Частина тексту файла (без зображень, графіків і формул):
Міністерство освіти і науки
Національний університет “Львівська політехніка”
Кафедра ЕОМ
/
Звіт
з лабораторної роботи № 4
з дисципліни: “Архітектура комп’ютерів”
на тему: “Робота з симулятором машини Ноймана. Дослідження архітектури системи команд”
Мета лабораторної роботи
Зрозуміти принципи виконання архітектури системи команд на симуляторі машини Ноймана, зрозуміти і дослідити виконання інструкції.
Теоретичні відомості
Загальна схема роботи асемблера складається з 2 проходів. На першому проході асемблер перевіряє коректність синтаксису команд. На другому виконується генерування відповідних машинних команд, тобто числового представлення асемблерної команди.
Функція readAndParse виконує зчитування рядку асемблерної програми і декодування на відповідні поля: мітка, код операції, операнди. Отримана таким чином і декодована інструкція перевіряється на коректність: існування команди, відповідна кількість аргументів, існування міток та т. п.
Функція testRegArg перевіряє коректність використання назви регістра.
Функція testAddrArg перевіряє коректність використання адреси.
Функція labelArray перетворює відповідну мітку у адресу.
Симулятор починає свою роботу ініціалізацією пам’яті та регістрів 0 значеннями. Наступним кроком відбувається заванаження програми у машинних кодах в пам’ять. Далі відбувається покрокове виконання інструкцій та вивід стану на зовнішній пристрій (чи на екран консолі чи у файл).
У stateStruct зберігається стан машини – значення регістрів, пам’яті та програмний лічільник.
Функція Run виконує обробку інструкцій з пам’яті, функція printState виводить поточний стан машини, а функція convertNum виконує перетворення числа у доповняльний код.
Індивідуальне завдання
Розширити архітектуру систему команд симулятора машини Ноймана, скласти програму на асемблері з розширеним набором команд, перетворити її у машинні коди, запустити симулятор, увести до нього коди машинних, проаналізувати і пояснити отримані результати, довести коректність роботи розширеного набору команд, скласти звіт з виконання лабораторних досліджень та захистити його.
15
Декремент
Фрагмент коду
if (opcode == DEC) {
--state.reg[arg2];
}
Код для перевірки команди симулятора
lw 0 1 number number >> reg1
dec 0 0 1 reg1--
sw 0 1 number reg1 >> number
halt end of program
number .fill 7
Результат виконання програми (початковий і кінцевий стани)
@@@
state:
pc 0
memory:
mem[ 0 ] 8454148
mem[ 1 ] 29360129
mem[ 2 ] 12648452
mem[ 3 ] 25165824
mem[ 4 ] 7
registers:
reg[ 0 ] 0
reg[ 1 ] 0
reg[ 2 ] 0
reg[ 3 ] 0
reg[ 4 ] 0
reg[ 5 ] 0
reg[ 6 ] 0
reg[ 7 ] 0
end state
machine halted
total of 4 instructions executed
final state of machine:
@@@
state:
pc 4
memory:
mem[ 0 ] 8454148
mem[ 1 ] 29360129
mem[ 2 ] 12648452
mem[ 3 ] 25165824
mem[ 4 ] 6
registers:
reg[ 0 ] 0
reg[ 1 ] 6
reg[ 2 ] 0
reg[ 3 ] 0
reg[ 4 ] 0
reg[ 5 ] 0
reg[ 6 ] 0
reg[ 7 ] 0
end state
Висновок
Я зрозумів принципи виконання архітектури системи команд на симуляторі машини Ноймана, зрозумів і дослідив виконання інструкції.
Ви не можете залишити коментар. Для цього, будь ласка, увійдіть
або зареєструйтесь.
Ділись своїми роботами та отримуй миттєві бонуси!
Маєш корисні навчальні матеріали, які припадають пилом на твоєму комп'ютері? Розрахункові, лабораторні, практичні чи контрольні роботи — завантажуй їх прямо зараз і одразу отримуй бали на свій рахунок! Заархівуй всі файли в один .zip (до 100 МБ) або завантажуй кожен файл окремо. Внесок у спільноту – це легкий спосіб допомогти іншим та отримати додаткові можливості на сайті. Твої старі роботи можуть приносити тобі нові нагороди!