інформація про навчальний заклад

ВУЗ:
Інші
Інститут:
Не вказано
Факультет:
УІ
Кафедра:
Не вказано

Інформація про роботу

Рік:
2024
Тип роботи:
Лекція
Предмет:
Проектування та дизайн

Частина тексту файла (без зображень, графіків і формул):

Тема: Вимоги і рекомендації по дизайн-проектуванню і будівництву готелів Структура будівлі Геометрія будівлі в значній мірі визначає економіку готелю. Вузькі ділянки землі, які розташовані в центрах міст, і строгі містобудівні обмеження дуже детально визначають геометрію проектованої будівлі, і все мистецтво архітектора виявляється якраз в тому, щоб оптимально використовувати її на користь проекту і його економічної складової. Проте в переважній більшості випадків архітектор наділений абсолютною свободою в своїх рішеннях і з економічної, і з функціональної точки зору. Геометричні розрахунки швидко приводять до розуміння форми будівлі, до якої необхідно прагнути на кожній конкретній ділянці землі. Архітектору, який хоче протиставити цьому вільне мистецтво, необхідно пригадати про те, що його колега - автомобільний дизайнер - також вимушений багато в чому себе обмежувати. Наприклад, звичайний автомобіль компактного класу має довжину 3,9 м і ширину 1,7 м, чотири колеса і двигун, а водій сидить попереду зліва. Проте в цьому класі створюються настільки несхожі один на одного автомобілі, як «Фольксваген Гольф», «Альфа Ромео 145» або «Хюндай Акцент», і при цьому кожен в різних модифікаціях і варіантах оснащення. Якби всі готелі категорій «дві-три зірки» відповідали «Фольксвагену Гольф» за якістю дизайну, ергономіки і функціональності, все було б чудово, а в іншому принципово діють наступні правила: Будівлі, що містять численні кутові форми, - економічно невиправдані, оскільки кутові конструкції, як правило, мертві, особливо це торкається будівель у формі букви «т» або у формі зірки. Будівлі у формі зірки повинні мати дуже велику кількість сходових кліток, і це виправдано тільки у разі будівництва мегаготелів. Коридори, які припускають розташування номерів тільки з одного боку, є економічно невигідними не тільки через більшу площу коридорів, але і внаслідок подвоєної кількості сходових кліток. Висотні будівлі (вищі 8 поверхів) – це дуже дороге будівельне рішення. Воно вимагає додаткових інвестицій в створення незадимлюваних сходових кліток, пожежних підйомників і спрінклерних систем пожежогасіння. Будівлі у формі башт передбачають не менше 16 або 24 номерів на поверсі, гостьові номери розташовуються тільки з одного боку. Відповідно, відношення площі номерів до решти площ буде неефективним. Розташування входу також визначає економічну ефективність готельної будівлі, оскільки вхід повинен розташовуватися в прямій залежності від ліфтової групи і головної сходової клітки. Тому розташування входу в центрі можливе тільки у великих готелях. Наприклад, готель на 180 номерів в 6 поверхів повинен мати не більш, ніж дві сходові клітки в правій і лівій частинах будівлі. Відповідно, і головний вхід в готель переміщається в одну або іншу сторону будівлі. Якщо обмеження вимагають в невеликому готелі створення центрального входу строго по центру, тоді можливим рішенням є розміщення по центру ліфтової групи і додаткових сходів, що ведуть тільки на 2-й поверх, оскільки гості, що проживають на вищих поверхах, завжди користуватимуться ліфтом. Вимоги до компонування готельної будівлі з урахуванням категорійності, типології і бізнес-позиціонування - Фасади, під’їзд і вхід в готель Можливості, умови і цілі розробки фасадного рішення дуже різноманітні, тому виробити єдині вимоги практично неможливо. Та все ж варто вказати на окремі моменти, які необхідно враховувати при проектуванні фасадів готельних будівель. Наявність аркади в готелях оптично сприймається як бар’єр, виглядає занадто помпезно, а при поганій погоді вона швидко забруднюється. Не рекомендується використовувати темні кольори для оформлення фасадів. Ви можете собі уявити такі готелі, як Atlantic Kempinski і Vier Jahreszeiten в Гамбурзі або готель Negresco в Каннах, в темно-коричневих або темно-зелених тонах? Світлі тони не тільки більш приємні, але і володіють властивостями віддзеркалення світла в темний час доби. Великий відсоток інвестиційних і експлуатаційних витрат йде на скління фасаду. Будь-які поверхні з використанням скла, щонайменше, в три рази дорожчі, ніж закриті фасади. Засклені фасади пропускають взимку багато тепла. А влітку, навпаки, сприяють нагріванню будівлі, що значно підвищує капітальні витрати на організацію системи кондиціонування. До того ж вони вимагають високих витрат на обслуговування. Безумовно, готель повинен мати досить світла усередині будівлі, але задля виду на яку-небудь завантажену магістраль міста навряд потрібні панорамні вікна. Якщо Ваш архітектор вважає, що запасні сходові клітки повинні бути оглядаємими по всій висоті будівлі завдяки повному склінню, просто попросіть його керуватися іншою архітектурною філософією. Треба прагнути створити сприятливе враження на гостя вже при під’їзді до готелю. Зелені насадження, якість покриття під’їзного шляху і інші чинники