роботи

Інформація про навчальний заклад

ВУЗ:
Інші
Інститут:
О
Факультет:
Комп’ютерні науки
Кафедра:
Не вказано

Інформація про роботу

Рік:
2024
Тип роботи:
Курсова робота
Предмет:
Алгоритмізація та програмування

Частина тексту файла (без зображень, графіків і формул):

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ Ковельський промислово – економічний коледж Луцького НТУ Курсова робота з дисципліни «Алгоритмізація та програмування» та тему «Довідник футбольних клубів» Студента: 2 курсу 291 Д групи напряму підготовки Комп’ютерні науки спеціальності Обслуговування програмних систем та комплексів Шкіля Дмитра Андрійовича Керівник викладач Новосад О.Р. Національна шкала ________________ Кількість балів: _______Оцінка: ECTS _____ Члени комісії ________________ ___________________________ (підпис) (прізвище та ініціали) ________________ ___________________________ (підпис) (прізвище та ініціали) ________________ ___________________________ (підпис) (прізвище та ініціали Ковель 2017 Тема роботи: « Довідник футбольних клубів» Структура пояснювальної записки до курсової роботи: 2.1.Вступ; 2.2. Опис предметної області; 2.3.Розробка та опис алгоритму; 2.4. Розробка та опис лістингу програми; 2.5. Тестування програми; 2.6.Список використаної літератури; 2.7.Додаток А; 3. Вихідні дані про виконання проекту: Спроектувати програму «Довідник футбольних клубів» 4.Перелік рекомендованої літератури  МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ Ковельський промислово-економічний коледж Луцького НТУ Курс ІІ Група 291 Д Д.Прайс. Программирование на языке Паскаль. Практическое руководство.1987рік.254 стр. М.А.Черкасов. Практический курс программирования на Паскале. Уч. Пособие.2005рік.180 стр. Е.Р.Алексеев. Free Pascal. Учебник по программированию.2010рік.442 стр. Т.А.Павловская. Паскаль. Програмирование на языке высокого уровня. Учебник.2007рік.400 стр. Дата видачізавдання__________________________ Завданняприйняла до виконання _______ __________________ (підпис) (прізвище, ініціали) Керівник роботи ________ __________________ (підпис) (прізвище, ініціали) Реферат Курсова робота містить 27 сторінок пояснювальної записки, 9 рисунків, 4 джерела, 1 додаток, таблиця 1. Об’єктом дослідження є типові оператори та базові конструкції мови програмування Паскаль. Мета роботи – отримати навички колективного використання операторів та конструкцій та побудова ефективних алгоритмів для розв’язку типових задач. Спроектувати програму яка виконуватиме функції довідника футбольних клубів Методика (метод дослідження): комп’ютерна реалізація та комп’ютерне тестування. Одержані висновки та їх новизна: розроблені алгоритми та складені програми для створення бази даних довідника футбольних клубів. Результати дослідження можуть бути застосовані при розробці алгоритмів та програм складних задач; створенні великих баз даних. Перелік ключових слів: АЛГОРИТМ, ПРОГРАМА, БЛОК-СХЕМА, ДАНІ, ЗМІННА, МАСИВ,НАЗВА, ТРЕНЕР, КОМАНДА, ПРОЦЕДУРА, БАЗА ДАНИХ. Зміст Вступ…………………………………………………………………………….6 Опис предметної області…………………………………………………...7 Розробка та опис алгоритму програми…………………………………....9 2.1.Алгоритм головної програми………………………………………….9 2.2.Алгоритм процедури створення вхідного файлу………………...…12 2.3.Алгоритм процедури виведення даних з файлу………………………..14 2.4.Алгоритм процедури пошуку……………………………………...…16 3. Розробка та опис лістингу програми……………………………………..18 4. Тестування програми…………………………………….……………...