МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ «ЛЬВІВСЬКА ПОЛІТЕХНІКА»
Вивчення можливостей пакету
NetCracker Professional
МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
до лабораторної роботи №1
з дисципліни “Комп’ютерні мережі ” для студентів спеціальності 122 Комп’ютерні науки спеціалізації Системна інженерія (Інтернет речей), та дисципліни ”Комп’ютеризовані системи та мережі передавання даних” для студентів базового напрямку 6.0914 " Системна інженерія"
Затверджено
на засiданнi кафедри
"Комп'ютеризовані системи автоматики"
Протокол N 2 вiд 1 вересня 2017p.
Львів 2017
Вивчення можливостей пакету NetCracker Professional: Методичні вказівки до лабораторної роботи №1 з дисципліни “Комп’ютерні мережі ” для студентів спеціальності 122 Комп’ютерні науки спеціалізації Системна інженерія (Інтернет речей), та дисципліни ”Комп’ютеризовані системи та мережі передавання даних” для студентів базового напрямку 6.0914 " Системна інженерія"/ Укл. Г.І.Влах-Вигриновська, О.О. Іванюк - Львiв: Національний університет "Львівська політехніка", 2017. - 21 с.
Укладачі: Г.І.Влах-Вигриновська, канд. техн. наук, доцент
О.О. Іванюк, канд. техн. наук, старший викладач
Вiдповiдальний за випуск А.Й. Наконечний , д.т.н, проф.
Рецензенти: З.Р. Мичуда, д.т.н, проф.,
А.Г. Павельчак, к.. т. н., доцент
Мета роботи: Ознайомлення з основними можливостями NetCracker Professional і отримання навичок моделювання комп'ютерних мереж в даному пакеті.
Теоретичні відомості
Система автоматизованого проектування (САПР) NetCracker Professional призначена для створення мережевих проектів, моделювання інформаційно-обчислювальних мереж та оцінки їх технічних параметрів. Вона розроблена фірмою NetCracker Technology і є однією з найбільш доступних на сьогоднішній день систем моделювання. За своїми функціональними можливостями вона може зрівнятися з такою відомою системою моделювання як NetMaker XA, яка є системою більш високого рівня. Але на відміну від неї, дана система є менш дорогою і відносно простою у використанні. Система моделювання NetCracker Professional дозволяє здійснювати багатофункціональне моделювання мереж. З її допомогою можуть бути вирішені наступні завдання: визначення продуктивності мережі при заданих топології і робочому навантаженні; аналіз залежності пропускної здатності при зміні робочого навантаження на мережу; аналіз залежності пропускної здатності мережі при зміні її топології; підбір параметрів протоколів мережі для забезпечення максимальної пропускної здатності мережі при заданих топології і робочому навантаженні; визначення оптимальної топології і відношення пропускна здатність/вартість проектованої мережі. В NetCracker Professional є бібліотека пристроїв, яка надає користувачеві найширший вибір не тільки типів пристроїв від простих персональних комп'ютерів до багатофункціональних маршрутизаторів і засобів супутникового зв'язку, а й безліч конкретних моделей цих пристроїв різних фірм виробників. Бібліотека елементів надає можливість моделювати стандартні мережеві пристрої, створювати моделі пристроїв, що задовольняють вимогам користувача, регулювати рівень параметризації елементів бібліотеки, робити моделі порівнянними з реальними об'єктами, враховувати кількість класів модельованих об'єктів. Графічний інтерфейс користувача представляє собою модуль для взаємодії з підсистемами задавання робочого навантаження і топології мережі. Він забезпечує максимальну зручність для користувача за допомогою використання механізму drag-and-drop, наочності іконок, що позначають елементи мережі, можливості згортати окремі фрагменти мережі. Є також можливість анімації процесу моделювання мережі. Можна припиняти або переривати роботу моделі, прокрутити назад анімаційну картинку і запустити повторно. Середовище прогону використовується для збору даних про функціонування моделі, що при необхідності відображається на екрані у вигляді діаграми завантаженості або в процентному співвідношенні. Підсистема аналізу результатів моделювання обробляє дані, зібрані під час прогону моделі, обчислює характеристики продуктивності і представляє результати у зручній для користувача формі. Значною мірою можливості цієї підсистеми залежать від тих даних, які збирає середовище прогону. Визначальними для цієї частини системи є кількість і тип характеристик, що збираються в результаті роботи моделі.
