Відокремлений структурний підрозділ Золочівський коледж
Національного університету «Львівська політехніка»
Циклова комісія природничо-математичних та комп’ютерних дисциплін
ЗВІТИ
з лабораторних робіт
з дисципліни
«Об’єктно-орієнтованого програмування»
Студента 3 курсу ОПС-3 групи
Напряму підготовки
6.050101 Комп’ютерні науки
Спеціальності
5.05010101 Обслуговування програмних систем та комплексів
Заяць В.М.
Викладач Олійник Б.П.
Результати захищених лабораторних робіт
№
Назва лабораторної роботи
Оцінка
Золочів 2016
Лабораторна робота №1
Тема: умовні оператори в Сі - шарп . Тернарний оператор.
Мета: навчитися використовувати умовні оператори, та навчилися використовувати тернарні оператори.
Короткі теоретичні відомості
Умовні оператори служать для розгалуження програми. Залежно від деякої умови виконується той чи інший набір команд.
В Сі-шарп є три умовних оператори: «if-else», «switch» і «?:» - тернарний оператор.
Алгоритм - набір інструкцій, які описують порядок дій виконавця, щоб досягти результату розв'язання задачі за скінченну кількість дій; система правил виконання дискретного процесу, яка досягає поставленої мети за скінченний час. Для візуалізації алгоритмів часто використовують блок-схеми.
Хід роботи
Отримати допуск до роботи у викладача, давши відповідь та теоретичні запитання.
Написати програми до завдань та реалізувати їх у середовищі Visual Studio.
Виконати індивідуальне завдання. (на оцінку 5).
Дати відповідь на контрольні питання.
Скласти звіт, у якому зобразити теоретичні відомості, виконані програми та результати виконання програм, відповіді на контрольні питання та висновки до лабораторної роботи.
Захистити звіт у викладача.
Умова завдання
Використання оператора «if-else» в програмі, яка перевіряє введене число на парність.
Блок схема програми
Код програми
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
namespace LR1C
{
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
int a;
Console.WriteLine ("Введіть число: ");
a = Convert.ToInt32 (Console.ReadLine ()); // Вводимо дані з клавіатури
if (a% 2 == 0) // перевіряємо число на парність шляхом знаходження остачі від ділення числа на 2
{
Console.WriteLine ("Число " + a + " - парне.");
}
else
{
Console.WriteLine ("Число " + a + " - непарне.");
}
Console.ReadKey ();
}
}
}
Опис коду
Namespace – імя програми, Console.WriteLine-виводить повідомлення на екран, Console.ReadKey – затримує вікно консола, if – оператор розгалуження.
Результат виконання задачі показаний у додатку А.
2.1 Умова завдання
Визначає, яке з двох введених чисел більше.
2.2 Блок схема програми
2.3 Код програми
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
namespace _2
{
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
int a, b;
Console.WriteLine("Введіть перше число: ");
a = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());
Console.WriteLine("Введіть друге число: ");
b = Convert.ToInt32(Console.ReadLine());
if (a > b)
Console.WriteLine("Перше число більше другого ");
else if (a < b)
Console.WriteLine("Друге число більше першого ");
else
Console.WriteLine("Числа дорівнюють: ");
Console.ReadKey();
}
}
}
2.4 Опис коду
Namespace – імя програми, Console.WriteLine-виводить повідомлення на екран, Console.ReadKey – затримує вікно консола, if – оператор розгалуження.
Результат виконання задачі показаний у додатку B.
3.1 Умова завдання
Програма яка дає пораду, що робити, в залежності від температури на дворі.
3.2 Блок схема програми
3.3 Код програми
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
namespace _3
{
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
int t;
Console.WriteLine ("Введіть температуру на дворі");
t = Convert.ToInt32 (Console.ReadLine ());
if (t <-20 || t> 40) // якщо температура менше -20 або більше 40
Console.WriteLine ("Вам краще посидіти вдома");
else
Console.WriteLine ("Можете йти гуляти");
Console.ReadKey ();
}
}
}
3.4 Опис коду
Namespace – імя програми, Console.WriteLine-виводить повідомлення на екран, Console.ReadKey – затримує вікно консола, if – оператор розгалуження.
Результат виконання задачі показаний у додатку C.
4.1 Умова завдання
З використанням switch, яка виводить на екран назву дня тижня відповідно до порядкового номер дня.