по-своєму відображають стандарт готелю. Новоприбулий гість навряд в першу чергу зверне увагу на кількість номерів в готелі. Думка про те, що під’їзна рампа і козирок на вхідних дверях повинні забезпечувати посадку (висадку) гостей з двох автомобілів і давати можливість проїхати ще одному автомобілю поряд, є спірною. Проте цього вимагає стандарт проектування багатьох мереж, адже швейцар з парасолькою став сьогодні великою рідкістю. При вході не повинно бути сходинок, він розташовується на одному рівні із зоною висадки для зручного переміщення валіз на роликах. Перед входом в будівлю рекомендується розміщувати спеціальні очисні килимки, які слід доповнити подальшою зоною очищення в холі готелю. Освітлення під’їзду і вхідної групи часто є «проблемною задачею» архітектора. Сильне вертикальне освітлення, якщо воно направлене на чорний асфальт і не захоплює відбиваючі поверхні, не вирішує задачі. Крім того, під’їзні козирки повинні підсвічуватися знизу, а використовуване дорожнє покриття під навісом повинне бути світловідбиваючим. В цьому випадку йдеться про «напівциліндричне» освітлення, яке використовується для освітлення людей, що знаходяться навколо, автомашин і предметів і відрізняється від звичного, яке використовується в люксах. Якщо будівля готелю підсвічується, то гість, який знаходиться в темноті, буде задоволений. Для підсвічування не рекомендується застосування трубчастих ламп, найефективнішими виявляються точкові джерела світла, які примушують найвигіднішим чином «грати» кольори і хром припаркованих автомобілів. Відповідно до масштабу готелю слід передбачити достатню кількість парковочних місць для посадки і висадки пасажирів, а також для двох мікроавтобусів, обслуговуючих гостей готелю. Якщо готель позиціонує себе як готель категорії «три зірки» і більше, то рекомендується перед його входом постійно паркувати один або два дорогі автомобілі, які є тимчасовою прикрасою вхідної групи. Готельний номер Часто можна бачити плани нових готелів, в яких на 120 номерів приходиться до 40 різних типів. Це – наслідок проектування будівлі «від фасаду» всередину, в результаті якого нижні поверхи «відступають», а архітектори не упускають можливості запроектувати додатково верхній поверх у формі «відступу» і забезпечити форму будівлі різними кутами або вирізами. Нормальне систематичне планування готельного поверху базується на даних, що задаються оператором готелю: які саме типи номерів йому потрібні, чи варто збільшувати їх кількість і різноманітність. Глобальні готельні ланцюги, як правило, задають типи номерів в свої рекомендації по проектуванню у вигляді схематичних зображень. З них видно, що готелю середнього класу потрібно тільки декілька типів номерів, однакових по своїй ширині: - великий гостьовий номер з двоспальним ліжком шириною 2 м, двома кріслами і письмовим столом; - невеликий гостьовий номер з односпальним ліжком шириною 1,4 або 1,6 м, одним кріслом і письмовим столом. Якщо цього досить, навіщо проектувати ще 38 типів номерів?! Вони неефективні по своїй геометрії, потребують індивідуального меблювання, а це збільшує вартість устаткування готелю. Об’єктивними виключеннями можуть бути вентиляційні шахти, якщо їх не вдається розмістити поза гостьовою вертикаллю готелю. При оптимальному варіанті розміщення номерів це не завжди можливо, а тому ми одержуємо певну кількість номерів з неефективною геометрією. Виключеннями є номери для інвалідів з двома ванними кімнатами (одна - спеціально пристосована, інша - типова), номери типу «люкс» або цільні «клубні поверхи». Звичні номери «люкс» можна зробити, з’єднавши два або три стандартні номери. Іноді через обмеження з'являються похилі дахи і поверхи з відступом, які вимагають створення додаткових типів гостьових номерів. Основне правило: всі поверхи в планах повинні мати однакову площу, щоб для них не доводилося розробляти окремі типи меблювання і оснащення. Друге загальноприйняте правило: дві ванні кімнати розташовуються навколо одного стояка. Це дозволяє економити значні засоби і обмежити розповсюдження шумів тільки приміщеннями ванних кімнат. Іноді відступаючий від основного контура будівлі поверх з номерами типу люкс або «клубний поверх» не доставляють багато клопотів, якщо для їх створення використовуються дві так звані «осі». Якщо архітектор спроектував поверх з відступом, відразу треба вирішувати проблему виходу на балкон, що спричиняє за собою різноманітні архітектурно-планувальні проблеми, а саме створення балюстрад, розділення з сусідніми номерами і т.