…20 Висновок…………………………………………………………………….....23 Список використаної літератури…………………………………………….24 Додаток А. Текст програми…………………………………………………..25 Вступ Курсова робота (Курсовий проект) — вид самостійної навчально-наукової роботи з елементами дослідження, що виконується  студентами вищих або середніх-спеціальних навчальних закладів протягом семестру з метою закріплення, поглиблення і узагальнення знань, одержаних за час навчання та їх застосування до комплексного вирішення конкретного фахового завдання. Метою написання курсової роботи є: поглиблення знань студентів з актуальних проблем окремої галузі науки; систематизація отриманих теоретичних знань з певної навчальної дисципліни; розвиток умінь самостійного критичного опрацювання наукових джерел; формування дослідницьких умінь студентів; стимулювання студентів до самостійного наукового пошуку; розвиток уміння аналізувати передовий досвід та узагальнювати власні спостереження; формування вміння практичної реалізації результатів дослідження проблеми в самостійно виконаних розробках. Курсова робота є одним із видів наукової роботи, самостійним навчально-науковим дослідженням студента, виконується на кожному курсі з певної дисципліни або з двох-трьох дисциплін одного спрямування. Виконання курсової роботи має за мету дати студентам навички проведення наукового дослідження, розвинути у них навички творчої самостійної роботи, оволодіння загальнонауковими і спеціальними методами сучасних наукових досліджень, поглибленим вивченням будь-якого питання, теми навчальної дисципліни. Курсова робота допомагає студентові системно показати теоретичні знання з вивчення дисципліни, оволодіти первинними навичками дослідної роботи, на перших курсах - з інформаційними матеріалами, на третьому та четвертому - з практичними даними роботи конкретних підприємств галузі, збирати дані, аналізувати, творчо осмислювати, формулювати висновки, пропозиції та рекомендації з предмету дослідження. Тут є слушна нагода проконтролювати знання і вміння студента, правильно організувати дослідну роботу, оформити її результати і показати готовність до виконання підсумкової роботи з фаху. Курсова робота - це справжнє студентське наукове дослідження. Пишеться вона за спеціальним предмету або з обраної студентом спеціалізації, призначення її в тому, щоб з'ясувати, наскільки останній опанував навичками самостійної наукової діяльності.  Оскільки курсова робота - це вже самостійне наукове дослідження, її тема повинна бути актуальною з точки зору сучасного стану науки.  1 Опис предметної області Футбольний клуб — спортивний клуб, який бере участь у футбольних змаганнях. Крім власне футболістів-гравців, до складу клубу входять тренер і його помічники, менеджери клубу, лікарі та інший персонал. У стандартному футболі польова команда складається з одинадцяти гравців — десяти «польових» і воротаря. Володіння футбольним клубом є в наш час прибутковим бізнесом. Одному клубу може належати декілька команд, які виступають у різних лігах та вікових категоріях, юнацька команда, спортивні школи, стадіон і тренувальна база. Футбольний клуб має стадіон на якому тренується Стадіо́н (грец. στάδιον, «місце для змагань») або гри́ще — споруда для спортивних змагань. Зазвичай, включає: велике поле, трибуни для глядачів, які розташовано сходами навколо поля і систему освітлення. В античну епоху стадіон використовували, зазвичай, для змагань з бігу; звідси пішла практика стандартизації розміру поля — 180—200 метрів (один стадій, що дало назву самій споруді). Зараз стадіони використовуються не тільки для різних видів спорту на відкритому повітрі (наприклад, легкої атлетики чи футболу), але також для концертів і інших заходів. Список найкращих футбольних клубів 20 століття за версією ФІФА складений за результатами голосування читачів офіційного журналу ФІФА «FIFA World Magazine». Найкращим футбольним клубом 20 століття з великою перевагою визнано Реал Мадрид. 