МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
«ЛЬВІВСЬКА ПОЛІТЕХНІКА»
ІКТА
Кафедра ЗІ
З В І Т
До лабораторної роботи №2
з курсу: «Програмування комп’ютерної графіки»
на тему: «Примітиви OPENGL, основні прийоми
побудови двовимірних об'єктів»
Мета роботи : Знайомство з примітивами OPENGL, призначеними для виведення крапок, ліній і багатокутників. Визначення кольору об'єктів. Різні способи замальовування об'єктів.
Завдання:
Використовуючи програму-шаблон, створену при виконанні попередньої лабораторної роботи виконайте наступні завдання.
Завдання 1. Побудувати крапки розташовані у вершинах правильного n-кутника. Встановити режим згладжування для крапок. Експериментально визначити максимальний розмір крапки, при якому можливе згладжування.
Завдання 2. Використовуючи примітив для виведення ліній намалювати правильний n-кутник.
Змінити типа і ширину ліній.
Завдання 3. Використовуючи примітив для виведення ламаної лінії намалювати фігуру, змальовану на рис.1.
Завдання 4. Використовуючи примітив для виводу замкнутою ламаною намалювати фігуру, змальовану на рис.2
Завдання 5. Побудувати фігуру, змальовану на рис.2, розбивши її на трикутники (кожен трикутник забарвлений випадковим кольором). Виконаєте три варіанти побудов з використанням примітивів:
А) трикутник;
Б) стрічка трикутників;
В) віяло трикутників.
Чим відрізняються результати при зміні способу тонування?
Завдання 6. Використовуючи примітив для виведення багатокутників побудувати правильний
n-кутник.
Завдання 7. Побудувати неопуклий багатокутник, змальований на рис.3, представивши його у вигляді сукупності окремих багатокутників, призначивши кожному багатокутнику свій колір. Подивитися результат роботи програми для різних способів тонування.
Завдання 8. Змінити програму попереднього завдання так, щоб
А) лицьові грані змальовувалися тільки вершинами;
Б) лицьові грані змальовувалися зафарбованими, а зворотні – лініями;
В) лицьові і зворотні грані змальовувалися лініями (каркасне зображення).
Текст програми:
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Threading.Tasks;
using System.Windows.Forms;
using Tao.OpenGl;
using Tao.FreeGlut;
using Tao.Platform.Windows;
namespace TaoGl_lab2
{
public partial class Form1 : Form
{
public Form1()
{
InitializeComponent();
AnT.InitializeContexts();
}