д. В цьому випадку краще обмежитися озелененням вільної площі і не створювати балконів. Не рекомендується розташовувати номери підвищеної комфортності (напівлюкси) на півтора осях стандартного гостьового номера, розташованого поверхом нижче. На сьогоднішній день нам так і не вдалося знайти задовільного рішення такого розташування, особливо в частині створення вертикальних взаємозв'язків. Окрім «клубного поверху» є також різноманітні альтернативи: наприклад, розміщення номерів люкс на кожному поверсі безпосередньо перед торцевою сходовою кліткою. Такі номери пропонуватимуть гостям вигляд з вікон на три сторони. Або розташовувати їх в кутках будівлі, що збільшить їх площу природним чином. Кутові номери люкс є бажаними, оскільки розташування вікон на двох стінах збільшує зорове сприйняття номера. Якщо йдеться про двокімнатний номер люкс, то в кутовій частині повинна розташовуватися саме гостинна, а не спальна кімната. Лоббі і рецепція Приблизно 120 секунд відводиться готелю на те, щоб справити на гостя перше враження, яке рідко обманює. Так говорять представники мережі готелів Holiday Inn своїм партнерам по франчайзингу. І вони абсолютно мають рацію. Найперше враження, як ми вже згадували вище, створюється при під'їзді до готелю. Коли ж гість потрапляє в лоббі, воно стає остаточним. Багато що, звичайно, залежить від дизайнера інтер’єрів, але не варто забувати про те, що саме архітектор задає основні параметри будівлі. Для того, щоб підтримати бажане враження гостя багато готельних мереж вимагають в лобі реалізувати будівельно-архітектурну концепцію. Яким готель видасться своїм гостям – фешенебельним, інтимним чи просто великим? Все залежить від того, які сплановані приміщення вхідного фойє і лобі. А їх розміри, у свою чергу, залежать від категорії готелю. Ці дані можуть бути виражені наступними співвідношеннями: Категорія Площа, квартира м/номер  Дві зірки 0,6-1  Три зірки 0,8-1,2  Чотири зірки 1-1,5  П'ять зірок Більше   Ці показники включають зони для циркуляції гостей, зони очікування і площу, зайняту службою прийому і розміщення. Верхня межа показників повинна використовуватися для готелів, які розташовані в безпосередній близькості від виставкових центрів, і готелів, які обслуговують численні організовані групи туристів. Вхід в готель передбачає вхідний вестибюль, який з’єднується з будівлею за допомогою дверей. Як двері залежно від категорії готелю можна використовувати наступні типи: Категорія «дві зірки» - розпашні ручні або автоматичні двері, що створюють проміжний тамбур. Категорія «три зірки» - автоматичні розсувні двері або ручні двері, що обертаються, діаметром 3 м. У готелях на 200 і більше номерів використовуються двері з моторним приводом, що обертаються, і мають діаметр більше 3 м. Категорії «чотири-п’ять зірок» - автоматичні розсувні або що обертаються автоматичні двері діаметром більше 4 м. Глибина тамбура у разі використання дверей з ручним приводом повинна складати не менше 4 м, а при застосуванні автоматичних дверей - не менше 6 м, оскільки при одночасному відкритті і перших, і других дверей вхідна група буде повністю відкрита, а ефект тамбура зведений до нуля. У такому тамбурі, природно, встановлюються теплова завіса і касетні двері, які можуть доносити до вестибюля достатньо велику кількість холодного повітря. Двері, що обертаються, з ручним приводом повинні мати діаметр не менше, але і не більше 3 м. Дуже мало виробників постачають двері з ручним приводом і діаметром, які обертаються, більше 3 м. Такі двері повинні бути трьохчастинною, щоб гість міг пройти, маючи в руках одну валізу на роликах. Автоматичні двері, що обертаються, повинні бути діаметром не менше 4,5 м, мати в своєму розпорядженні один несучий гвинт з розділенням на сегменти, тобто складатися з двох частин. В цьому випадку, як правило, вмонтовуються ще одні розсувні двері, які використовуються в літній період. Ці двері можуть послужити також запасними евакуаційними дверима. Якщо автоматичні двері оснащуються функцією запасного виходу, то поряд доцільно змонтувати прості двері з мінімальною шириною в чистоті 1,1 м, які використовуватимуться для переміщення багажу туристичних груп. У готелях вищих категорій слід використовувати в оформленні вхідних груп скло з покриттям антивідблиску типу «аміран», яке полегшує погляд всередину будівлі і сприяє тому, щоб вхідна група готелю виглядала більш привабливо. Всі автоматичні двері повинні бути оснащені лічильником для підрахунку кількості відкриттів (закриттів) і з’єднуватися через модем з системою управління будівлею. Технічне обслуговування таких дверей повинне проводитися після певного періоду використання. Тільки не плутайте перевірку безпеки дверей з необхідністю їх регулярного технічного обслуговування, для якого не існує яких-небудь спеціальних розпоряджень. Будь-який автомобіль щороку проходить техогляд, а технічне обслуговування проводиться залежно від пробігу і по потребі. Підлога вхідної зони повинна забезпечувати очищення взуття. По ходу руху слід розташувати ванни (поглиблення) для збору бруду і один або декілька килимків. Мінімальна протяжність зони затримки бруду повинна складати 5 м. При вході в готель гість не повинен потрапляти в «чорну діру». Тому дуже важливе застосування природного освітлення. Відвідувачу потрібно швидко зорієнтуватися і побачити стійку прийому і розміщення, яка в свою чергу розташовується в безпосередньому візуальному контакті з вхідною групою, сходовою кліткою і ліфтовою групою. Гості, які знаходять в зоні очікування, також повинні мати можливість бачити ліфтову групу (ліфтовий хол) і вхідну групу готелю, для того, щоб не пропустити своє таксі або