11 грудня 2000 року на церемонії в Римі легендарний гравець «Реала» Альфредо Ді Стефано і президент клубу Флорентіно Перес отримали трофей найкращого футбольного клубу 20 століття. Таблиця 1. / Футбол в Україні є однією з галузей бізнесу, що розвиваються найдинамічніше. Поки що футбол є збитковою галуззю. Тоді як прибуток багатьох європейських грандів становить мільйони доларів, господарі вітчизняних клубів розщедрюються на чималі суми, заздалегідь знаючи, що опиняться в мінусі. Більшість українських клубів спонсоруються власниками підприємств двох галузей: гірничо-металургійної («Шахтар», «Металург» Д, «Металург» З, «Іллічівець», «Ворскла», «Дніпро») і банківської («Динамо», «Дніпро», «Ворскла», «Чорноморець», «Металіст»). Для обох груп клубів, головна загроза полягає в можливих змінах власників на основних підприємствах-спонсорах. Бюджети більшості українських клубів невідомі. Найдорожчі Футбольні клуби світу  Мадридський «Реал» четвертий рік поспіль став найдорожчим футбольним клубом світу за підрахунками авторитетного видання Forbes. Вартість "Королівського клубу" оцінюється в 3 мільярди 645 мільйонів доларів. Крім того, Forbes зазначає, що "Реал" є другою найбільш дорогою спортивною командою у світі, а перше місце займає представник американського футболу "Даллас Ковбойз", чию вартість оцінюють у 4 мільярди доларів. У десятку найдорожчих клубів планети увійшло відразу шість клубів з Англії, два - з Іспанії та по одному з Німеччини та Італії. Топ-5 найдорожчих футбольних клубів: "Реал" – 3,645 мільярдів доларів "Барселона" – 3,549 "Манчестер Юнайтед" – 3,317 "Баварія" – 2,678 "Арсенал" – 2,017 2 РОЗРОБКА ТА ОПИС АЛГОРИТМУ ПРОГРАМИ Алгоритм головної програми Алгоритм – це система формальних правил, розташованих в визначеному логічному порядку, які чітко й однозначно визначають процес виконання заданої роботи незалежно від її характеру та походження. Перед початком розробки алгоритму необхідно чітко уяснити, що програма повинна робити, яка інформація потрібна програмі (які дані є в наявності та які існують обмеження на ці дані), які обчислення ті інші дії програма повинна виконати та яку інформацію видати користувачу в якості результаті роботи. Після цього треба вирішити, яка програма буде це робити. Яким буде інтерфейс користувача? Як повинна бути побудована програма? Необхідно також вирішити, як будуть представлені дані в програмі та які методи будуть використовуватись для обробки даних, щоб отримати остаточний результат. Алгоритм, як правило, будується у декілька етапів – спочатку він формулюється у загальних рисах, а потім уточнюється шляхом заміни складних дій більш простими. При розробці алгоритму треба враховувати ресурсні обмеження щодо розв’язування задачі, наявність готових програм для реалізації відомих методів та алгоритмів, а також необхідно прагнути того, щоб алгоритм був більш універсальним, тобто придатним для широкого класу вхідних даних. Найбільше поширені форми представлення алгоритмів: на звичайній мові, за допомогою псевдокоду (напівформалізований опис алгоритму), графічна форма та програмна (текст на алгоритмічній мові програмування). При графічному представленні алгоритм зображується у вигляді послідовності зв’язаних між собою функціональних блоків, кожний з яких відповідає виконанню однієї або декількох дій. Таке графічне представлення називається схемою алгоритму або блок-схемою. У блок-схемі кожного типу дій (введенню-виведенню даних, обчисленню значень виразів, перевірці умов, управлінню повторенням дій, закінченню обробки і т.