Розробка програмного продукту. Етап проектування

Інформація про навчальний заклад

ВУЗ:
Національний університет Львівська політехніка
Інститут:
Не вказано
Факультет:
КН
Кафедра:
Кафедра автоматизованих систем управління

Інформація про роботу

Рік:
2010
Тип роботи:
Звіт
Предмет:
Технологія програмування та створення програмних продуктів

Частина тексту файла (без зображень, графіків і формул):

Міністерство освіти і науки України Національний університет «Львівська політехніка» Кафедра автоматизованих систем управління Звіт до лабораторних робіт № 3 з курсу «Технологія програмування та створення програмних продуктів» на тему «Розробка програмного продукту. Етап проектування» Мета: Ознайомлення з основними задачами, які необхідно розв’язати під час виконання етапу проектування та побудови моделі. Завдання: Навчитись реалізовувати етап проектування та побудувати модель при розробці програмного продукту комп’ютерних систем. Теоретична частина Цей етап потрібний для детального опису реалізації системи. Опис після необхідних змін, зроблених на наступних етапах (реалізації і тестування), буде частиною технічної документації системи. Всупереч аналізу на етапі проектування, проектувальники повинні знати, що програмне середовище, мови програмування, бібліотеки і інші інструменти будуть застосовані на етапі реалізації. На цьому етапі виконується перетворення абстрактних понять, використовуваних в аналізі, в детальніші описи всіх конструкцій. У ПЗ існує декілька складових, одна з них представляє частину проблем, відповідальних за основне виконання функцій і необхідні дані. Вона будує якнайкращу модель, розроблену після аналізу. Інші частини відповідальні за комунікацію з клієнтом, за зберігання і доступ до даних, управління пам'яттю і компонентами управління завданнями. На етапі проектування також виконується оптимізація моделі. Програмне середовище забезпечує інструменти, які обмежують раніше розроблену модель, але воно може також забезпечити допоміжний механізм, який дозволяє поліпшити реалізацію. Таким чином проектування будує модель до рамок обмежень та поліпшує можливості програмного середовища. Фізична структура моделі повинна бути також визначена на цьому етапі. Таким чином, на етапі проектування виконуються наступні завдання: специфікація результатів аналізу; проектування компонентів, які не належать області проблеми; оптимізація системи; підлаштування моделі до обмежень і варіантів програмного середовища; визначення фізичної структури. Основні конструкції повинні підтримуватися допоміжними: інтерфейс для роботи з користувачем; компонент управління даних для зберігання даних; компонент управління пам'яті; компонент управління завданнями для їх планування. Основні чинники успіху етапу проектування: висока якість моделі; хороше знання середовища розробки; узгодженість із стандартами; перевірка системи; проектна оптимізація повинна бути виконана на значних фрагментах системи. Основні результати етапу проектування: виправлений документ формулювання вимог; виправлена модель; детальна специфікація; документ, що описує проект: діаграми класів; діаграми взаємодій; діаграми станів; діаграми діяльності; діаграми компонентів; визначення ознак класів, складних і елементарних даних, методів. ресурси інтерфейсу користувача; проектування баз даних; фізичний проект структури системи; виправлений тестовий проект; планування виконання. Метою проектування є розробка моделі, необхідної для нормального функціонування системи. У проектуванні середовище програмування відіграє важливу роль, не дивлячись на те, що під час аналізу ним часто нехтують. Проектувальник повинен знати мови програмування, бібліотеки і інструментальні програмні засоби, необхідні для функціонування системи. Проектувальник повинен зберегти структуру системи, розроблену раніше (в процесі аналізу). А внесені зміни в загальному мають впливати на проект. Практична частина. Розробка програмного продукту. Етап проектування та побудова моделі Вибір архітектури та технології розробки системи базувався на їх можливості забезпечити гнучку розробку системи протягом значного періоду часу багатьма незалежними розробниками. Обрана компонентно-орієнтована технологія дає змогу розбити систему на незалежні модулі та гнучко пов'язати їх в одній системі. Більше того, за необхідності внесення змін до будь-якого модуля у майбутньому кожен компонент може бути замінений на модифіковану версію без перекомпіляції всього коду. Такий підхід не тільки покращує параметри підтримки коду, пришвидшує розробку системи, організовує вихідний код, а й надає можливість дуже чітко протестувати системні модулі, що підвищує стабільність всієї системи. Для розробки було вибрано середовище програмування PHP. Дані, які протікають в системі та між її зовнішніми сутностями описують параметри товарів. Таблиця опису даних між сутностями: Дані Опис Сутності  Інформація про продукцію Файл з описом продукції, яку виготовляється у пекарні. Система, Клієнт Система, Продавець Система, Директор  Інформація про клієнтів Файл з описом клієнтів, які замовляють продукцію в пекарні. Система, Директор  Параметри реєстрації(авторизації) Логін, пароль, та ін. необхідні дані для реєстрації(авторизації) Будь-який зареєстрований користувач, Система  Список замовлення Список обраної продукції клієнтом Система, Клієнт Система, Продавець  Файл з квитанцією Файл формату *.pdf, що містить квитанцію для оплати за вибрану продукцію Система, Клієнт Система, Продавець  Список сировини Список сировини, необхідної для виготовлення обраної продукції клієнтом Система, Постачальник  Системні файли або БД Файли, які необхідні адміністратору, для редагування при нестабільній роботі системи Система, Адміністратор   Діаграма Use Case  Діаграми класів Система складається з 2-ох модулів UserUnit, SystemUnit , і бібліотеки ObjectLib, які містять такі класи: 1. UserUnit MainProgramUser; WndDirectory; WndAdmin; WndClient; WndRegistr; WndSupplier; WndStartUp. 