людину, на яку чекають. Кондиціонування лобі є обов’язковим. При проектуванні готелів категорії «дві зірки» слід передбачити, щонайменше, циркуляційне повітряне охолодження, а в готелях категорії «п’ять зірок» - повне кондиціонування з осушенням і зволоженням повітря. Матеріали для покриття підлоги вибираються дизайнерами готелю, але основа цих рішень часто закладається на етапі архітектурного проектування. У зоні очікування доцільні комбінації каменя і керамічних поверхонь з килимовими покриттями. У разі вибору як матеріалу природного каменя фахівці рекомендують використовувати граніт. Решта порід каменя не володіє достатньою зносостійкою поверхнею і опірністю кислотам і різноманітним рідинам – чистячим засобам, кока-колі, апельсиновому соку. Тому такі популярні піщані і вапнякові породи не годяться. Те ж стосується і мармурових покриттів. Вони використовуються у виняткових випадках, якщо проходять попередню спеціальну обробку і просочення, яке повинне часто повторюватися. Це призводить до додаткових витрат і необхідності застосування спеціальних рідин службою прибирання готелю, які дозволені, як правило, готелям високих категорій. Альтернативою є шліфована або полірована плитка (панелі) з фаянсу, зовнішній вигляд якої аналогічний натуральному каменю. Сьогодні є широкий вибір таких покриттів з різною структурою поверхні і кольорами, які володіють дуже хорошими можливостями поєднання з елементами внутрішньої обробки і дизайну. Використання форматів 40х60 або 45х45 см створює враження натурального каменя, особливо якщо застосовується шліфована, а не полірована поверхня. Такі обробні матеріали просто наклеюються, тому їх легко замінити при проведенні ремонтних робіт. Для оформлення вестибюльних зон можуть застосовуватися і дерев'яні покриття, якщо вони відповідають розробленому дизайну, підлоги з ламіната і покриття з штучних матеріалів типа «Армстронг Амтіко» або «Марлі Прем'єр». Не можна використовувати звичайний паркет. Не слід стелити біля входу килими або килимові покриття на шерстяній основі. Такий килим піддаватиметься дії вологості і «скочуватиметься грудками». Є маса дрібниць, які необхідно передбачити і про яких дизайнери часто забувають. Наприклад, виведення для підключення ТБ і комп’ютерної техніки, вбудовувані в підлоги електричні розетки для освітлення елементів декорації і виставкових стендів, проводку в підвісних стелях електричних комунікацій, а також можливість підключення невеликої буфетної стійки, з якої може сервіруватися ранній сніданок або подаватися безкоштовна кава. Ці послуги передбачені стандартами таких торгових марок, як Courtyard by Marriott. Не забудьте про консолі підключення для Інтернету і міського карткового таксофона. А підключення для фонтану робити не варто. Як показує практика, готелі достатньо швидко відмовляються від його використання внаслідок великого споживання води і необхідності інтенсивного технічного обслуговування. Велику увагу в лобі слід приділити акустиці. Використання кам'яної підлоги, скляних перегородок і гіпсокартонних стель часто створює неприємну акустику з утворенням відгомону і великого гулу. Подібний ефект можна зменшити, якщо використовувати текстиль, меблі і акустичні елементи стелі, що зменшують гулкість фойє. Поряд з фойє (а в готелях категорій «чотири-п'ять зірок» безпосередньо біля швейцара) повинна знаходитися камера схову. Її розмір залежить від розмірів готелю і кількості організованих груп, які приймаються готелем. Якщо готель великий, камера може мати окремий зовнішній вихід до стоянки автобусів, щоб завантаження багажу в транспорт відбувалося без втручання гостей і порушень циркуляції відвідувачів готельного вестибюля. Стіни такого приміщення слід оснастити металевими полицями (стелажами). Вікна і опалювання - необов'язкові, а двері повинні мати металеві коробки, посилені ручки і, можливо, захищені листовими залізними панелями. Камери схову необхідні також в готелях, які не розраховують на прийом великих туристичних груп. Іноді, виписавшись з готелю вранці, гості залишаються протягом дня, щоб взяти участь в конференції, а багаж забирають пізніше самостійно. Ці приміщення підходять також для зберігання інвентаря, доставленого організаторами конференцій в готель напередодні, але не встановленого через зайнятість приміщень. Іноді багаж гостей доставляється раніше прибуття гостей. У готелях категорії люкс поряд із службою прийому і розміщення передбачається кімната для центрального гостьового сейфа. Прикраси і коштовності не варто зберігати в погано захищеному сейфі гостьового номера або в тумбочці в номері. А робочі приміщення бэк-офісу служби прийому навряд чи підходять для передачі гостеві цінностей, зданих на зберігання. Тому таке приміщення необхідно проектувати спеціально. Його площа повинна бути не більше 4-5 кв. м. У великих готелях сьогодні, як правило, не буває магазинів, окрім сувенірного і газетного кіосків. Ні перукар, ні косметичний салон, ні ювелірний магазин або бутік не зможуть одержувати достатній дохід за рахунок гостей готелю, а завоювання відвідувачів з вулиці є справою складною. Щоб