Опис графічного інтерфейсу
Основне прикладне вікно. Після запуску програми відкривається вікно NetCracker, зображене
на рисунку 1. На рисунку виділені наступні позиції: ① – Головне меню програми (Main Menu),
② – Панель інструментів (Toolbars), ③ – Вікно навігатора або браузер БД (Browser Pane), ④
1
– Вікно проекту (Project Pane), ⑤ – Вікно пристроїв (Image Pane). В верхній частині вікна програми розташований рядок заголовка. В ньому знаходиться ім'я програми і ім'я проекту.
Рис. 1. Основне прикладне вікно
Головне меню. Основне меню NetCracker надає доступ до всіх операцій програми.
Меню File. Меню File містить основні команди для роботи з проектом. Відповідна цьому меню панель інструментів зображена на рисунку 2.
Рис. 2. Панель Standard Bar
Опис пунктів меню File
Пункт меню
Кнопка
Опис
New
Створити новий проект
Open
Відкрити проект
Close
Закрити проект
Save
Зберегти проект
Save As
Зберегти проект як
2
Send
Надіслати проект поштою
Print
Роздрукувати проект
Print Preview
Попередній перегляд перед друком
Print Setup
Налаштувати принтер для друку
Project1,
Показує 4 останніх робочих проекти
Project 2,
Project 3,
Project 4
Exit
Вихід
Меню Edit. Меню Edit призначене для виконання команд над обраними об'єктами у вікні проекту (Project pane). Відповідна цьому меню панель інструментів зображена на рисунку 2.
Опис пунктів меню Edit
Пункт меню
Кнопка
Опис
Cut
Вирізати вибраний об'єкт (зображення
пристрою, контейнер і т.п.)
Copy
Копіювати вибраний об'єкт до буфера
обміну
Paste
Вставити об'єкт, що знаходиться в
буфері обміну
Delete
Duplicate
Видалити вибраний об'єкт
Дублювати вибраний об'єкт, включаючи всі його властивості та налаштування
Replicate
Select All
Дублювати вибраний об'єкт, включаючи всі його властивості і налаштування, певну кількість разів
Вибрати всі об'єкти
Меню View. Меню View призначене для виконання команд масштабування та відображення/приховування різних панелей інструментів. Відповідна цьому меню панель інструментів зображена на рисунку 3.
Рис. 3. Панель Zoom Bar
3
Опис пунктів меню View
Пункт меню
Підменю
Кнопка
Опис
Zoom
Показати пункти масштабування
Zoom in
Збільшити масштаб
Zoom out
Зменшити масштаб
Zoom to page
Найбільш відповідний масштаб
Zoom 1:1
Показати у масштабі 1:1
Zoom undo
Скасувати зміни масштабу
change
Bars
Standard
Показати/приховати стандартну панель
інструментів
Zoom
Показати/приховати панель інструментів для
масштабування
Drawing
Показати/приховати панель інструментів для
малювання
Modes
Показати/приховати панель інструментів
режимів
Control
Показати/приховати панель інструментів
анімації
Database
Показати/приховати панель інструментів бази
даних
Browser Pane
Показати/приховати вікно навігатора (Browser
Pane)
Image Pane
Показати/приховати вікно пристроїв (Image
Pane)
Status bar
Показати /приховати рядок статусу
Image Pane
Параметри відображення панелі пристроїв
4
Large icons
Small icons
List
Details
Full Screen
Legends
Database
Browser
Project
Hierarchy
Compatible
Components
Показати пристрої у вигляді великих іконок
Показати пристрої у вигляді маленьких іконок
Показати пристрої у вигляді списку
Показати пристрої в детальному вигляді
Показати вікно проекту на весь екран
Показати вікно легенд
Показати вікно навігатора (Browser Pane) у вигляді бази даних пристроїв
Показати вікно навігатора (Browser Pane) у вигляді ієрархії проекту (лише для багаторівневих проектів)
Показати вікно навігатора (Browser Pane) у вигляді сумісних пристроїв
Меню Database. Меню Database призначене для сортування бази даних пристроїв і для запуску майстра пристроїв (Device Factory Wizard). Відповідна цьому меню панель інструментів зображена на рисунку 4.