private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
Gl.glClear(Gl.GL_COLOR_BUFFER_BIT);
Gl.glLoadIdentity();
Gl.glColor3f(255, 0, 0);
Gl.glFlush();
AnT.Invalidate();
Gl.glLineWidth(2);
Gl.glEnable(Gl.GL_LINE_SMOOTH);
Gl.glBegin(Gl.GL_LINE_STRIP);
Gl.glVertex2d(8, 3);
Gl.glVertex2d(13, 6);
Gl.glVertex2d(8, 7);
Gl.glVertex2d(20, 7);
Gl.glVertex2d(12, 8);
Gl.glVertex2d(16, 12);
Gl.glVertex2d(8, 12);
Gl.glEnd();
Gl.glDisable(Gl.GL_LINE_SMOOTH);
}
private void AnT_Load(object sender, EventArgs e)
{
Glut.glutInit();
Glut.glutInitDisplayMode(Glut.GLUT_RGB | Glut.GLUT_DOUBLE | Glut.GLUT_DEPTH);
Gl.glClearColor(255, 255, 255, 1);
Gl.glViewport(0, 0, AnT.Width, AnT.Height);
Gl.glMatrixMode(Gl.GL_PROJECTION);
Gl.glLoadIdentity();
if ((float)AnT.Width <= (float)AnT.Height)
{
Glu.gluOrtho2D(0.0, 25.0 * (float)AnT.Height / (float)AnT.Width, 0.0, 25.0);
}
else
{
Glu.gluOrtho2D(0.0, 20.0 * (float)AnT.Width / (float)AnT.Height, 0.0, 20.0);
}
Gl.glMatrixMode(Gl.GL_MODELVIEW);
Gl.glLoadIdentity();
}
private void button2_Click(object sender, EventArgs e)
{
Gl.glClear(Gl.GL_COLOR_BUFFER_BIT);
Gl.glLoadIdentity();
Gl.glColor3f(0.0f, 1.0f, 0.0f);
Gl.glFlush();
AnT.Invalidate();
Gl.glLineWidth(2);
Gl.glEnable(Gl.GL_LINE_SMOOTH);
Gl.glBegin(Gl.GL_LINE_LOOP);
Gl.glVertex2d(10, 8);
Gl.glVertex2d(17, 13);
Gl.glVertex2d(19, 8);
Gl.glVertex2d(22, 10);
Gl.glVertex2d(22, 16);
Gl.glVertex2d(20, 19);
Gl.glVertex2d(10, 19);
Gl.glVertex2d(8, 17);
Gl.glVertex2d(11, 15);
Gl.glEnd();
Gl.glDisable(Gl.GL_LINE_SMOOTH);
}
private void button3_Click(object sender, EventArgs e)
{
Application.Exit();
}
private void button4_Click(object sender, EventArgs e)
{
Gl.glClear(Gl.GL_COLOR_BUFFER_BIT);
Gl.glLoadIdentity();
Gl.glColor3f(0.0f, 1.0f, 0.0f);
Gl.glFlush();
AnT.Invalidate();
Gl.glEnable(Gl.GL_POINT_SMOOTH);
Gl.glPointSize(8);
Gl.glBegin(Gl.GL_POINTS);
Gl.glVertex2d(5, 5);
Gl.glVertex2d(10, 5);
Gl.glVertex2d(10, 10);
Gl.glVertex2d(5, 10);
Gl.glEnd();
Gl.glDisable(Gl.GL_POINT_SMOOTH);
}
private void button5_Click(object sender, EventArgs e)
{
Gl.glClear(Gl.GL_COLOR_BUFFER_BIT);
Gl.glLoadIdentity();
Gl.glColor3f(0.0f, 0.0f, 0.0f);
Gl.glFlush();
AnT.Invalidate();
Gl.glEnable(Gl.GL_LINE_SMOOTH);
Gl.glLineWidth(7);
Gl.glLineStipple(1, 0xAAAA);
Gl.glEnable(Gl.GL_LINE_STIPPLE);
Gl.glBegin(Gl.GL_LINES);