увійти до готелю, потрібно подолати психологічний бар’єр. Поряд з фойє - на лінії зв’язку з блоком приміщень для банкетів і конференцій - бажано спроектувати ложу для проведення різноманітних заходів, наприклад антикварного аукціону або коктейлю. У ній же можна встановити стійку реєстрації учасників конференцій, які проводяться в готелі. Якщо приміщення протягом дня не використовується, за рахунок його можна розширити площу фойє. У цьому допоможуть трансформовані перегородки. Така ложа доцільна в готелях категорій «чотири-п'ять зірок», які розташовані в центрах міст і обслуговують значну кількість конференцій і аналогічних заходів. Правильна площа такої ложі визначається як якесь пропорційне співвідношення до розміру готелю і загальної площі його приміщень для банкетів і конференцій. - Бари і ресторани Найважливіші помилки проектування готельних ресторанів можна побачити відразу. Тераса повністю відсутня! Цієї помилки часто припускаються архітектори. Вони майже ніколи не приходять до думки влаштувати на фасаді будівлі терасу. Звичайно, деякі гості з великим задоволенням вечеряють у внутрішньому приміщенні ресторану, але зовнішня тераса з відповідним меблюванням і сонячними тентами - це чудове рішення. Тераса порівнянна з вказівкою директора готелю паркувати при головному вході в готель декілька дорогих автомобілів, навіть якщо парковка на задвірках напівпорожня. Тераса підсилює зовнішнє враження від готелю, додає йому живий лоск. При цьому готель виглядає гостинним закладом навіть при похмурій погоді. Ресторан необов’язково проектується як окреме в будівельному плані приміщення готелю. Це може бути площа, що граничить і перехідна у фойє, яка відділяється від нього відповідно до рішення дизайнера. Такий підхід полегшує роботу дизайнера і дозволяє відмовитися від створення концепцій гастрономів «в бетоні», адже мода швидко міняється! Можна скомбінувати ресторан «високої кухні» з рестораном типу «бістро», і тоді гості зможуть не тільки вечеряти, але і снідати, не виходячи з готелю. Ресторан «бістро» є простішим з погляду кухні і дешевою альтернативою для гостя. Приміщення ресторану «високої кухні» можна використовувати вдень для обіду учасників конференцій. В цьому випадку проектувальник повинен розташувати ресторан «бістро» ближче до фойє готелю, а ресторан «високої кухні» - поряд з кухонним блоком. Загальна кількість необхідних місць в ресторані обчислюється з розрахунку на сніданок і складає приблизно 0,7 посадочних місць з розрахунку на один номер. Якщо ви вважаєте, що послуги гастрономів ресторану матимуть недостатньо високий попит, можна обійтися меншою кількістю місць, а у разі напливу гостей використовувати примикаюче банкетне приміщення. Потреби в площі з розрахунку на одне посадочне місце приблизно складають: Дві зірки 1,3 кв. м  Три зірки 1,5 кв. м  Чотири зірки 1,7 кв. м  П'ять зірок 2 кв. м  Висока кухня 2,5 кв. м   Ці показники враховують також частку площі, що доводиться на центральну буфетну стійку і гардеробні приміщення. Пряма прихильність кухні до ресторану без перетину яких-небудь інших зон циркуляцій гостей є саме собою розуміючою. Для гостей з вулиці рекомендується запроектувати вхід в ресторан зовні, оскільки шлях через готельний хол є великою психологічною перешкодою. Обробка стель, стін і підлоги визначається дизайнером готелю. Віконні конструкції повинні мати сонячний захист у вигляді маркізи, що висувається. Особливо важливим це є, якщо дійсно передбачається створення зовнішньої тераси. Інакше створюються зовнішні жалюзі з електричним приводом. Поряд з рестораном добре б побудувати багатофункціональне приміщення, використовуване для банкетів, конференцій або вечірнього обслуговування груп, які звичайно створюють перешкоди звичним гостям ресторану «а ля карт». Всі найважливіші рішення щодо оздоблення стель, стін і покриття підлоги, розташування входів, типу і якості дверей є задачею дизайнера, який повинен реалізувати свою цілісну концепцію. Якщо в приміщенні для дизайнерського вирішення використовуються колони, то слід їх зробити круглими, оптично вони справляють легше враження. Якщо ми ухвалюємо рішення про організацію тераси як додаткову площу ресторану, нам необхідно передбачити декілька важливих речей. Маркізи і інші висувні елементи треба обладнати електричним приводом. Вихід з кухні веде прямо на терасу, і шлях пересування персоналу повинен знаходитися на одному рівні. Використання інфрачервоних датчиків дозволяє продовжити сезон, для їх монтажу інженерам слід запланувати відповідні виведення. Якщо на терасі обладнується власна сервісна станція (точка продажів), треба потурбуватися про підведення електроживлення і кабеля для з'єднання каси з центральною системою управління. Встановлюючи гриль, подумайте про місце збору відходів і сміття і шляхах їх видалення. Тераса розрахована на залучення зовнішніх відвідувачів. Прокладіть асфальтовані доріжки, щоб гості не прагнули протоптати стежки по свіжопосаджених газонах і клумбах. Організація освітлення тераси вимагає великої майстерності від фахівців, оскільки вимоги до вечірнього освітлення