МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ «ЛЬВІВСЬКА ПОЛІТЕХНІКА»
Інститут телекомунікацій, радіоелектроніки та електронної техніки Кафедра радіоелектронних пристроїв та систем
КУРСОВА РОБОТА
з дисципліни “Мультимедійні технології” на тему:
« 3D Моделювання»
ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ
Створити навчальний інтерактивний мультимедійний продукт лабораторні завдання, що пояснюють принципи роботи із мультимедійним пакетом Blender. Його основні функції, принципи функціонування інструментів, методи створення 3D моделей
Для цього:
Розробити концептуальну модель мультимедійного продукту
Написати сценарій та оформити його
Обрати програмні засоби, що організовують різні види мультимедіа даних(текст, графіка, анімація, відео, звук)
Обрати способи інтерактивного керування мультимедійним продуктом Обрати програмне середовище для реалізації проекту та створити продукт
П.С.В 11828682 К.Р
Лист
2
Зм.
Лист
№ документа
Підпис
Дата
Зміст
ТЕХНІЧНЕ ЗАВДАННЯ 2
ВСТУП 4
Концептуальна модель 5
Сценарій мультимедійного продукту 6
Сценарій до відеододатків 7
Практична реалізація 16
Bandicam 16
Інтерактивна частина 17
Висновок 20
Список використаних джерел 21
П.С.В 11828682 К.Р
Лист
3
Зм.
Лист
№ документа
Підпис
Дата
ВСТУП
Blender — пакет для створення тривимірної комп'ютерної графіки, що включає засоби моделювання, анімації, вимальовування, після-обробки відео, а також створення відеоігор.
Особливостями пакету є малий розмір, висока швидкість вимальовування, наявність версій для багатьох операційних систем — FreeBSD, GNU/Linux, Mac OS X, SGI Irix6.5, Sun Solaris 2.8 (sparc), Microsoft
Windows, SkyOS, MorphOS та Pocket PC. Пакет має такі функції, як динаміка твердих тіл, рідин та м'яких тіл, систему гарячих клавіш, велику кількість легко доступних розширень, написаних мовою Python. Починаючи з версії 2.61 з'явились функції "відстеження камери" (англ. camera tracking), та "захоплення руху"
П.С.В 11828682 К.Р
Лист
4
Зм.
Лист
№ документа
Підпис
Дата
1. Концептуальна модель
В процесі розробки планується створити мультимедійний додаток, який буде містити інформацію про програму Blender, що вона собою являє, її функції і можливості, інструкції по роботі в даній програмі практичні завдання для виконання. Головна ідея продукту полягає у донесенні інформації про функції та можливості програми Inkscape.
Для розробки даного відео будуть використані такі програми:
- Bandicam (для захвату відео з екрану)
-Диктофон (для запису звуку)
Проект може подаватися, як за допомогою звичайного ПК – для кожного окремо, так і за допомогою проектора – для великої аудиторії студентів.
Продукт складатиметься з трьох відеододатків: «Налаштування та навігація в Blender», «створення 3D моделі в Blender частина 1», «створення 3D моделі в Blender частина 2».
Відеододаток «Налаштування та навігація в Blender» містить три сцени :
1. Налаштування мови 2.Пересування по сцені
3.Управління вікнами програм
П.С.В 11828682 К.Р
Лист
5
Зм.
Лист
№ документа
Підпис
Дата
Відеододаток «створення 3D моделі в Blender » містить чотирі сцени :
1.Створення 3D моделі
Підключення матеріалу до 3D моделі
Підключення фізики до 3D моделі
Рендер
2. Сценарій мультимедійного продукту
Ознайомлююсь з даними можливостями програмного додатку Blender
Після засвоєння необхідного матеріалу створюю шаблон мультимедійного продукту
За допомогою програми Bandicam знімаю відеододатки для майбутнього оброблення та інтегрування з майбутнім мультимедійним продуктом
Для кожного із відеододатків складаю сценарій
Конвертую відеододатки в потрібний формат з .avi .MP4
Для обробки відео використовую програму Bandicam
Зберігаю оброблене відео у форматі .MP4
Створюю за допомогою мови гіпертекстової розмітки HTML5 та таблиці стилів CSS3 WEB сайт
П.С.В 11828682 К.Р
Лист
6
Зм.
Лист
№ документа
Підпис
Дата
3. Сценарій до відеододатків
Завдання №1. Сценарій «Створення графіку функції засобами Inkscape»
Сцена починається з того, що Автор (Петренко Сергій) відкриває програмні засоби: Blender, Bandicam, автор розказує про те, як :
Дія 1: Створюємо сферу.
/
Дія 2: Переходимо в режим Edit Mode. У вкладці Viewport Shading вибераємо Wireframe.
/
П.С.В 11828682 К.Р
Лист
7
Зм.
Лист
№ документа
Підпис
Дата
Дія 3: Перейшовши в Ортогональний вигляд, вигляд з осі «У». зажимаємо літеру «B» та вибераємо область яку потрібно видалити.
/
Дія 4: Ту ж поцедуру вибору точок повторюємо з нижньою частиною лише її потрібно витягнути по осі «Z» до нуля.
Крок1:
Крок2:
П.С.В 11828682 К.Р
Лист
8
Зм.
Лист
№ документа
Підпис
Дата
Дія 5: Перейшовши в обєктний режим застосуємо модифікатор Solidify та збільшим значення Thickn до 0.0410.
/
Дія 6: Ще застосуєм модифікатор Subdivision Surface та у вкладці View ставимо значення «2».
