МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ
НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ «ЛЬВІВСЬКА ПОЛІТЕХНІКА»
З В І Т
до лабораторної роботи №3
з курсу: «Технології програмування»
на тему: «Програми з розгалуженимим та циклічними алгоритмами»
Варіант № 4
1. ЗАВДАННЯ
Зробити табулювання функції, представленої рядом, на інтервалі [a,b] з кроком табуляції h та абсолютною похибкою d.Оцінку похибки здійснювати за значенням модуля чергового члена ряду. Забезпечити ввід аргументів з клавіатури та вивід результату на дисплей.
4
[0.2, 0.3]
0.01
10-6
2.БЛОК-СХЕМА АЛГОРИТМУ
2.1.Блок-схема методу Main ()
2.2 Блок-схема методу Vvid ()
2.3 Блок-схема методу Method ()
2.4 Блок-схема методу Obchyslenna ()
2.5 Блок-схема методу Vyvid ()
3.СПИСОК ІДЕНТИФІКАТОРІВ МЕТОДІВ, ПОЛІВ, КЛАСІВ, ВИКОРИСТАНИХ У БЛОК-СХЕМІ АЛГОРИТМУ І ПРОГРАМІ, ТА ЇХ ПОЯСНЕННЯ
class Program – клас , який містить метод Main().
Main() – головний метод;
class A1– клас class A1, який містить методи Vvid(), Obchyslenna(), Vyvid(); a, b – числа дійсного типу які є межами змінної х;
х – змінна дійсного типу, яка є аргументом виразів;
h – змінна дійсного типу, яка встановлює крок табуляції;
y – змінна дійсного типу, якій надається значення результату обчислення виразу;
d – змінна дійсного типу, яка встановлює похибку обчислень;
Vvid() – метод, в якому вводяться дані;
Obchyslenna() – метод, в якому обчислюється вираз;
Math.Abs(x) – функція для знаходження абсолютного значення типу double;
Math.Pow(x,y) – математичний метод обчислення х в степені у.
Vyvid() – метод, в якому виводиться значення виразу на екран;
class A2– клас, який наслідує клас class A1;
Method() – метод, в якому виконується табулювання результатів обчислень;
4.ТЕКСТ ПРОГРАМИ
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Text;
namespace lab_3
{
class Program
{
static void Main()
{
A2 r = new A2();
r.vvid();
r.method();
Console.ReadLine();
}
}
class A1
{
public double a, b, h, y, x, d;
public double Sum;
public int k;
public void vvid()
{
Console.WriteLine("Enter a:");
a = double.Parse(Console.ReadLine());
Console.WriteLine("Enter b:");
b = double.Parse(Console.ReadLine());
Console.WriteLine("Enter h:");
h = double.Parse(Console.ReadLine());
Console.WriteLine("Enter d:");
d = double.Parse(Console.ReadLine());
}
public void obchyslenna()
{
Sum = 0; k = 0;
do
{
y = Math.Pow(x, 4 * k + 3) / (4 * k + 3);
Sum += y;
k++;
}
while (Math.Abs(y) > d);
}
public void vyvid()
{
Console.WriteLine("x=" + x + "\t Sum=" + Sum + "\t y= " + y);
}
}
class A2 : A1
{
public void method()
{
for (x = a; x <= b + 0.1 * h; x = x + h)
{
obchyslenna();
vyvid();
}
}
}
}
5.РЕЗУЛЬТАТ РОБОТИ ПРОГРАМИ
Enter a:
0.2
Enter b:
0.3
Enter h:
0.01
Enter d:
0.000001
x=0.2 Sum=0.00266849709991342 y= 1.86181818181818E-09
x=0.21 Sum=0.00308957616797092 y= 3.18434091402019E-09
x=0.22 Sum=0.00355290201372932 y= 5.31198455828481E-09
x=0.23 Sum=0.00406053936492642 y= 8.66190689012663E-09
x=0.24 Sum=0.00461456593549923 y= 1.38334649379002E-08
x=0.25 Sum=0.00521707431578533 y= 2.16744162819603E-08
x=0.26 Sum=0.00587017404797188 y= 3.33667680635253E-08
x=0.27 Sum=0.00657599389863282 y= 5.0536914241414E-08
x=0.28 Sum=0.00733668434103395 y= 7.53955406133809E-08
x=0.29 Sum=0.00815442026083325 y= 1.10913725142781E-07
x=0.3 Sum=0.00903140389987014 y= 1.61042727272728E-07
6.ВИСНОВКИ
Виконуючи лабораторну роботу №3, я вивчила правила побудови ідентифікаторів, виразів та присвоєння значень змінним мови С#.