Рис. 4. Панель Database Bar
Опис пунктів меню Database
Пункт меню
Кнопка
Опис
Hide Empty Folders
Показати або приховати порожні
папки в базі даних пристроїв
Hierarchy
Сортувати базу даних пристроїв по
типу пристрою, за виробником
Find
Показати діалог Find
Device Factory
Запустити діалог майстра створення
пристроїв (Master Device Factory)
Меню Global. Меню Global призначене для налаштування проекту і для оновлення інформації в базі даних пристроїв.
5
Опис пунктів меню Global
Пункт меню
Опис
Model Settings
Показати діалог Model Settings
Data Flow
Показати діалог Data Flow
Acquire Update All
Оновити інформацію в базі даних пристроїв
Profiles
Показати діалог Profiles
Меню Sites. Меню Sites призначене для налаштування відображення проекту, налаштувань друку проекту, а також для зміни режимів роботи програми NetCracker. Відповідна цьому меню панель інструментів зображена на рисунку 5.
Рис. 5. Панель Modes Bar
Опис пунктів меню Sites
Пункт меню
Підменю
Кнопка
Опис
Site Setup
Показати діалог Site Setup
Modes
Перемикає вибраний режим
Standard
Вибір стандартного режиму. Стандартний
режим використовується для функцій,
пов'язаних з вибором, включаючи в себе функції Drag and Drop. Курсор стандартного режиму
Draw
Link
Set Traffic
Вибір режиму малювання та доступ до інструментів малювання з панелі малювання.
Курсор режиму Draw mode cursor +
Вибір режиму зв'язку пристроїв, для створення зв'язку між двома пристроями. Курсор режиму
Link devices
Вибір режиму задавання трафіку між різними пристроями. Курсор режиму Set traffiс
Set Voice Call
Set Data Call
Вибір режиму голосових дзвінків для задавання дзвінків між різними пристроями.
Курсор режиму Set calls
Вибір режиму даних дзвінків. Дзвінки між двома пристроями можуть бути додатково
6
Break/Restore
Trace Path
Say Info
налаштовані в даному режимі. Курсор режиму
Set calls cursor
Вибір режиму зламати/відновити. Для використання розриву/з'єднання зв'язку між двома пристроями, а також, для того щоб привести в непридатність або полагодити обраний пристрій. Коли об'єкти (зв'язки або пристрої) зламані, трафік або дзвінки не доходять до об'єкту. Курсор режиму
Break/Restore
Вибір режиму трасування. Для трасування (покрокового проходження) шляху між двома
об'єктами. Курсор режиму Trace path
Вибір режиму нотатки. Для запису заміток.
Курсор режиму Say Info
Меню Object. Меню Object призначене для зміни властивостей і виконання різних команд над обраним об'єктом.
Опис пунктів меню Object
Пункт меню
Підменю
Опис
Properties
Показати властивості вибраного об'єкта
Open
Показати конфігурацію вибраного об'єкта, якщо
об'єкт використовується як контейнер
Expand
Відкрити властивості обраного контейнера в
новому вікні проекту
Configuration
Показати конфігурацію вибраного об'єкта
Configure Ports
Показати конфігурацію портів вибраного об'єкта
Say
Відтворити інформацію про обраний об'єкт в
звуковому форматі
Notes
Відтворити голосом нотатки вибраного об'єкта
Description
Відтворити голосом опис вибраного об'єкта
Associated Data Flow
Показати інформацію про трафік, що проходить
через вибраний об'єкт
Find Compatible
Acquire Update
Переключити навігатор бази даних пристроїв в режим сумісних пристроїв (для вибраного об'єкта)
Оновити властивості вибраного об'єкта з бази даних
7
Add to Database
Break
Restore
Organize
Selected
Component
Via Factory
Додати вибраний об'єкт в базу даних користувача, зберігаючи при цьому всі його властивості
Запустити майстер для створення нового пристрою на основі властивостей і конфігурації вибраного об'єкта
Привести в непридатність вибраний об'єкт
Відновити вибраний об'єкт, якщо він знаходиться в непридатному стані
Вирівняти декілька обраних об'єктів
Меню Control. Меню Control призначене для контролю над анімацією. Відповідна цьому меню панель інструментів зображена на рисунку 6.