сильно відрізняються від аналогічних вимог до організації внутрішнього освітлення будівлі. У безпосередній близькості ресторану розташовується бар. Три види барів: У готелях бюджетної категорії і економ-класу бар часто проектується у вигляді розширеної стійки прийому і розміщується у фойє готелю. Він розрахований на мінімальне забезпечення гостей необхідними напоями. Бар проектується як окреме приміщення або самостійна частина готельного фойє і виконує функцію обслуговування напоями залу ресторану. Повністю самостійний бар, що має в своєму розпорядженні окремий зовнішній вхід і навіть власну кухню. Який з трьох типів бару вибирається у кожному конкретному випадку, вирішує не архітектор. Це питання виробничо-функціональної концепції готелю, яке повинне розв’язуватися оператором готелю. У будь-якому випадку необхідно передбачити невелике складське приміщення або достатню кількість полиць для розміщення напоїв в барі. Площі і місткості для зберігання напоїв повинні розташовуватися під стійкою бару, але на відстані не більше 10 м по горизонталі. Інакше можуть відбуватися значні втрати напоїв при їх розливі. Якщо бар використовується для обслуговування напоями гостей ресторану, можна встановити змішані форми обслуговування. Наприклад, пиво, спиртні напої, вина, а також інші напої в пляшках подаються баром, а кава, чай і прохолодні напої - із спеціального сервісного бару, розташованого поряд з офіціантською стійкою в кухні. В цьому випадку склад напоїв повинен забезпечувати обидві точки продажів, що припускає його правильне позиціонування в програмі приміщень кухонного блоку. У барі завжди є власний музичний центр. Якщо інженерні системи готелю передбачають наявність єдиної електроакустичної системи, вона забезпечує трансляцію музики через динаміки музичного центру, встановленого в барі. Те ж саме відноситься до світлових програм і освітлення, особливо якщо бар є частиною фойє готелю. Бармен самостійно управляє світлом на своєму робочому місці. Покриття для підлоги визначаються дизайнером, але вони повинні бути узгоджені з оператором готелю. Про які б оздоблювальні матеріали не йшла мова - плитка, дерево або натуральний камінь - вони повинні бути легко закріплюваними і замінюваними. Концепції барів постійно змінюються, тому при проведенні ремонтних робіт не варто робити нове перекриття підлоги. Покриття для підлоги за стійкою бару повинне бути еластичним, водонепроникним і протиковзким. Дуже важливим є підключення мереж і комунікацій, монтаж захищених роз’ємів. За стійкою бару утворюється багато вологи, і з часом багато стійок просто перетворюються на погано пахнучу яму. Разом з різними гастрономічними концепціями існують різні перехідні варіанти між баром, кафе і бістро. Так, бар може мати в своєму розпорядженні додаткові столики і бути «бістро» основного ресторану. Таке рішення, до речі, достатньо часто використовується в готелях економ-класу для скорочення площ. Зрештою питання гастрономічної концепції є швидше одним з питань виробничо-функціональної концепції готелю і дизайну будівлі, ніж архітектурного планування. Задача архітектора полягає в правильному проектуванні площі, необхідної для організації ресторану і інших підприємств громадського харчування, а не в детальній розробці концепції. Це у значній мірі відноситься до кухонної зони готелю, для проектування якої долучаються спеціалізовані компанії. Приміщення для банкетів і конференцій. Концептуальне планування Сьогодні жоден навіть найфешенебельніший готель не робить відмінності між приміщеннями для конференції і для банкету. Чудово прикрашені бальні зали здаються в оренду для проведення конференцій, а в просто оформлених приміщеннях для конференцій і нарад проводяться банкети і прийоми. У жодному випадку не можна недооцінювати функціональні вимоги до проектування і створення банкетних приміщень, оскільки саме вони разом зі сніданком є єдиним гастрономічним підрозділом, що приносить готелю прибуток. Умовою правильного проектування банкетних приміщень є визначення потреби в них стосовно кожної конкретної ситуації і кожного готелю. Така потреба виражається співвідношенням вираженої в квадратних метрах чистої площі для конференцій, що припадає на один проектований гостьовий номер. Площа гостьового номера, кв. м  Тип готелю  -  Для повноцінних готелів, в т.ч. категорії «дві зірки», неприйнятно. Зустрічається тільки в нових готелях категорії «одна зірка»  0,4-0,8  Мінімальні вимоги для готелів, які не спеціалізуються на конференціях  0,8-1,8  Готелі, що розташовані в центрі міста або курорту, які одержують незначну виручку за рахунок проведення конференцій  1,8-3  Середній показник для міських готелів повного сервісу  3-6  Вимоги до спеціалізованих готелів для проведення конференцій і конгресів   З розрахунку на один гостьовий номер 6 кв. м може здатися дуже великою величиною, але така площа буває затребуваною в спеціалізованих готелях для проведення конгресів. Для деяких конференцій організатори орендують додаткові робочі приміщення. Багато учасників конференції можуть не проживати в готелі, а спеціально