4.2 Блок схема програми
4.3 Код програми
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
namespace _3
{
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
int a;
Console.WriteLine ("Введіть порядковий номер дня тижня: ");
a = Convert.ToInt32 (Console.ReadLine ());
switch (a)
{
case 1:
Console.WriteLine ("Понеділок");
break;
case 2:
Console.WriteLine ("Вівторок");
break;
case 3:
Console.WriteLine ("Среда");
break;
case 4:
Console.WriteLine ("Четвер");
break;
case 5:
Console.WriteLine ("Пятниця");
break;
case 6:
Console.WriteLine ("Субота");
break;
case 7:
Console.WriteLine ("Неділя");
break;
default:
Console.WriteLine ("Помилка");
break;
}
Console.ReadKey ();
}
}
}
4.4 Опис коду
Namespace – імя програми, Console.WriteLine-виводить повідомлення на екран, Console.ReadKey – затримує вікно консола, if – оператор розгалуження,
Break – зупинка.
Результат виконання задачі показаний у додатку D.
5.1 Умова завдання
Використання тернарного оператора «?:» В тій же програмі для перевірки числа на парність
5.2 Блок схема програми
5.3 Код програми
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
namespace _3
{
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
int a;
Console.WriteLine ("Введіть число:");
a = Convert.ToInt32 (Console.ReadLine ());
Console.WriteLine (a% 2 == 0? "Число парне": "Число непарне");
Console.ReadKey ();
}
}
}
5.4 Опис коду
Namespace – імя програми, Console.WriteLine-виводить повідомлення на екран, Console.ReadKey – затримує вікно консола, if – оператор розгалуження.
Результат виконання задачі показаний у додатку E.
6.1 Умова завдання
Знаходить більше число з двох вводяться.
6.2 Блок схема програми
6.3 Код програми
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
namespace _3
{
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
int a, b, max;
Console.WriteLine ("Введіть перше число:");
a = Convert.ToInt32 (Console.ReadLine ());
Console.WriteLine ("Введіть друге число:");
b = Convert.ToInt32 (Console.ReadLine ());
max = a>b? a:b;
Console.WriteLine("Найбільше число: "+max);
Console.ReadKey();
}
}
}
6.4 Опис коду
Namespace – імя програми, Console.WriteLine-виводить повідомлення на екран, Console.ReadKey – затримує вікно консола, if – оператор розгалуження.
Результат виконання задачі показаний у додатку F.
7.1 Умова завдання
З клавіатурив водяться два числа – кількість забитих голів господарями і гостями в футбольному матчі. Вивести на екран результат гри - перемогли господарі / гості / нічия.
7.2 Блок схема програми
7.3 Код програми
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
namespace _3
{
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
int a, b;
Console.WriteLine ("Введіть кількість забитих готями голів:");
a = Convert.ToInt32 (Console.ReadLine ());
Console.WriteLine ("Введіть кількість забитих господарями голів:");
b = Convert.ToInt32 (Console.ReadLine ());
if (a > b)
{
Console.WriteLine("Найбільше число голів забили гості: " + a);
}
if (a<b) {
Console.WriteLine("Найбільше число голів забили господарі: " + b); }
if (a==b) Console.WriteLine("Нічия: " + a + ":" + b);
Console.ReadKey();
}
}
}
7.4 Опис коду
Namespace – імя програми, Console.WriteLine-виводить повідомлення на екран, Console.ReadKey – затримує вікно консола, if – оператор розгалуження.
Результат виконання задачі показаний у додатку G.
8.1 Умова завдання
Напишіть програму, яка перевірятиме число на кратність 3-м і 7-ми (це числа 21, 42, 63 ...). Вивести на екран відповідне повідомлення.
8.2 Блок схема програми
8.3 Код програми
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Text;
namespace _3
{
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
int a;
Console.WriteLine ("Введіть число:");
a = Convert.ToInt32 (Console.ReadLine ());
if ((a % 3 == 0) && (a % 7 == 0)) { Console.WriteLine("Кратне: " + a); } else Console.WriteLine("Не кратне: " + a);
Console.ReadKey();
}
}
}
8.4 Опис коду
Namespace – імя програми, Console.WriteLine-виводить повідомлення на екран, Console.ReadKey – затримує вікно консола, if – оператор розгалуження.
Результат виконання задачі показаний у додатку H.
ДОДАТКИ
Додаток A
Результат виконання задачі.
/
Додаток B
Сума всіх елементів масиву
/
Додаток C
Температура
/
Додаток D
Дні тижня
/
Додаток E
Парність
/
Додаток F
Більшість
/
Додаток G
Футбол
/
Додаток H
Кратність/