ін.) відповідає один або декілька блочних символів у вигляді плоских геометричних фігур, в середині яких розміщується текс або формула, що пояснює дії, які виконуються. Блочні символи з’єднуються лініями переходів, що визначають порядок виконання дій. Алгоритм повної програми представлений у вигляді блок-схеми на рисунку 1 Рисунок -1 Блок-схема головної програми Блок-схема головної програми складається з 9-ти блоків. Блок №1 та №9 містять точки входу в і з програми. В них описуються початок і кінець програми. В блоці №2 і №3 описуються змінні і типи, які будуть виконуватися в тілі програми. Блок №4 відповідає за встановлення зв’язку файлової змінної «а» з файлом «dovidnuk.txt». Блок №5 є блоком вибору варіанту. Він відповідає за виконання одного з процесів, який відповідає значенню ключа. Блок №6-№8 містять в собі наперед визначені процеси- процедури create, out,search. Алгоритм процедури створення вхідного файлу Алгоритм процедури create представлений у вигляді блок-схеми, зображеної на рисунку 2 / Рисунок 2. Блок-схема процедури вхідного файлу Блок-схема процедури createскладається з 11 блоків. Блок №1 і №11 містять точки входу і виходу в і з програми. В блоці №2 описуються змінні, що будудть використовуватися в даній процедурі. Блок №3 відповідає за відкриття файлу для запису і читання. В блоці №4 присвоюється змінній j значення 1. Блоки №5 і №9 є блоками початку і кінця циклу з передумовою. В блоці №5 записується умова циклу «j<>0». Тіло циклу складають блоки №6-8. Блок №6 відповідає за введення даних в програму, а саме назву команди, власника, стадіон, рік заснування команди та тренер. Блок №7 здійснює запис значень зі змінних в файл. Блок №8 відповідає за введення значення змінної «j». У блоці №10 відбувається закриття файлу. Алгоритм процедури виведення даних з файлу Алгоритм процедури out представлений у вигляді блок-схеми, зображеної на рисунку 3. / Рисунок 3. Блок-схема процедури виводу Блок-схема процедури out складається з 9 блоків. Блок №1та №9 містять точки входу і виходу в і з програми. В блоці №2 описуються змінні, що будуть використовуватися в даній процедурі. Блок №3 проводить відкриття файлу для читання. Блок №4 і №7 є блоками початку і кінця циклу з передумовою. В блоці №4 записується умова «not e of (a)» (тобто, що вказівник не стоїть в кінці файлу). Тіло циклу складають блоки №5-6. Блок №5 здійснює зчитування значень з файлу в оперативну пам’ять. Блок №6 відповідає за введення значень з змінних s.nazva, s.trener, s.stadion, s.rik, s.vlasnuk на екран. Блок №8 закриває файл програми. Алгоритм процедури пошуку Алгоритм процедури search представлений у вигляді блок-схеми, зображеної на рисунку 4. Блок-схема процедури searchскладається з 11 блоків. Блок №1та №11 містять точки входи і виходу в і з програми. В блоці №2 описуються змінні, що будуть використовуватися в даній процедурі. Блок №3 проводить відкриття файлу для читання. Блок №4 відповідає за введення критерію для пошуку і присвоєння його змінній name. Блоки №5 і №9 є блоками початку і кінця циклу з передумовою. В блоці №5 записується умова циклу «not e of (a). Тіло циклу складають блоки №6-8. Блок №6 здійснюєзчитуваннязначень з файлу в оперативнупам’ять. Блок №7 - блок розгалуження. Він відповідає за перенаправлення віток в залежності від виконання чи невиконання умови. Умовою є наступний запис -«s.nazva=name або s.vlasnuk=name або s.stadion=name або s.rik=name або s.trener=name». Відповідно, якщо виконується дана умова, то виконується блок №8, який відповідає за виведення значень з змінних s.nazva, s.vlasnuk, s.stadion, s.rik, s.trener на екран. В іншому випадку нічого не виконується. Блок №10 закриває файл. / Рисунок 4 – Блок-схема процедури search 3 РОЗРОБКА ЛІСТИНГУ ПРОГРАМИ Програма курсової роботи реалізується на мові програмування Паскаль. Мова Паскаль є універсальною мовою програмування високого рівня. Його основи