приїжджати для участі в заході. Безумовно, приведені нами показники можуть бути і вищі, але це відбувається в тому випадку, якщо готель генерує велику частину виручки за рахунок обслуговування різних подієвих заходів, які, як правило, не означають збільшення завантаженості самого готелю. Це може бути великий зал для проведення балів, необхідний місту, тому що іншого такого приміщення немає. У такому залі може проводитися 20 урочистих заходів в рік. Раціональним рішенням є перетворення даного приміщення за допомогою перегородок-трансформерів для проведення менш значних заходів. Загальне правило свідчить, що 60% загальної площі, що відводиться під приміщення для конференцій і банкетів, повинне займати найбільше приміщення, яке при бажанні можна розділити на три малих. Задача архітектора на даному етапі полягає в тому, щоб знайти і визначити максимально можливу кількість варіантів розділення приміщення, яке забезпечить оператору готелю можливості більшого варіювання площами. Такий підхід є найдешевшим рішенням, оскільки мобільні перегородки з високим ступенем звукоізоляції коштують від 250 доларів США за кв. м. Звична перегородка коштує близько 50 доларів США за кв. м, але подібна переплата доцільна і швидко окупається. Для підвищення варіативності можна також встановлювати більшу кількість стельових підвісних шляхів в порівнянні з кількістю проектованих перегородок. Це дозволяє економити витрати і простір, необхідний для зберігання перегородок в зібраному стані. Наприклад, для великого приміщення можна передбачити 5 можливих варіантів розділення і мати в запасі трансформовані перегородки тільки для трьох варіантів. На жаль, в багатьох проектах не вдається добитися необхідного рівня звукоізоляції, оскільки будівельники припускаються значної помилки при ізоляції стель і укладанні покрівлі на підлогах. Щоб забезпечити хороший внутрішній вид приміщень при зібраних перегородках, необхідно проектувати т.з. «вбудовані гаражі», які закривають перегородки в зібраному стані. Елементи кріплення на протилежній стіні також повинні бути закриті в спеціальних нішах. Максимум варіативності досягається у разі монтажу у всьому приміщенні спеціальної сітки із стельових підвісних і шляхів на підлозі. Такі системи пред’являють дуже високі вимоги до технології трансформованих перегородок, тому треба забезпечити високий ступінь звукоізоляції, особливо в частині хрестових і таврових з’єднань. А ще необхідна гнучка керованість освітленням і технікою для проведення конференцій, що досягається за рахунок використовування сенсорних вимикачів, що працюють на інфрачервоному випромінюванні. 30% загальної площі приміщень для банкетів і конференцій слід віддати під створення загального фойє, яке може бути запроектоване у формі розширеного коридору. Використання головного фойє готелю як конференц-фойє допускається тільки в готелях дуже низьких категорій. Добре б передбачити площі для проведення перерв на каву, для яких конференц-фойє і використовується. Абсолютно виправданою вимогою до приміщень для конференцій у великих готелях є можливість доставки і установки в них крупних експонатів, наприклад легкового автомобіля, оскільки заходи, що проводяться автомобільними концернами, щодо представлення нових моделей стають зараз дуже важливими і значущими. Тому слід провести відповідні розрахунки по навантаженнях підлоги і стель. Такі приміщення треба забезпечити великою кількістю електричних розеток і виведень, розрахованих і на високу напругу. Приблизно 5% загальної площі виділяється для організації складу меблів і устаткування, а також медіатехніки. На такому складі зберігається повний запас розкладних круглих столів для проведення банкетів в найбільшому залі, які не використовуються для конференцій і семінарів. Чим більше в готелі проводиться банкетів і конференцій, учасників яких потрібно забезпечити обідом, тим важливішим стає функціональний взаємозв’язок цього блоку приміщень з приміщеннями кухні, яка не повинна порушувати або перетинати інших циркуляцій будівлі. Якщо це неможливо, необхідно на стадії проектних робіт передбачити так звані «доготувальні» кухні, які будуть пов’язані з головною кухнею за допомогою службових ліфтів. Завдяки цьому розміщення банкетного залу на вищих поверхах в готелях, розташованих в центрах міст, не є проблемою. У багатьох готелях встановлюються дуже гнучкі межі між приміщеннями для банкетів і конференцій і найбільшим залом. Великий зал рідко оснащується повноцінною сценою і технікою, а виступаючі на крупних заходах доповідачі або артисти вимагають наявності підсобних і підготовчих приміщень. Не забудьте про окремі гардеробні приміщення для учасників банкетів і конференцій, які розраховуються, виходячи з 8 см довжини гардероба на одне посадочне місце. Оснащення приміщень для банкетів і конференцій Як покриття для підлоги рекомендується використовувати килим з високою густиною і лише як виняток дерев’яні підлоги або підлоги з ламінату. Дерев’яні підлоги володіють поганою звукоізоляцією, яка виявляється у високому ступені відбивання звуку і створенні ефекту гучних кроків. Запросіть