Частина тексту файла (без зображень, графіків і формул):
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ І СПОРТУ УКРАЇНИ
НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ “ЛЬВІВСЬКА ПОЛІТЕХНІКА”
/
Кафедра ЕОМ
Лабораторна робота №1
з курсу “Захист інформації в комп’ютерних системах ”
Львів – 2015
Лабораторна робота № 1
Шифр моноалфавітної заміни (шифр Цезаря)
Мета роботи: ознайомитись з основами класичної техніки шифрування – шифрами моноалфавітної заміни, та типовим прикладом шифрів даного виду – шифром Цезаря.
Теоретичні відомості:
При використанні моно алфавітної заміни окремі букви відкритого тексту заміняються іншими буквами або числами або якимись іншими символами. Якщо відкритий текст розглядається як послідовність бітів, то підстановка зводиться до заміни заданих послідовностей бітів відкритого тексту заданими послідовностями бітів шифрованого тексту.
Найдавнішим і найпростішим з відомих підстановочних шифрів є шифр, що використовувався Юлієм Цезарем. У шифрі Цезаря кожна буква алфавіту замінюється буквою, що перебуває на три позиції далі в цьому ж алфавіті. Найпростіше побачити це на прикладі.
Відкритий текст: meetmeafterthetogaparty Шифрований текст: PHHW PH DIWHU WKH WRJD SDUMB
Алгоритм роботи програми:
Функція шифрування/дешифрування отримує на вхід булеве значення, яке відповідає потрібній дії true-шифрувати false-дешифрувати. Після цього з текстового поля зчитується вхідна послідовність і обробляється згідно алгоритму цезаря. Всі букви зводяться до нижнього регістру.
/
/
Висновок: на даній лабораторній роботі я ознайомився з технікою моно алфавітної заміни таз шифром Цезаря.
Код програми:
namespace Caesar_cipher
{
/// <summary>
/// Interaction logic for MainWindow.xaml
/// </summary>
public partial class MainWindow : Window
{
private List<Char> Ukrainian;
private int Step;
public MainWindow()
{
InitializeComponent();
Initialize();
}
private void Initialize()
{
Ukrainian=new List<char>();
Ukrainian.Add(' ');
Ukrainian.Add('а');
Ukrainian.Add('б');
Ukrainian.Add('в');
Ukrainian.Add('г');
Ukrainian.Add('ґ');
Ukrainian.Add('д');
Ukrainian.Add('е');
Ukrainian.Add('є');
Ukrainian.Add('ж');
Ukrainian.Add('з');
Ukrainian.Add('и');
Ukrainian.Add('і');
Ukrainian.Add('ї');
Ukrainian.Add('й');
Ukrainian.Add('к');
Ukrainian.Add('л');
Ukrainian.Add('м');
Ukrainian.Add('н');
Ukrainian.Add('о');
Ukrainian.Add('п');
Ukrainian.Add('р');
Ukrainian.Add('с');
Ukrainian.Add('т');
Ukrainian.Add('у');
Ukrainian.Add('ф');
Ukrainian.Add('х');
Ukrainian.Add('ц');
Ukrainian.Add('ч');
Ukrainian.Add('ш');
Ukrainian.Add('щ');
Ukrainian.Add('ь');
Ukrainian.Add('ю');
Ukrainian.Add('я');
}
private void EncryptDecrypt(bool Encrypt)
{
Step=Convert.ToInt32(TextBoxStep.Text);
String Input=TextBoxInput.Text;
String Low="";
String Result="";
for (int a=0;a<Input.Length;a++){
if (Char.IsLetter(Input[a])){
Low+=Char.ToLower(Input[a]);}
else{
Low+=Input[a];}}
if (Encrypt){
for (int a=0;a<Low.Length;a++){
int pos=GetPos(Low[a]);
pos+=Step;
if (pos>=Ukrainian.Count){
pos-=Ukrainian.Count;}
Result+=Ukrainian[pos];}}
else{
for (int a=0;a<Low.Length;a++){
int pos=GetPos(Low[a]);
pos-=Step;
if (pos<0){
pos=Ukrainian.Count+pos;}
Result+=Ukrainian[pos];}}
TextBoxOutput.Text=Result;
}
private int GetPos(Char ch)
{
for (int a=0;a<Ukrainian.Count;a++){
if (ch==Ukrainian[a]){
return a;}}
return -1;
}
private void ButtonEncryptClick(object sender, RoutedEventArgs e)
{
EncryptDecrypt(true);
}
private void ButtonDecryptClick(object sender, RoutedEventArgs e)
{
EncryptDecrypt(false);
}
}
}
Ви не можете залишити коментар. Для цього, будь ласка, увійдіть
або зареєструйтесь.
Ділись своїми роботами та отримуй миттєві бонуси!
Маєш корисні навчальні матеріали, які припадають пилом на твоєму комп'ютері? Розрахункові, лабораторні, практичні чи контрольні роботи — завантажуй їх прямо зараз і одразу отримуй бали на свій рахунок! Заархівуй всі файли в один .zip (до 100 МБ) або завантажуй кожен файл окремо. Внесок у спільноту – це легкий спосіб допомогти іншим та отримати додаткові можливості на сайті. Твої старі роботи можуть приносити тобі нові нагороди!