Gl.glVertex2d(5, 5);
Gl.glVertex2d(10, 5);
Gl.glVertex2d(5, 10);
Gl.glVertex2d(10, 10);
Gl.glVertex2d(5, 5);
Gl.glVertex2d(5, 10);
Gl.glVertex2d(10, 5);
Gl.glVertex2d(10, 10);
Gl.glEnd();
Gl.glDisable(Gl.GL_LINE_SMOOTH);
Gl.glDisable(Gl.GL_LINE_STIPPLE);
}
private void button6_Click(object sender, EventArgs e)
{
Gl.glClear(Gl.GL_COLOR_BUFFER_BIT | Gl.GL_DEPTH_BUFFER_BIT);
Gl.glLoadIdentity();
Gl.glColor3f(1.0f, 0.0f, 0.0f);
Gl.glFlush();
AnT.Invalidate();
Gl.glEnable(Gl.GL_TRIANGLES);
Gl.glBegin(Gl.GL_TRIANGLES);
Gl.glVertex2d(22, 10);
Gl.glVertex2d(19, 8);
Gl.glVertex2d(22, 16);
Gl.glColor3f(1.0f, 1.0f, 0.0f);
Gl.glVertex2d(19, 8);
Gl.glVertex2d(22, 16);
Gl.glVertex2d(17, 13);
Gl.glColor3f(1.0f, 0.0f, 1.0f);
Gl.glVertex2d(22, 16);
Gl.glVertex2d(17, 13);
Gl.glVertex2d(20, 19);
Gl.glColor3f(0.0f, 1.0f, 0.0f);
Gl.glVertex2d(20, 19);
Gl.glVertex2d(17, 13);
Gl.glVertex2d(10, 19);
Gl.glColor3f(0.0f, 0.0f, 0.0f);
Gl.glVertex2d(17, 13);
Gl.glVertex2d(10, 19);
Gl.glVertex2d(11, 15);
Gl.glColor3f(0.0f, 0.0f, 1.0f);
Gl.glVertex2d(10, 19);
Gl.glVertex2d(11, 15);
Gl.glVertex2d(8, 17);
Gl.glColor3f(0.0f, 1.0f, 1.0f);
Gl.glVertex2d(10, 8);
Gl.glVertex2d(11, 15);
Gl.glVertex2d(17, 13);
Gl.glEnd();
Gl.glDisable(Gl.GL_TRIANGLES);
}
private void button7_Click(object sender, EventArgs e)
{
Gl.glClear(Gl.GL_COLOR_BUFFER_BIT | Gl.GL_DEPTH_BUFFER_BIT);
Gl.glLoadIdentity();
Gl.glFlush();
AnT.Invalidate();
Gl.glEnable(Gl.GL_TRIANGLE_STRIP);
Gl.glBegin(Gl.GL_TRIANGLE_STRIP);
Gl.glColor3f(1.0f, 0.0f, 0.0f);
Gl.glVertex2d(8, 17);
Gl.glColor3f(1.0f, 1.0f, 0.0f);
Gl.glVertex2d(10, 19);
Gl.glColor3f(1.0f, 0.0f, 1.0f);
Gl.glVertex2d(11, 15);
Gl.glColor3f(0.0f, 1.0f, 0.0f);
Gl.glVertex2d(20, 19);
Gl.glColor3f(0.0f, 0.0f, 0.0f);
Gl.glVertex2d(10, 8);
Gl.glColor3f(0.0f, 0.0f, 1.0f);
Gl.glVertex2d(17, 13);
Gl.glColor3f(0.0f, 1.0f, 1.0f);
Gl.glVertex2d(20, 19);
Gl.glColor3f(0.0f, 0.0f, 1.0f);
Gl.glVertex2d(22, 16);
Gl.glColor3f(0.0f, 0.0f, 1.0f);
Gl.glVertex2d(17, 13);
Gl.glColor3f(0.0f, 0.0f, 0.0f);
Gl.glVertex2d(22, 10);
Gl.glColor3f(0.0f, 1.0f, 1.0f);
Gl.glVertex2d(19, 8);
Gl.glEnd();
Gl.glDisable(Gl.GL_TRIANGLE_STRIP);
}
private void button8_Click(object sender, EventArgs e)
{
Gl.glClear(Gl.GL_COLOR_BUFFER_BIT );
Gl.glLoadIdentity();
Gl.glColor3f(1.0f, 0.0f, 0.0f);
Gl.glFlush();