/
П.С.В 11828682 К.Р
Лист
9
Зм.
Лист
№ документа
Підпис
Дата
Дія 7: Додамо ще один обєкт (який буде грати у ролі підставки). Виставляємо його відповідно скріну та застосуєм модифікатор Solidify для збільшення товщини обєкта.
/
Дія 8: Додамо обєкт який буде грати у ролі серветки. Виставляєм його на сцені відповідно скріну.
/
П.С.В 11828682 К.Р
Лист
10
Зм.
Лист
№ документа
Підпис
Дата
Дія 9: Для більш реалістичної симуляції серветки потрібно збільшити кількість полігонів на ній. Перейшовши в режим Edit Mode на боковій панелі у вкладці Subdivide вибераєм значення
«Number of Cuts»=100.
/
Дія 10: Задаємо матеріал обєктам для цього переходив в обєктний режим та у вкладці Engine вибераємо Cycles Render
/
П.С.В 11828682 К.Р
Лист
11
Зм.
Лист
№ документа
Підпис
Дата
Дія 11: Вибравши склянку у вкладці матеріалів , створюємо новий матеріал та вибераємо Glass BSDF
/
Дія 12: Для кращого рендеру добавимо на сцену джерело світла для цього повторюємо операцію зі скріна. Установлюємо джерело світла «Sun» над іншими обєктами.
/
П.С.В 11828682 К.Р
Лист
12
Зм.
Лист
№ документа
Підпис
Дата
Дія 13: задаємо серветці матеріал для цього створюємо новий матеріал та вибераємо значення скріна
/
Дія 14: Задаємо фізику обєктам. Для цього виберемо підставку та застосуєм значення Collision. Ту ж операцію проводим вибраши склянку.
/
П.С.В 11828682 К.Р
Лист
13
Зм.
Лист
№ документа
Підпис
Дата
Дія 15: Для серветки вибераємо вкладку Cloth та ставимо позначку на Self Collision (матеріал сервека буде взаємодіяти сама з собою
/
Дія 16: Знявши виділення з усіх обєктів запускаємо тайм-лайн та чекаємо доки серветка впаде. до: /
після;
П.С.В 11828682 К.Р
Лист
14
Зм.
Лист
№ документа
Підпис
Дата
Дія 17: Додаємо камеру на сцену через Shift+A та встановлюємо її як показано на скріну.
/
Дія 15: Переходив у вкладку рендеру на установлюємо значення Samples на 451 (що більше значення то якісніший рендер). Нажимаєм кнопку рендеру та чекаємо результату
/
П.С.В 11828682 К.Р
Лист
15
Зм.
Лист
№ документа
Підпис
Дата
Дія 15: Отриманий результат
/
4. Практична реалізація
У розробці даних відеододатків були використані такі програми:
1. Bandicam
Bandicam
Bandicam — програма для створення скріншотів і захоплення відео з екрану монітора.
При відкритті програми з’являється початковий екран
/
П.С.В 11828682 К.Р
Лист
16
Зм.
Лист
№ документа
Підпис
Дата
Вибераємо область яку будем записувати. Весь екран.
/
Рисунок 9 - Захоплення відео
Після чого натискаєм кнопку запис. Починається запис відео з екрану.
Інтерактивна частина
Для об’єднання всіх відеододатків я використовую WEB верстку
Інтерактивна частина — це локальний сайт на якому розміщені мої відео. Тут присутній зручний та швидкий інтерфейс для перегляду мультимедійних додатків.
П.С.В 11828682 К.Р
Лист
17
Зм.
Лист
№ документа
Підпис
Дата
/
Рисунок 21 - Головний екран сайту.
/
Рисунок 22 – Види 3Д моделювання.
П.С.В 11828682 К.Р
Лист
18
Зм.
Лист
№ документа
Підпис
Дата
/
Рисунок 23 - сторінка з описом програмного продукту Blender
/
Рисунок 23 - сторінка з описом практичного застосування програмного продукту Blender
/
Рисунок 23 - сторінка відео-уроками
/
Рисунок 23 - сторінка на якій представлені роботи різних авторів
/
Рисунок 23 - сторінка з практичними, лабораторними та лекціями. Для більш детального розуміння програми
П.С.В 11828682 К.Р
Лист
19
Зм.
Лист
№ документа
Підпис
Дата
Висновок
У результаті виконання даної курсової роботи був створений мультимедійний додаток (відеоурок) , який пояснює принципи роботи з програмним забезпеченням Blender. Було розроблено методичне забезпечення . Даний продукт розрахований як на досвідчених користувачів так і на новачків.. Також можна зробити висновок , що мультимедійний додаток є дуже вдалим способом подачі інформації в навчальних цілях, оскільки використовується одночасно кілька каналів сприймання, можливість симулювати складні реальні експерименти та візуалізація абстрактної інформації за рахунок динамічного представлення процесів.
П.С.В 11828682 К.Р
Лист
20
Зм.
Лист
№ документа
Підпис
Дата
Список використаних джерел
1.Мультимедійні системи як засоби інтерактивного навчання/Сергієнко В.П.,Богачков Ю.М.
2.Мультимедийные технологии/Ю.А.Жук 3.Мультимедииа технология/И.В.Гордеева 4.Руководство по созданию видеоурока/Сергей Довбыш 5.Мультимедіа/Білл Флемінг
6.Мультимедиа в науке/А.Ф.Кларк
П.С.В 11828682 К.Р
Лист
21
Зм.
Лист
№ документа
Підпис
Дата