Рис. 6. Панель Control Bar
Опис пунктів меню Control
Пункт меню
Кнопка
Опис
Start
Запустити анімацію
Stop
Зупинити анімацію
Pause
Пауза анімації
Animation faster
Збільшити швидкість анімації
Animation slower
Зменшити швидкість анімації
Set Animation Default
Встановити параметри анімації за
замовчуванням
Animation setup
Показати настройки анімації
Меню Tools. Меню Tools призначене для запуску різних майстрів звітів і налаштувань програми NetCracker.
Опис пунктів меню Tools
Пункт меню
Підменю
Опис
Reports
Доступ до звітів
8
Bill of Materials
Показати майстер створення звітів по вартості
обладнання
Device Summary
Показати майстер створення звітів по обладнанню
Work-stations
Показати майстер створення звітів по робочих
станціях
Servers
Показати майстер створення звітів по серверах
Network Adapters
Показати майстер створення звітів мережевих
адаптерів
Hubs
Показати майстер створення звітів по
концентраторам
Switches
Показати майстер створення звітів по комутаторам
Bridges and
Показати майстер створення звітів по
Routers
маршрутизаторам та мостам
Wizard
Показати майстер створення звітів
Default Layout
Відновити за замовчуванням панель навігатора,
панель пристроїв і вікно проекту
Options
Показати діалог Options
Вікно браузера (Browser pane). Вікно браузера (Browser pane) може відображати елементи: 3.1. У вигляді навігатора бази даних (Database Browser) для вибору конкретного пристрою:
Рис. 7. Навігатор бази даних (Database Browser)
9
У вигляді навігатора сумісних пристроїв (Compatible Devices) для вибору сумісних по типу пристроїв/карт розширень для вибраного об'єкта:
Рис. 8. Навігатор сумісних пристроїв (Compatible Devices)
У вигляді навігатора ієрархії проекту (Project Hierarchy) для перегляду ієрархії багаторівневого проекту:
Рис. 9. Навігатор ієрархії проекту (Project Hierarchy)
Вікно пристроїв (Image pane). Вікно пристроїв (Image pane) може відображати елементи: 4.1. У вигляді зображень пристроїв:
10
Рис. 10. Вікно пристроїв (Devices) 4.2. У вигляді останніх використаних пристроїв:
Рис. 11. Вікно останніх використаних пристроїв (Recently used)
Послідовний асинхронний адаптер (COM порт)
Послідовний порт або COM-порт (вимовляється «ком-порт», від англ. COMmunication port) – двоспрямований послідовний інтерфейс, призначений для обміну байтовою інформацією. Найбільш часто для послідовного порту персональних комп'ютерів використовується стандарт RS-232C (розроблено в 1969 році). Інтерфейс RS-232C розроблений асоціацією електронної промисловості (Electronic Industries Association – EIA) як стандарт для з'єднання комп'ютерів і різних послідовних периферійних пристроїв.
Раніше послідовний порт використовувався для підключення терміналу, модему, миші сканера та інших пристроїв. Зараз він зазвичай використовується для з'єднання з джерелами безперебійного живлення, для зв'язку з апаратними засобами розробки вбудованих обчислювальних систем.
Хоча деякі інші інтерфейси комп'ютера – такі як Ethernet, FireWire і USB – також використовують послідовний спосіб обміну, назва «послідовний порт» закріпилася за портом, що має стандарт RS-232C. За допомогою COM-порту можна з'єднати два комп'ютери, використовуючи так званий «нуль-модемний кабель». Найбільш часто використовуються Д-подібні роз’єми: 9- і 25-контактні, (DB-9 (рис. 12-13) і DB-25 (рис. 14-15) відповідно). Раніше використовувалися також DB-31 та круглі 8-контактні DIN-8. Максимальна швидкість передачі зазвичай складає 115200 біт/с.
11
Рис. 12. DB-9. «Тато»
Рис. 13. DB-9. «Мама»
Рис. 14. DB-25. «Тато»
Рис. 15. DB-25. «Мама»
В даний час у персональних комп'ютерах усе ще зустрічається даний вид інтерфейсу, не дивлячись на витиснення іншими портами: PS/2 (підключення миші і клавіатури), USB універсальна послідовна шина з живленням. COM-порти в операційній системі типу Windows – це іменовані канали для передачі даних, що зазвичай називають COM1, COM2 і т.д. по порядку виявлення драйверів відповідних пристроїв. Наприклад, для обміну інформації через Bluetooth багато драйверів представляються операційній системі як COM-порт, і резервують схоже ім'я.