розробив НіклаусВірт, професор технічного університету в Цюріху, що назвав мову на честь Блеза Паскаля. Програма на мові Паскаль складається з заголовка (назви програми), розділу описів (опису змінних, міток, типів, констант) і тіла програми. Тіло програми береться в оперативні дужки (зв’язкаbegin-end). Кожен оператор в мові програмування Паскаль відокремлюється один від одного крапкою з комою. Код програми для створення бази даних книжкового фонду бібліотеки представлений в додатку А. Головна програма відповідає за виклик підпрограм. Виклик підпрограм організовується за допомогою оператора вибору варіанту case, який здійснює пере направлення віток програми в залежності від значення ключа. Ключем в нашому випадку є змінна «z». Якщо змінна «z» приймає значення 1, то виконується процедура creation; якщо – 2,то виконується процедура out; якщо -3, то виконується процедура search; і якщо змінна приймає значення 4, то виконується вихід з програми. В головній програмі описуються як загальні типи й змінні так і специфічні. В розділі опису типів описуються наступні типи: Klyb- запис; Nazva, vlasnuk, rik, trener, stadion – рядки, в які відповідно записуються назва книги, її автор, рік випуску та жанр; F – файлова змінна. В розділі опису змінних описуються: I, z – змінні цілого типу; А – файлова змінна; Х,у змінні текстового типу Головна програма також здійснює зв’язок файлової змінної «а» з файлом «dovidnuk.txt», за допомогою функції assign. Програма create – відповідає за початкове створення бази телефонних номерів. В даній процедурі описуються параметри-аргументи i, j, sта параметр-результат а. За допомогою функції rewrite, appendздійснюється відкриття файлу для запису. Використовуючи цикл з передумовою while організовується ввід даних, а саме назва, власник, рік, стадіон та тренер команди. Для організації виходу з циклу і завершення вводу даних задається умова припинення ітерацій. Цією умовою є виведення числа «0». За допомогою функції close закривається наш файл із виведеними нами даними. Процедура out – відповідає за виведення даних з файлу на екран комп’ютера. Параметром-результатом в цій процедурі є файлова змінна а. Для того, щоб організувати дану операцію ми за допомогою функції resetвідкриваємо наш файл з попередньо введеними даними і з використанням циклу з передумовою while здійснюємо вивід даних. Після чого закриваємо файл використовуючи функцію close. Процедура search – відповідає за пошук даного абонента в базі даних. В даній процедурі описуються наступні параметри-аргументи – i, s, nameта параметр-результат-а. Щоб організувати пошук використовується цикл з передумовою while і оператор розгалуження. Алгоритм даної операції виглядає наступним чином: відкривається файл для читання; вводиться критерій для пошуку; організовується цикл з передумовою (якщо вказівник не стоїть в кінці файлу то виконуємо зчитування інформації з файлу і перевіряються збіги введеного критерію з даними в базі; якщо збіги є, то виводяться дані про даного абонента, в іншому випадку нічого не виконується; коли вказівник дійде до кінця файлу ітерації припиняються); закривається файл. 4 ТЕСТУВАННЯ Відбувається запуск програми. На екран виводиться меню, яке зображене на рисунку 5. / Рисунок 5. Вивід menu на екран Після вибору 1 відбувається запуск функції create, тобто створення нового запису в базі даних. Необхідно ввести назву, тренера власика, рік заснування та назву стадіону.(Рис. 6)/ Рисунок 6. В ивід функції createна екран Після вибору 2 відбувається запуск функції out, тобто виведення даних з бази даних. На екран виводяться всі дані про команду. (Рис.7) / Рисунок 7.