Інформація про навчальний заклад

ВУЗ:
Національний університет Львівська політехніка
Інститут:
Не вказано
Факультет:
КН
Кафедра:
Не вказано

Інформація про роботу

Рік:
2016
Тип роботи:
Розрахунково - графічна робота
Предмет:
Математичні методи дослідження операцій

Частина тексту файла (без зображень, графіків і формул):

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ «ЛЬВІВСЬКА ПОЛІТЕХНІКА» / Розрахунково-графічна робота з курсу «Математичні методи дослідження операцій» Варіант 84 Теоретична частина: 1(21)) Метод критичного шляху (CPM) — це алгоритм для планування групи діяльностей проекту. 2(22)) Пізній термін здійснення подій – це такий термін, перевищення якого викликає відповідну затримку всієї розробки. Визначається пізній термін як різниця між тривалістю критичного шляху і максимального з наступних за даною подією шляхів. Резерви часу робіт, їх початок і закінчення, розраховується по ранніх і пізніх термінах здійснення відповідних подій. 3(23)) Формальна постановка транспортної задачі Умови транспортної задачі зручно записувати за допомогою таблиці, що називається транспортною таблицею. Подана нижче таблиця відображає задачу з трьома пунктами виробництва A_1, A_2, A_3, що виробляють 15, 25 і 10 одиниць товару і чотирма пунктами споживання B_1, B_2, B_3, B_4, попит в яких рівний, відповідно 5, 15, 15 і 15. На перетині рядка A_i і B_j подається значення c_{ij} — вартість транспортування товару з пункту i в пункт j. Для даної задачі, наприклад c_{23} рівне 9, тобто транспортування одиниці товару з пункту A_2 в пункт B_3 коштує 9 грошових одиниць. 4(24)) Теорія ігор – розділ прикладної математики, який вивчає математичні моделі прийняття рішень у так званих конфліктних ситуаціях, що мають місце. Основоположниками теорії ігор є математик Дж. Фон Непман та економіст О. Моргенштерн. В подальшому її розвинули Неш Джон, Зелтен Райнхард, Харшаньї Джон Чарльз, які в 1994 р. стали лауреатами премії пам'яті Альфреда Нобеля з економіки "за пріоритетний вклад в аналіз некооперативних ігор" Приклад 1. Побудувати математичну модель задачі Розв’язок. Вихідні дані задачі запишемо в вигляді таблиці 1. Таблиця 1. Пункти Відправлення Пункти призначення Запаси          7 8 1 160 2  160   4 120 5 9 8 20  140   9 2 50 3 30 6 90  170  Потреби 120 50 190 110 470   Мінімальний тариф, що дорівнює 1, знаходиться в клітинці для змінної . Припустимо , запишемо це значення в відповідну клітинку таблиці 1 і виключимо тимчасово з розгляду рядок . Потреби пункту призначення  рахуємо рівними 30 од. В частині таблиці, яка залишилася, з двома рядками  і , і чотирма стовбцями , ,  і  клітинка з найменшим значенням тарифу знаходиться на перетині рядка  і стовбця , де . Припустимо  і внесемо це значення в відповідну клітинку таблиці 1. Тимчасово виключимо з розгляду стовбець  і будемо рахувати, що запаси пункту  дорівнюють 120 од. Після цього розглянемо частину таблиці, яка залишилася, з двома рядками  і , і трьома стовбцями ,  і . В ній мінімальний тариф  знаходиться в клітинці на перетині рядка  і стовбця  і дорівнює . Заповнимо описаним вище методом цю клітинку і аналогічно заповнимо (в певній послідовності) клітинки, які знаходяться на перетині рядка  і стовбця , рядка  і стовбця , рядка  і стовбця . В результаті отримаємо опорний план  При даному плані перевезень загальна вартість перевезень складає . 