Міністерство освіти і науки
Національний університет “Львівська політехніка”
Кафедра ЕОМ
/
Звіт
з лабораторної роботи № 1
з дисципліни: “Об’єктно-орієнтоване програмування”
на тему: “Виведення інформації”
Мета лабораторної роботи
Написати програму, яка буде виводити текст на екран.
Теоретичні відомості
1. #include – ключове слово, яке здійснює підключення певних головних бібліотек.
Переважно у них містяться функції, які будуть використовуватися у роботі програми. Погодьтесь, у програмі «калькулятор», не обов’язково використовувати функції роботи з часом або рядками. Тому більшість функцій прописані у бібліотеках.
<iostream> - бібліотека, яка використовується у програмах, де необхідний ввід і вивід даних, зокрема і у консольних програмах.
2. using namespace std;
Ця сукупність слів каже компілятору, що буде використовуватися стандартний простір імен std;
На даний момент це буде використовуватися у більшості програм, написаних вами. Але у дуже великих проектах вам краще використовувати ось цей запис std:: .
3. int main () {} – основна функція програми. Кожна програма починається з цієї функції. Вона обов’язкова у кожній вашій програмі. int – тип функції (детальніше пізніше). У різних джерелах різна інформація, тому цю назву можна замінити на void main () {}. У такому разі в ніякому разі не можна вказувати return 0, оскільки ключове слово void означає, що функція не повертає результату ;.
() – вказуються параметри функції (ця тема буде розглянута у інших уроках).
{} – Основний блок програми. Програма поділена на блоки. Здебільшого їх досить багато. Блоки беруться у фігурні дужки (крім винятку, якщо блок складається тільки з одного рядка, то дужки можна не ставити).
4. cout << "Hello, World" << endl;
cout – засіб для виводу на екран різної інформації (не тільки тексту). Він знаходиться у області імен std; Тому якщо забрати using namespace std;, тоді наш проект не запустився, але і цього можна уникнути. Потрібно перед cout вказувати, що він належить до простору імен std. Тобто такstd::cout << "Hello, World" << endl;. Крім цього цей рядок можна розділити на декілька.
сout << "Hello, World";
cout << endl;
еndl – розшифровується як end of the line, тобто він повідомляє програму, що у цьому рядку більше не повинно нічого виводитися, іншу інформацію виводи з наступного рядка (згодом ми дізнаємося ще один спосіб, як це зробити).
5. system ("pause"). Забравши цей рядок програма буде коректна (без помилок) і навіть успішно запуститься, але крім цього вона запуститься і так само автоматично вимкнеться. Тобто ми навіть не встигнемо прочитати, який текст був написаний у програмі.
Саме для цього використовується ця функція. Зразу ж зроблю попередження. Ця функція працює виключно під керуванням ОС Windows. А все тому, що С++ має можливість виконувати усі функції які прописані у cmd. Для перевірки включіть cmd (командний рядок windows) і введіть запит help. Ви отримаєте найбільш вживані функції які можна виконувати у cmd, С++ підтримує кожна з них. І ви можете попрактикуватися. Для прикладу введіть у коді програми system ("date"). Але пам’ятайте, що це працює тільки під керуванням OC Windows.
Але усім лінуксоїдам я не раджу засмучуватися, оскільки вам взагалі не потрібно нічого прописувати для того, щоб програма не виключилася. Вона виконується терміналом і по закінченню програми термінал не вимкнеться, а успішно продовжить свою роботу.
Але я все ж наведу інші приклади. Цю ж функцію виконує функція _getch(); Вона входить у бібліотеку <conio.h>, не забудьте її підключити перед тим як використовувати цю функцію. Ця функція працює у всіх операційних системах.
6. return 0. Повідомляє комп’ютер про успішне завершення програми.
Код програми
#include <iostream>
using namespace std;
int main()
{
cout << "Hello, World!" << endl;
system("pause");
return 0;
}
Результат виконання програми
/
Висновок
Я написав програму на мові C++, яка виводить текст на екран.