2. SystemUnit MainProgramSys; Protection; 3. ObjectLib Client; Product; Receipt. Зв’язки між класами модулів виглядають так: UserUnit  SystemUnit  Структурні зв’язки  Структура фізичної системи проекту З системою взаємодіють користувачі. Система виводить квитанцію або інформацію про продукцію і користувачів, а також списки замовлень і необхідної сировини в залежності від запитів користувачів. Інформацію система черпає з БД користувачів і продукції.  Глосарій Визначення класів і їхніх методів: MainProgramUser– статичний клас, який відповідає за вхід в систему; метод запуску програми і запуск основного діалогового вікна StartProgClient метод створення каналу зв’язку між модулями користувача і системою CreateConnect WndDirectory – відповідає за вікно директора, і всі функції які в ньому виконуються; метод запуску діалогового вікна директора StartWndDirectory метод зміни даних і БД DataSave; метод для відкриття БД користувачів OpenDBClient метод для відкриття БД продукції OpenDBProduct WndAdmin– відповідає за вікно директора, і всі функції які в ньому виконуються; метод запуску діалогового вікна адміністратора StartWndAdmin метод перегляду фалів і БД системи FilePreviev; метод дозволу на реєстрацію RegistrOk метод заборони на реєстрацію RegistrNo метод для перегляду інформації про користувача PrevievClientForRegistr WndClient– відповідає за вікно клієнта, і всі функції які в ньому виконуються; метод запуску діалогового вікна клієнта StartWndClient метод відбору товару з БД GetInfoProd; метод зміни даних про себе EditDataClient; метод додавання продукції до списку замовлення AddProd; метод видалення продукції зі списку DelPred; метод редагування даних з замовленні EditProd; WndRegistr– відповідає за вікно реєстрації, і всі функції які в ньому виконуються; метод запуску діалогового вікна для реєстрації StartWndRegitsr метод перевірки введених даних в поля CheckData; метод відсилання параметрів реєстрації на сервер SentRegistrData; WndSupplier– відповідає за вікно постачальника, і всі функції які в ньому виконуються; метод запуску діалогового вікна для постачальника StartWndSupp метод отримання даних про необхідну сировину DataSurovin; метод підтвердження на доставку SentMsgOk; WndStartUp– відповідає за вікно авторизації, і всі функції які в ньому виконуються метод запуску діалогового вікна для авторизації StartWndStartUp метод перевірки введених даних в поля і вхід в систему як зареєстрований користувач Login; метод реєстрації клієнта RegistrInSystem MainProgramSys - статичний клас, який відповідає за запуск системи і взаємозв’язок системи з користувачами; метод запуску програми StartProgSys метод створення сервера системи CreateServ Protection – клас який містить поля і методи, що відповідають за захист системи він несанкційного доступу; метод для захисту БД ProtectDB; метод для захисту отриманих даних з мережі ProtectData; метод шифрування ынформації перед надсиланням в мережу ShufrData; Client – клас який описую поля та методи клієнта як об’єкта; метод для отримання інформації з БД користувачів GetInfo; метод для редагування інформації про користувача SetInfo; метод загрузки замовлення клієнта GetOrder; Product - клас який описую поля та методи продукції як об’єкта; метод для отримання інформації з БД продукції GetInfo; метод для редагування інформації про продукцію SetInfo; Receipt - клас який описую поля та методи квитанції як об’єкта. метод для формування квитанції CreateRec; метод для відправки квитанції клієнту SentReceint . Інтерфейс системи спочатку користувач авторизується в вікні авторизації(реєстрації)  для авторизації потрібно бут зареєстрованим в системі, тому для реєстрації можна скористатися вікном авторизації  після авторизація, залежно від типу користувача відкривається відповідне його функціям вікно. вікно клієнта і продавця;  Вікно постачальника  вікно адміністратора  вікно директора  Розклад. Часова діаграма виконання проекту.  Учасник проекту Задачі Заробіток Персонал  Менеджер проекту Представляє проект клієнту, слідкує за виконанням проекту, узгоджує питання зi замовником. 12000грн. 1  Розробник Реалізовує поставлену задачу, пише документацію. 7000грн. 3  Тестувальник Тестує реалізований проект, виявляє помилки та повідомляє їх розробникам. 4000грн. 2   Загальний час виконання проекту становить 2,5 місяці. Загальна вартість проекту 150 000 грн. Висновок: Під час виконання даної лабораторної роботи я ознайомлення з основними задачами, які необхідно розв’язати під час виконання етапу проектування та побудови моделі. А також побудував діаграми прецедентів, зв’язків між класами, зв’язків між компонентами програми. Описав майбутні модулі, класи і функції, які будуть реалізовані на етапі реалізації. Також я зобразив часову діаграму, описав необхідних учасників проекту і його загальний час і вартість.
Антиботан аватар за замовчуванням

19.12.2016 03:12-

Коментарі

Ви не можете залишити коментар. Для цього, будь ласка, увійдіть або зареєструйтесь.

Ділись своїми роботами та отримуй миттєві бонуси!

Маєш корисні навчальні матеріали, які припадають пилом на твоєму комп'ютері? Розрахункові, лабораторні, практичні чи контрольні роботи — завантажуй їх прямо зараз і одразу отримуй бали на свій рахунок! Заархівуй всі файли в один .zip (до 100 МБ) або завантажуй кожен файл окремо. Внесок у спільноту – це легкий спосіб допомогти іншим та отримати додаткові можливості на сайті. Твої старі роботи можуть приносити тобі нові нагороди!
Нічого не вибрано
0%

Оголошення від адміністратора

Антиботан аватар за замовчуванням

Подякувати Студентському архіву довільною сумою

Admin

26.02.2023 12:38

Дякуємо, що користуєтесь нашим архівом!