4(24)) Розв’язати гру — це означає знайти оптимальну стратегію для кожного гравця. Оптимальною стратегією гравця називається така стратегія, яка за багаторазового повторення гри забезпечує гравцеві максимально можливий середній виграш (або мінімально можливий середній програш). Для знаходження цієї пари стратегій використовують “принцип мінімакса”, сутністю якого є міркування, що супротивник зробить все для того, щоб перешкодити досягненню супротивником своєї цілі. Стратегію першого (другого) гравця називають оптимальною, якщо в разі її багаторазового застосування виграш (програш) першого (другого) гравця не зменшується (не збільшується), які б стратегії не застосовував супротивник. Практична частина: 1)Побудувати математичну модель задачі Склади Пункти Запаси   1 2   1 7 8 58  2 13 7 58  3 7 13 25  Потреба 105 36    Вхідні дані Вартості перевезень    Склад 1 7 8  Склад 2 13 7  Склад 3 7 13  Таблиця вартості перевезень Невідомі об’єми перевезень        47 11 58 58    58 0 58 58    0 25 25 25    105 36        105 36      Таблиця обчислювальних результатів / Умови для розв’язку Вартості перевезень        Склад 1 7 8    Склад 2 13 7    Склад 3 7 13                Невідомі об’єми перевезень        47 11 =SUM(B9:C9) 58    58 0 =SUM(B10:C10) 58    0 25 =SUM(B11:C11) 25    =SUM(B9:B11) =SUM(C9:C11)        105 36                         Функція мети      =SUMPRODUCT(B3:C5;B9:C11)     Формули для розрахунків Вартості перевезень        Склад 1 7 8    Склад 2 13 7    Склад 3 7 13                Невідомі об’єми перевезень        47 11 58 58    58 0 58 58    0 25 25 25    105 36        105 36                         Функція мети      1496     Кінцеві дані Microsoft Excel 16.0 Звіт про ліміти       Аркуш: [1.xlsx]Аркуш2         Звіт створено: 17.05.2016 18:03:00                                  Цільова функція            Клітинка Назва Значення          $C$18   1496                                    Змінна    Нижній Цільова функція  Верхній Цільова функція    Клітинка Назва Значення  Ліміт Результат  Ліміт Результат    $B$9   47  47 1496  47 1496    $C$9   11  11 1496  11 1496    $B$10   58  58 1496  58 1496    $C$10   0  0 1496  0 1496    $B$11   0  0 1496  0 1496    $C$11   25  25 1496  25 1496    Звіт про ліміти 2)Побудувати мережу проекту та визначити ймовірність того, що його дійсна тривалість проекту буде рівною середньому її значенню методом PERT. 3) Обрати найкращі альтернативи за критеріями Вальда, Севіджа, Гурвіца та Лапласа при значенні коефіцієнту писемізму 0,6 в грі з природою   P1 P2 P3 P4 P5  A1 12 5 13 6 12  A2 5 7 2 7 5  A3 2 5 7 10 3  A4 12 6 11 15 9         Вхідні дані   P1 P2 P3 P4 P5 max(a ij)  A1 12 5 13 6 12 13  A2 5 7 2 7 5 7  A3 2 5 7 10 3 10  A4 12 6 11 15 9 15        15                   Вибрана стратегія        12 6 11 15 9   Розв’язок за критерієм Вальда   P1 P2 P3 P4 P5 min(a ij)    A1 64 71 63 70 64 71    A2 71 69 74 69 71 74    A3 74 71 69 66 73 74    A4 64 70 65 61 67 70          70                                  Вибираємо стратегію A4 64 70 65 61 67   Розв’язок за критерієм Севіджа   P1 P2 P3 P4 P5 min(aij) max(aij) y min(aij) + (1-y)max(aij)  A1 12 5 13 6 12 5 13 9,5  A2 5 7 2 7 5 2 7 4,7  A3 2 5 7 10 3 2 10 6,2  A4 12 6 11 15 9 6 15 11,1                                        11,1                      Вибирамо стратегію A4 12 6 11 15 9   Розв’язок за критерієм Гурвіца   P1 P2 P3 P4 P5 M(q)  A1 12 5 13 6 12 9,6  A2 5 7 2 7 5 5,2  A3 2 5 7 10 3 5,4  A4 12 6 11 15 9 10,6  Pi 0,20 0,20 0,20 0,20 0,20          5,2   Розв’язок за критерієм Лапласа
Антиботан аватар за замовчуванням

25.05.2016 15:05-

Коментарі

Ви не можете залишити коментар. Для цього, будь ласка, увійдіть або зареєструйтесь.

Ділись своїми роботами та отримуй миттєві бонуси!

Маєш корисні навчальні матеріали, які припадають пилом на твоєму комп'ютері? Розрахункові, лабораторні, практичні чи контрольні роботи — завантажуй їх прямо зараз і одразу отримуй бали на свій рахунок! Заархівуй всі файли в один .zip (до 100 МБ) або завантажуй кожен файл окремо. Внесок у спільноту – це легкий спосіб допомогти іншим та отримати додаткові можливості на сайті. Твої старі роботи можуть приносити тобі нові нагороди!
Нічого не вибрано
0%

Оголошення від адміністратора

Антиботан аватар за замовчуванням

Подякувати Студентському архіву довільною сумою

Admin

26.02.2023 12:38

Дякуємо, що користуєтесь нашим архівом!