AnT.Invalidate();
Gl.glShadeModel(Gl.GL_SMOOTH);
Gl.glEnable(Gl.GL_TRIANGLE_FAN);
Gl.glBegin(Gl.GL_TRIANGLE_FAN);
Gl.glVertex2d(10, 8);
Gl.glColor3f(1.0f, 1.0f, 0.0f);
Gl.glVertex2d(8, 17);
Gl.glColor3f(1.0f, 0.0f, 1.0f);
Gl.glVertex2d(10, 19);
Gl.glColor3f(0.0f, 1.0f, 0.0f);
Gl.glVertex2d(20, 19);
Gl.glColor3f(0.0f, 0.0f, 0.0f);
Gl.glVertex2d(22, 16);
Gl.glColor3f(0.0f, 0.0f, 1.0f);
Gl.glVertex2d(22, 10);
Gl.glColor3f(0.0f, 1.0f, 1.0f);
Gl.glVertex2d(19, 8);
Gl.glEnd();
Gl.glDisable(Gl.GL_TRIANGLE_FAN);
}
private void button9_Click(object sender, EventArgs e)
{
Gl.glClear(Gl.GL_COLOR_BUFFER_BIT);
AnT.Invalidate();
}
private void button10_Click(object sender, EventArgs e)
{
Gl.glClear(Gl.GL_COLOR_BUFFER_BIT);
Gl.glLoadIdentity();
Gl.glFlush();
AnT.Invalidate();
Gl.glEnable(Gl.GL_POLYGON);
Gl.glBegin(Gl.GL_POLYGON);
Gl.glColor3f(1.0f, 1.0f, 0.0f);
Gl.glVertex2d(5, 5);
Gl.glVertex2d(10, 5);
Gl.glColor3f(0.0f, 0.0f, 1.0f);
Gl.glVertex2d(10, 10);
Gl.glVertex2d(5, 10);
Gl.glEnd();
Gl.glDisable(Gl.GL_POLYGON);
}
private void button11_Click(object sender, EventArgs e)
{
Gl.glClear(Gl.GL_COLOR_BUFFER_BIT);
Gl.glLoadIdentity();
Gl.glFlush();
AnT.Invalidate();
Gl.glEnable(Gl.GL_TRIANGLES);
Gl.glEnable(Gl.GL_POLYGON);
Gl.glBegin(Gl.GL_TRIANGLES);
Gl.glColor3f(1.0f, 0.0f, 0.0f);
Gl.glVertex2d(10, 5);
Gl.glVertex2d(12, 10);
Gl.glVertex2d(15, 5);
Gl.glEnd();
Gl.glBegin(Gl.GL_TRIANGLES);
Gl.glColor3f(1.0f, 1.0f, 0.0f); //yellow
Gl.glVertex2f(9, 16);
Gl.glVertex2f(14, 13);
Gl.glVertex2f(10, 13);
Gl.glEnd();
Gl.glBegin(Gl.GL_TRIANGLES);
Gl.glColor3f(0.0f, 0.0f, 1.0f); //blue
Gl.glVertex2f(9, 16);
Gl.glVertex2f(13, 15.8f);
Gl.glVertex2f(14, 13);
Gl.glEnd();
Gl.glBegin(Gl.GL_POLYGON);
Gl.glColor3f(0.0f, 1.0f, 1.0f);
Gl.glVertex2f(17, 7);
Gl.glVertex2f(23, 7);
Gl.glVertex2f(23, 13);
Gl.glVertex2f(17, 13);
Gl.glEnd();
Gl.glBegin(Gl.GL_POLYGON);
Gl.glColor3f(1.0f, 0.0f, 1.0f);
Gl.glVertex2f(17, 13);
Gl.glVertex2f(23, 13);
Gl.glVertex2f(23, 15);
Gl.glVertex2f(17, 15.2f);
Gl.glEnd();
Gl.glBegin(Gl.GL_POLYGON);
Gl.glColor3f(0.0f, 1.0f, 0.0f);
Gl.glVertex2f(15, 5);
Gl.glVertex2f(13.8f, 7);
Gl.glVertex2f(23, 7);
Gl.glVertex2f(23, 5.5f);
Gl.glEnd();
Gl.glBegin(Gl.GL_POLYGON);
Gl.glColor3f(0.0f, 0.0f, 0.0f);
Gl.glVertex2f(13, 15.8f);
Gl.glVertex2f(14, 13);
Gl.glVertex2f(17, 13);