Вивід функції out на екран Після вибору 3 відбувається запуск функції search, тобто пошук команди по заданих критеріях. Потрібно ввести назву, власника, рік заснування, тренера, назву стадіону і на екрані буде показано потрібну команду. (Рис. 8) / Рис 8. Вивід функції searchна екран Після вибору 4 відбудеться завершення програми. (Рис. 9) / Рис 9. Вихід з програми Висновок В ході виконання завдання курсової роботи з алгоритмізації та програмування мною було вивчено базові конструкції мови програмування Паскаль; використано на практиці знання отримані мною на заняттях з дисципліни «Алгоритмізація та програмування»; розроблено і проведено тестування програми для створення довідника футбольних клубів, яка здійснює наступні пункти: Створення бази даних футбольних клубів; Виведення даних зі створеної бази; Пошук футбольних клубів за заданими критеріями. Навички роботи з мовами програмування отримані мною під час виконання курсової роботи необхідні для подальшого удосконалення професійних здібностей програміста, збільшення рівня кваліфікації. Адже практичне застосування теоретичних знань є однією з найбільш важливих частин підготовки майбутнього спеціаліста Список використаної літератури Д.Прайс. Программирование на языке Паскаль. Практическое руководство.1987 рік.254 стр. М.А.Черкасов. Практический курс программирования на Паскале. Уч. Пособие.2005 рік.180 стр. Е.Р.Алексеев. Free Pascal. Учебник по программированию.2010 рік.442 стр. Т.А.Павловская. Паскаль. Програмирование на языке высокого уровня. Учебник.2007 рік.400 стр. Додаток А Текст програми Program baza; Type klyb=record nazva:string[30]; vlasnuk:string[10]; trener:string[15]; rik:string[15]; stadion:string[10]; end; F=fileof klyb; Vara:f; i,z: integer; Procedure create (vara:f); // Створення бази даних Varj:integer; s:klyb; begin assign(a,'D:\dovidnuk.txt'); rewrite(a); j:=1; while j<>0 do begin write ('Введіть назву команди-'); readln(s.nazva); write ('Введіть власника команди -'); readln(s.vlasnuk); write ('Введіть тренера-'); readln(s.trener); write ('Введіть рік заснування'); readln(s.rik); write (a,s); write ('Введіть назву стадіону'); readln(s.stadion); writeln('Для виходу введіть 0'); readln(j); end; close (a); end; Procedureout(vara:f); // Виведення даних з бази Var s:klyb; begin reset(a); whilenoteof(a) do begin read(a,s); writeln (s); end; close(a); end; Proceduresearch(vara:f); // Пошук var s:klyb; name:string; begin reset(a); writeln('Введіть критерій пошуку(назва команди,власника,тренера,рік заснування чи стадіон)'); readln(name); writeln('Знайдено записів:'); whilenoteof(a) do begin read(a,s); begin writeln (s); end; end; close(a); end; begin whilei=idobegin assign(a,'dovidnuk.txt'); writeln('menu'); writeln('1:Створити чи додати запис'); writeln('2:Вивести записи'); writeln('3:Пошук запису'); writeln('4:Вихід'); readln(z); casez of 1:create(a); 2:out(a); 3:search(a); 4:exit; end; end; readln end.
Антиботан аватар за замовчуванням

13.06.2018 21:06-

Коментарі

Ви не можете залишити коментар. Для цього, будь ласка, увійдіть або зареєструйтесь.

Ділись своїми роботами та отримуй миттєві бонуси!

Маєш корисні навчальні матеріали, які припадають пилом на твоєму комп'ютері? Розрахункові, лабораторні, практичні чи контрольні роботи — завантажуй їх прямо зараз і одразу отримуй бали на свій рахунок! Заархівуй всі файли в один .zip (до 100 МБ) або завантажуй кожен файл окремо. Внесок у спільноту – це легкий спосіб допомогти іншим та отримати додаткові можливості на сайті. Твої старі роботи можуть приносити тобі нові нагороди!
Нічого не вибрано
0%

Оголошення від адміністратора

Антиботан аватар за замовчуванням

Подякувати Студентському архіву довільною сумою

Admin

26.02.2023 12:38

Дякуємо, що користуєтесь нашим архівом!