Лабораторна робота №5

Інформація про навчальний заклад

ВУЗ:
Національний університет Львівська політехніка
Інститут:
ІКТА
Факультет:
КН
Кафедра:
Кафедра ЕПМС

Інформація про роботу

Рік:
2015
Тип роботи:
Лабораторна робота
Предмет:
Архітектура комп’ютерів та комп’ютерних систем
Група:
КІ З
Варіант:
3

Частина тексту файла (без зображень, графіків і формул):

Міністерство освіти і науки України Національний університет “Львівська політехніка” Кафедра «ЕОМ» Лабораторна робота №5 з предмету “Архітектура комп’ютерів” на тему: «Робота з симулятором MARIE» Мета: опанувати роботу на симуляторі машини MARIE. Завдання: запустити симулятор, написати тестову програму, завантажити програму в симулятор, виконати її в покроковому і автоматичному режимах; виконати програму з використанням точок зупинки; отримати таблицю змінних; скласти звіт з виконання лабораторних досліджень та захистит його. Теоретичні відомості Симулятор машини MARIE складається з власне симулятора MarieSim і симулятора MarieDPath. MarieSim є середовищем, в якому можна написати власну програму і дивитися як вона буде виконуватися в комп'ютерній системі архітектури Ноймана. MarieDPath є аніматором роботи інформаційного тракту (Datapath). Рис 1. Робоче вікно симулятора MARIE Рисунок 1 показує робоче вікно симулятора машини MARIE. Вікно складається з наступних частин: рядок меню, область стану (програма, регістри, вивід), область пам’яті і внизу знаходиться область повідомлень. Пам’ять містить 4096 16-ти розрядних комірок. Функцій, доступні через меню "File" показані на рисунку 2. Якщо ви вже маєте готову програму,то все що вам потрібно зробити, це завантажити її і запустити її. Якщо ви хочете написати програму з нуля, ви повинні вибрати варіант File/Edit. Рис 2. Меню "File" симулятора MARIE Хоча ви можете використовувати будь-який текстовий редактор, щоб створити свою програму, вбудований редактор дає вам змогу написати свою програму. Після вибору File/Edit, якщо програму ще не було завантажено до симулятора то редактор з'явиться з порожньою областю тексту. Однак, якщо ви вже завантажили програму у симулятор, то код для цієї програми буде автоматично приведено в редакторі. Код програми на асемблері машини MARIE зберігається в файлі з розширенням ".mas" Після збереження файлу з ".mas" розширенням, стає доступною опція асемблювання програми Assemble. Рис 3. Редактор програм симулятора MARIE Якщо при асемблюванні виявляються помилки у вашій програмі, редактор видасть повідомлення і у вікні assembly listing їх можна переглянути. Вам потрібно виправити програму і знову відасемблювати файл. Файл з лістингом програми буде збережено в ту саму директорію, де зберігається власне код програми. Також там буде збережено ".mex" файл, якщо асемблювання пройшло успішно. ".mex" або MARIE EXecutable файл є виконавчим файлом для симулятора. Меню Help надає вам набір інструкцій, які можна використовувати в програмі. Рис 4. Вікно результатів асемблювання програми Після успішного асемблювання програми, необхідно завантажити її в симулятор, вибравши меню File/Load. Все, що вам потрібно зробити, це виділити або ввести ім'я файлу, який ви хочете запускати. Рис 5. Завантажена програма в симуляторі MARIE Рисунок 5 показує стан симулятора MARIE після того як була завантажена програма. Програмний лічильник стає рівним значенню адреси першої інструкції програми. Після завантаження, програма може бути виконана за допомогою будь-якого з трьох різних варіантів виконання. Меню Run має ряд особливостей, які дозволяють здійснювати контроль над тим, як ваша програма виконується на симуляторі. Як показано на рисунку 6, перший варіант це меню Run/Run, який виконує програму в астоматичному режимі. Коли ви обераєте Run/Run, кнопка Stop стає активною, даючи вам можливість зупинити вашу програму в будь-який момент. Рисунок 6 показує опцію меню Run, яка дозволяє викноати програму в покроковлому режимі. Рис 6. Меню Run симулятора MARIE Наступна опція в меню Run є можливість перезапустити симулятор. Ця опція просто скидає лічильник команд до адреси першої інструкції програми. Якщо ви хочете перезавантажити програму використовуйте опцію File/Reload. Для повного скидання симулятора використовуйте опцію Run/Reset. Breakpoints є мітками інструкцій, які вказують системі, де призупинити виконання програми. Точки зупинки корисні, тому що ряд інструкцій можуть бути виконані швидко, перш ніж зробити паузу, щоб дозволити вам перевірити вміст регістрів і пам'яті, перш ніж продовжувати виконання програми. У симуляторі MARIE для встановлення точок зупинки треба поставити відмітку блія адреси інструкції, на якій хочете зупинити симулятор. Немає обмежень на кількість точок зупину, які можуть бути встановлені в програмі. При виборі Breakpoints/Run в меню Breakpoint, програма починає виконання з поточного значення лічильника доти, поки не зустріне точку зупинки. Вибір цієї опції ще раз відновлює виконання програми до наступної точки зупинки чи завершення програми. Опція Breakpoints/Clear меню Breakpoints видаляє всі точки зупинки. Ви також можете видалити точку зупину, натиснувши на галочку. Рис 7. Меню Breakpoints симулятора MARIE Меню Symbol Map дозволяє переглянути таблицю змінних, які використовуються в програмі. Рис 8. Таблиця змінних Виконання роботи Індивідуальне завдання: 3 x+2y, результат на екран x=з клавіатури, y=22  Текст програми: org 0100 input x add y add y store z output z halt y, dec 22 z, hex 0 Результат виконання: / Рис.1. «Результат виконання програми» Вводимо з клавіатури число 3, після обчислення виразу кінцевий результат: z=3+22*2=47. (рис.1.) Висновок: після виконання даної лабораторної роботи я опанувала роботу на симуляторі машини MARIE.
Антиботан аватар за замовчуванням

23.10.2016 03:10-

Коментарі

Ви не можете залишити коментар. Для цього, будь ласка, увійдіть або зареєструйтесь.

Ділись своїми роботами та отримуй миттєві бонуси!

Маєш корисні навчальні матеріали, які припадають пилом на твоєму комп'ютері? Розрахункові, лабораторні, практичні чи контрольні роботи — завантажуй їх прямо зараз і одразу отримуй бали на свій рахунок! Заархівуй всі файли в один .zip (до 100 МБ) або завантажуй кожен файл окремо. Внесок у спільноту – це легкий спосіб допомогти іншим та отримати додаткові можливості на сайті. Твої старі роботи можуть приносити тобі нові нагороди!
Нічого не вибрано
0%

Оголошення від адміністратора

Антиботан аватар за замовчуванням

Подякувати Студентському архіву довільною сумою

Admin

26.02.2023 12:38

Дякуємо, що користуєтесь нашим архівом!