Gl.glVertex2f(17, 15.2f);
Gl.glEnd();
Gl.glDisable(Gl.GL_TRIANGLES);
Gl.glDisable(Gl.GL_POLYGON);
}
private void button12_Click(object sender, EventArgs e)
{
Gl.glClear(Gl.GL_COLOR_BUFFER_BIT);
Gl.glLoadIdentity();
Gl.glFlush();
AnT.Invalidate();
Gl.glEnable(Gl.GL_TRIANGLES);
Gl.glEnable(Gl.GL_POLYGON);
Gl.glPolygonMode(Gl.GL_FRONT, Gl.GL_POINT);
Gl.glPointSize(3);
Gl.glBegin(Gl.GL_TRIANGLES);
Gl.glColor3f(1.0f, 0.0f, 0.0f);
Gl.glVertex2d(10, 5);
Gl.glVertex2d(12, 10);
Gl.glVertex2d(15, 5);
Gl.glEnd();
Gl.glBegin(Gl.GL_TRIANGLES);
Gl.glColor3f(1.0f, 1.0f, 0.0f); //yellow
Gl.glVertex2f(9, 16);
Gl.glVertex2f(14, 13);
Gl.glVertex2f(10, 13);
Gl.glEnd();
Gl.glBegin(Gl.GL_TRIANGLES);
Gl.glColor3f(0.0f, 0.0f, 1.0f); //blue
Gl.glVertex2f(9, 16);
Gl.glVertex2f(13, 15.8f);
Gl.glVertex2f(14, 13);
Gl.glEnd();
Gl.glBegin(Gl.GL_POLYGON);
Gl.glColor3f(0.0f, 1.0f, 1.0f);
Gl.glVertex2f(17, 7);
Gl.glVertex2f(23, 7);
Gl.glVertex2f(23, 13);
Gl.glVertex2f(17, 13);
Gl.glEnd();
Gl.glBegin(Gl.GL_POLYGON);
Gl.glColor3f(1.0f, 0.0f, 1.0f);
Gl.glVertex2f(17, 13);
Gl.glVertex2f(23, 13);
Gl.glVertex2f(23, 15);
Gl.glVertex2f(17, 15.2f);
Gl.glEnd();
Gl.glBegin(Gl.GL_POLYGON);
Gl.glColor3f(0.0f, 1.0f, 0.0f);
Gl.glVertex2f(15, 5);
Gl.glVertex2f(13.8f, 7);
Gl.glVertex2f(23, 7);
Gl.glVertex2f(23, 5.5f);
Gl.glEnd();
Gl.glBegin(Gl.GL_POLYGON);
Gl.glColor3f(0.0f, 0.0f, 0.0f);
Gl.glVertex2f(13, 15.8f);
Gl.glVertex2f(14, 13);
Gl.glVertex2f(17, 13);
Gl.glVertex2f(17, 15.2f);
Gl.glEnd();
Gl.glDisable(Gl.GL_TRIANGLES);
Gl.glDisable(Gl.GL_POLYGON);
}
private void button13_Click(object sender, EventArgs e)
{
Gl.glClear(Gl.GL_COLOR_BUFFER_BIT);
Gl.glLoadIdentity();
Gl.glFlush();
AnT.Invalidate();
Gl.glEnable(Gl.GL_TRIANGLES);
Gl.glEnable(Gl.GL_POLYGON);
Gl.glPolygonMode(Gl.GL_FRONT, Gl.GL_FILL);
Gl.glPolygonMode(Gl.GL_BACK, Gl.GL_LINE);
Gl.glLineWidth(3);
Gl.glBegin(Gl.GL_TRIANGLES);
Gl.glColor3f(1.0f, 0.0f, 0.0f);
Gl.glVertex2d(10, 5);
Gl.glVertex2d(12, 10);
Gl.glVertex2d(15, 5);
Gl.glEnd();
Gl.glBegin(Gl.GL_TRIANGLES);
Gl.glColor3f(1.0f, 1.0f, 0.0f); //yellow
Gl.glVertex2f(9, 16);
Gl.glVertex2f(14, 13);
Gl.glVertex2f(10, 13);
Gl.glEnd();
Gl.glBegin(Gl.GL_TRIANGLES);
Gl.glColor3f(0.0f, 0.0f, 1.0f); //blue
Gl.glVertex2f(9, 16);
Gl.glVertex2f(13, 15.8f);
Gl.glVertex2f(14, 13);
Gl.glEnd();
Gl.glBegin(Gl.GL_POLYGON);