професійного фахівця з акустики, який правильно розрахує конструкції підлоги. Якщо все-таки використання дерев’яної підлоги визначене з причин, пов’язаних з охороною пам’ятників, то акустику можна поліпшити за допомогою спеціальних видів войлокового покриття, яке наклеюється на поверхню столів із зворотної сторони. Матеріали, які використовуються для оздоблення стін, визначаються дизайнером. Власник готелю або його майбутній оператор повинні завжди пам’ятати про те, що пофарбовані поверхні стін можна легко пофарбувати знову. Набагато складніше робити ремонт стін, обшитих дерев’яними панелями або іншими матеріалами. До того ж будь-які дерев’яні матеріали залишаються актуальними по своїй колірній палітрі максимально протягом 10 років. Вхідні двері приміщень для конференцій і банкетів часто роблять двостулковими або розпашними. Пам’ятайте про те, що розпашні двері при тій же якості дверного полотна мають ступінь звукоізоляції на 5 дБ менше в порівнянні з одностулковими дверима. Це слідує враховувати, якщо перерви на каву проводяться безпосередньо у фойє, що розташоване перед блоком приміщень для банкетів і конференцій. Захист треба зробити в швах дверного полотна, оскільки у багатьох випадках двері приміщень для конференцій через певний проміжок часу не тільки виглядають зношеними, але і втрачають ступінь звукоізоляції. Якщо в готелі застосовуватиметься система магнітних замків, необхідно звернути увагу на те, щоб захист на випадок аварійного виходу встановлювався зсередини. Вікна оформляє дизайнер, але у великих приміщеннях необхідно передбачити електричний привід для закриття штор. Функції захисту від сонця, затемнення і засліплення краще за всього виконують зовнішні жалюзі з електричним приводом, окремі пластини яких оснащені ущільнювачами, а самі жалюзі мають ущільнення на верхніх і нижніх направляючих. Особливі системи затемнення в приміщеннях для банкетів і конференцій сьогодні не застосовуються, за винятком тих випадків, коли в стельовій конструкції є світловий люк. Освітлення банкетних приміщень здійснюється стельовими світильниками денного світла з дзеркальними відбивачами, які забезпечені двохступінчатими вимикачами, і галогеновими світильниками, які оснащені діммерами і включаються окремо. Якщо потрібні комфортніші умови, то для світильників денного світла і галогенових джерел світла встановлюються електронні дроселі миттєвого пуску. Радіально встановлювані світильники діаметром 28 см на двох лампах потужністю по 26 Ватів і один галогеновий світильник в центрі є оптично прийнятними. Елегантнішими вважаються світильники типа Т5 з дугоподібними лампами, в центрі яких легко встановлюються динаміки, датчики диму, спрінклери і т.д. Якщо на стелях розташовані високохудожні джерела світла, то проекційний світловий кут повинен залишатися вільним. Те ж правило діє для світильників, які укріплюються на направляючих шинах у великих приміщеннях. Планування стель є особливо відповідальною задачею архітектора, оскільки в стельові конструкції повинні бути інтегровані: - джерела світла, що не дають відблисків; - галогенові світильники; - можлива направляюча електропровідна шина для переміщуваних світильників; - високохудожні джерела світла; - динаміки; - проекційні екрани, закріплювані в конструкції стелі; - проектори, що висуваються із стельової конструкції; - аварійне освітлення; - висновки вентиляції і кондиціонування; - пожежні датчики; - спрінклери; - ревізійні люки. Всі ці конструкції і устаткування повинні справляти приємне враження на гостей, особливо якщо передбачається можливість об’єднання декількох приміщень. Растрова підвісна стеля з панелями розміром 62,5х62,5 см - не найефективніше рішення цієї задачі. Краще застосовувати закриті гіпсокартонні стелі із запроектованими ревізійними отворами. Використання растрових стель також небажане унаслідок їх недостатньої придатності для ремонту. Через декілька років їх направляючі поверхні унаслідок забруднення набувають гнітючий вигляд, негідний пристойного готелю. І ще одна дрібниця, здатна зруйнувати цілісне враження від банкетного залу або приміщення, де проводиться конференція, - аварійні світильники, які повинні оснащуватися лампами теплого відтінку. Банкети, як правило, проводяться при
Антиботан аватар за замовчуванням

10.01.2014 15:01-

Коментарі

Ви не можете залишити коментар. Для цього, будь ласка, увійдіть або зареєструйтесь.

Ділись своїми роботами та отримуй миттєві бонуси!

Маєш корисні навчальні матеріали, які припадають пилом на твоєму комп'ютері? Розрахункові, лабораторні, практичні чи контрольні роботи — завантажуй їх прямо зараз і одразу отримуй бали на свій рахунок! Заархівуй всі файли в один .zip (до 100 МБ) або завантажуй кожен файл окремо. Внесок у спільноту – це легкий спосіб допомогти іншим та отримати додаткові можливості на сайті. Твої старі роботи можуть приносити тобі нові нагороди!
Нічого не вибрано
0%

Оголошення від адміністратора

Антиботан аватар за замовчуванням

Подякувати Студентському архіву довільною сумою

Admin

26.02.2023 12:38

Дякуємо, що користуєтесь нашим архівом!