Рис. 16. Послідовна передача даних
12
Послідовна передача даних означає, що дані передаються по єдиній лінії. При цьому біти даних передаються по черзі з використанням одного проводу. Для синхронізації, групі бітів даних зазвичай передує спеціальний стартовий біт, після групи бітів слідують біт перевірки на парність і один або два степових біта. Іноді біт перевірки на парність може бути відсутнім. Сказане ілюструється на рисунку 16.
З рисунка 16 видно, що початковий стан лінії послідовної передачі даних – рівень логічної одиниці. Цей стан лінії називають відміченим – MARK. Коли починається передача даних, рівень лінії переходить в 0. Цей стан лінії називають порожнім – SPACE. Якщо лінія знаходиться в такому стані більше певного часу, вважається, що лінія перейшла в стан розриву зв'язку – BREAK. Стартовий біт START сигналізує про початок передачі даних. Далі передаються біти даних, спочатку молодші, потім старші. Якщо використовується біт парності P, то передається і він. Біт парності має таке значення, щоб в пакеті бітів загальна кількість одиниць (або нулів) була парна або непарна, в залежності від установки регістрів порту. Цей біт служить для виявлення помилок, які можуть виникнути при передачі даних через перешкоди на лінії. Приймальний пристрій заново обчислює парність даних і порівнює результат з прийнятим бітом парності. Якщо парність не збіглася, то вважається, що дані передані з помилкою. Звичайно, такий алгоритм не дає стовідсоткової гарантії виявлення помилок. Так, якщо при передачі даних змінилося парне число бітів, то парність зберігається і помилка не буде виявлена. Тому на практиці застосовують більш складні методи виявлення помилок. У самому кінці передаються один або два степових біта STOP, що завершують передачу байта. Потім до приходу наступного стартового біта лінія знову переходить у стан MARK. Використання біта парності, стартових і степових бітів визначають формат передачі даних. Очевидно, що передавач і приймач повинні використовувати один і той же формат даних, інакше обмін буде неможливий. Інша важлива характеристика – швидкість передачі даних. Вона також повинна бути однаковою для передавача і приймача.
Швидкість передачі даних звичайно вимірюється в бодах (за прізвищем французького винахідника телеграфного апарата – Е. Бодо). Боди визначають кількість переданих бітів на секунду. При цьому враховуються і старт/стопні біти, а також біт парності. Іноді використовується інший термін – біти в секунду (bps). Тут мається на увазі ефективна швидкість передачі даних, без обліку службових бітів.
Апаратна реалізація
Комп'ютер може бути оснащений одним або двома портами послідовної передачі даних. Ці порти розташовані або на материнській платі, або на окремій платі, що вставляється в слоти розширення материнської плати. Бувають також плати, що містять чотири або вісім портів послідовної передачі даних. Їх часто використовують для підключення декількох комп'ютерів або терміналів до одного, центрального комп'ютера. Ці плати мають назву «мультіпорт».
В основі послідовного порту передачі даних лежить мікросхема Intel 8250 або її сучасні аналоги – Intel 16450, 16550, 16550A. Ця мікросхема є універсальним асинхронним прийомопередатчиком (UART – Universal Asynchronous Receiver Transmitter). Мікросхема містить декілька внутрішніх регістрів, доступних через команди введення/виводу. Мікросхема 8250 містить регістри передавача і приймача даних. При передачі байта він записується в буферний регістр передавача, звідки потім переписується у зсувний регістр передавача. Байт «висувається» з зсувного регістра по бітам. Аналогічно існує зсувний і буферний регістри приймача.