Gl.glColor3f(0.0f, 1.0f, 1.0f);
Gl.glVertex2f(17, 7);
Gl.glVertex2f(23, 7);
Gl.glVertex2f(23, 13);
Gl.glVertex2f(17, 13);
Gl.glEnd();
Gl.glBegin(Gl.GL_POLYGON);
Gl.glColor3f(1.0f, 0.0f, 1.0f);
Gl.glVertex2f(17, 13);
Gl.glVertex2f(23, 13);
Gl.glVertex2f(23, 15);
Gl.glVertex2f(17, 15.2f);
Gl.glEnd();
Gl.glBegin(Gl.GL_POLYGON);
Gl.glColor3f(0.0f, 1.0f, 0.0f);
Gl.glVertex2f(15, 5);
Gl.glVertex2f(13.8f, 7);
Gl.glVertex2f(23, 7);
Gl.glVertex2f(23, 5.5f);
Gl.glEnd();
Gl.glBegin(Gl.GL_POLYGON);
Gl.glColor3f(0.0f, 0.0f, 0.0f);
Gl.glVertex2f(13, 15.8f);
Gl.glVertex2f(14, 13);
Gl.glVertex2f(17, 13);
Gl.glVertex2f(17, 15.2f);
Gl.glEnd();
Gl.glDisable(Gl.GL_TRIANGLES);
Gl.glDisable(Gl.GL_POLYGON);
}
private void button14_Click(object sender, EventArgs e)
{
Gl.glClear(Gl.GL_COLOR_BUFFER_BIT);
Gl.glLoadIdentity();
Gl.glFlush();
AnT.Invalidate();
Gl.glEnable(Gl.GL_TRIANGLES);
Gl.glEnable(Gl.GL_POLYGON);
Gl.glPolygonMode(Gl.GL_FRONT_AND_BACK, Gl.GL_LINE);
Gl.glLineWidth(3);
Gl.glBegin(Gl.GL_TRIANGLES);
Gl.glColor3f(1.0f, 0.0f, 0.0f);
Gl.glVertex2d(10, 5);
Gl.glVertex2d(12, 10);
Gl.glVertex2d(15, 5);
Gl.glEnd();
Gl.glBegin(Gl.GL_TRIANGLES);
Gl.glColor3f(1.0f, 1.0f, 0.0f); //yellow
Gl.glVertex2f(9, 16);
Gl.glVertex2f(14, 13);
Gl.glVertex2f(10, 13);
Gl.glEnd();
Gl.glBegin(Gl.GL_TRIANGLES);
Gl.glColor3f(0.0f, 0.0f, 1.0f); //blue
Gl.glVertex2f(9, 16);
Gl.glVertex2f(13, 15.8f);
Gl.glVertex2f(14, 13);
Gl.glEnd();
Gl.glBegin(Gl.GL_POLYGON);
Gl.glColor3f(0.0f, 1.0f, 1.0f);
Gl.glVertex2f(17, 7);
Gl.glVertex2f(23, 7);
Gl.glVertex2f(23, 13);
Gl.glVertex2f(17, 13);
Gl.glEnd();
Gl.glBegin(Gl.GL_POLYGON);
Gl.glColor3f(1.0f, 0.0f, 1.0f);
Gl.glVertex2f(17, 13);
Gl.glVertex2f(23, 13);
Gl.glVertex2f(23, 15);
Gl.glVertex2f(17, 15.2f);
Gl.glEnd();
Gl.glBegin(Gl.GL_POLYGON);
Gl.glColor3f(0.0f, 1.0f, 0.0f);
Gl.glVertex2f(15, 5);
Gl.glVertex2f(13.8f, 7);
Gl.glVertex2f(23, 7);
Gl.glVertex2f(23, 5.5f);
Gl.glEnd();
Gl.glBegin(Gl.GL_POLYGON);
Gl.glColor3f(0.0f, 0.0f, 0.0f);
Gl.glVertex2f(13, 15.8f);
Gl.glVertex2f(14, 13);
Gl.glVertex2f(17, 13);
Gl.glVertex2f(17, 15.2f);
Gl.glEnd();
Gl.glDisable(Gl.GL_TRIANGLES);
Gl.glDisable(Gl.GL_POLYGON);
}
}
}
Результат виконання програми:
1.
/
2.
Висновок:
В даній лабораторній роботі я навчився використовувати елементи бібліотеки OpenGl для побудови зображення.