Програма має доступ тільки до буферних регістрів, копіювання інформації в зсувні регістри і процес зсуву виконується мікросхемою UART автоматично. До зовнішніх пристроїв асинхронний послідовний порт підключається через спеціальний роз'єм. В таблиці наведено розведення роз'єму послідовної передачі даних DB-25:
13
Номер контакту
Призначення контакту
Вхід або вихід комп'ютера
1
Захисне заземлення (Frame Ground, FG)
–
2
Передані дані (Transmitted Data, TD)
Вихід
3
Дані, що приймаються (Received Data, RD)
Вхід
4
Запит для передачі (Request to send, RTS)
Вихід
5
Скидання для передачі (Clear to Send, CTS)
Вхід
6
Готовність даних (Data Set Ready, DSR)
Вхід
7
Сигнальне заземлення (Signal Ground, SG)
–
8
Детектор сигналу, що приймається з лінії
Вхід
(Data Carrier Detect, DCD)
9-19
Не використовуються
–
20
Готовність вихідних даних (Data Terminal
Вихід
Ready, DTR)
21
Не використовується
–
22
Індикатор виклику (Ring Indicator, RI)
Вхід
23-25
Не використовується
–
Поряд з 25-контактним роз'ємом часто використовується 9-контактний роз'єм:
Номер контакту
Призначення контакту
Вхід або вихід комп'ютера
1
Детектор сигналу, що приймається з лінії
Вхід
(Data Carrier Detect, DCD)
2
Дані, що приймаються (Received Data, RD)
Вхід
3
Передані дані (Transmitted Data, TD)
Вихід
4
Готовність вихідних даних (Data Terminal
Вихід
Ready, DTR)
5
Сигнальне заземлення (Signal Ground, SG)
–
6
Готовність даних (Data Set Ready, DSR)
Вхід
7
Запит для передачі (Request to send, RTS)
Вихід
8
Скидання для передачі (Clear to Send, CTS)
Вхід
9
Індикатор виклику (Ring Indicator, RI)
Вхід
Тільки два виходи цих роз'ємів використовуються для передачі і прийому даних. Решта передають різні допоміжні та керуючі сигнали. На практиці для приєднання того або іншого пристрою може знадобитися різна кількість сигналів. Інтерфейс RS-232C визначає обмін між пристроями двох типів: DTE (Data Terminal Equipment – термінальний пристрій) і DCE (Data Communication Equipment – пристрій зв'язку). У більшості випадків, але не завжди, комп'ютер є термінальним пристроєм. Модеми, принтери, сканери завжди є пристроями зв'язку.
14
Технічні параметри інтерфейсу RS-232C
При передачі даних на великі відстані без використання спеціальної апаратури, через перешкоди, що наводяться електромагнітними полями, можливе виникнення помилок. Внаслідок цього накладаються обмеження на довжину з'єднувального кабелю між пристроями DTR-DTR і DTR-DCE. Офіційне обмеження по довжині для з'єднувального кабелю за стандартом RS-232C складає 15,24 метра. Проте на практиці ця відстань може бути значно більшою. Вона безпосередньо залежить від швидкості передачі даних. Згідно McNamara (Technical Aspects of Data Communications, Digital Press, 1982) визначені наступні значення:
Швидкість передачі, в
Максимальна довжина для
Максимальна довжина для
бодах
екранованого кабелю, м
неекранованого кабелю, м
110
1524,0
914,4
300
1524,0
914,4
1200
914,4
914,4
2400
304,8
152,4
4800
304,8
76,2
9600
76,2
76,2
Рівні напруги на лініях роз'єму становлять для логічного нуля -15..-3 вольта, для логічної одиниці +3 .. +15 вольт. Проміжок від -3 до +3 вольт відповідає невизначеному значенню. При підключенні зовнішнього пристрою до роз'єму інтерфейсу RS-232C (а також при з'єднанні двох комп'ютерів нуль-модемом), потрібно попередньо вимкнути пристрій і комп'ютер, а також зняти статичний заряд (приєднавши заземлення). В іншому випадку можна вивести з ладу асинхронний адаптер. Земля комп'ютера і земля зовнішнього пристрою повинні бути з'єднані разом.
Завдання
В пакеті NetCracker зібрати схему прямого кабельного з'єднання двох комп'ютерів через
нуль-модем (рис. 17):
Рис. 17. Схема прямого кабельного з'єднання двох комп'ютерів
Для цього потрібно розмістити у вікні проекту два комп’ютери «PC1» та «PC2» з вікна
навігатора (вкладка «LAN workstation»), та з’єднати їх за допомогою режиму «Link devices»(). Параметри з’єднання (рис. 18):
Bandwidth (пропускна здатність) – 115220 bit/s;
Length (довжина кабелю)– згідно свого варіанту.
15
Рис. 18. Параметри з’єднання
Вивести вікно властивостей лінії зв'язку. Для цього потрібно натиснути на лінії зв’язку правою кнопкою мишки і вибрати елемент меню «Properties» (рис. 19).
Рис. 19. Вікно властивостей лінії зв'язку
16
На вкладці «Appearance» переконатися, що параметри довжини кабелю («Cable Length»)
встановлено згідно Вашого варіанту.