ГРАФІЧНІ ФУНКЦІЇ WINDOWS-ІНТЕРФЕЙСА (WinAPI) ЗАСОБАМИ BORLAND PASCAL 7.0 FOR WINDOWS ТА BORLAND DELPHI

Інформація про навчальний заклад

ВУЗ:
Національний університет Львівська політехніка
Інститут:
О
Факультет:
КН
Кафедра:
Кафедра САПР

Інформація про роботу

Рік:
2005
Тип роботи:
Звіт до лабораторної роботи
Предмет:
Моделювання

Частина тексту файла (без зображень, графіків і формул):

МIНIСТЕРСТВО ОСВIТИ І НАУКИ УКРАЇНИ Національний унiверситет "Львiвська полiтехнiка" Кафедра САПР ЗВІТ до лабораторної роботи N 3 з курсу "Геометричне моделювання у конструюванні інженерних об'єктів і систем" ГРАФІЧНІ ФУНКЦІЇ WINDOWS-ІНТЕРФЕЙСА (WinAPI) ЗАСОБАМИ BORLAND PASCAL 7.0 FOR WINDOWS ТА BORLAND DELPHI Львiв 2005 МЕТА РОБОТИ Мета роботи - ознайомлення та практичне освоєння технології й основ роботи з графічними можливостями Windows-інтерфейсу (WinAPI) операційного середовища Windows, що можуть викликатися прикладними програмами. Вивчити основні графічні функцій та процедури WinAPI (Win32API) засобами програмного середовища Borland Pascal 7.0 for Windows та візуального середовища програмування Borland Delphi, набути практичних навиків переходу з програмування графіки для операційної системи DOS до оволодіння принципами створення Windows-программ, розробки графічних процедур та програм WinAPI. ТЕОРЕТИЧНІ ВІДОМОСТІ DOS є однозадачной операційною системою. Програма, що виконується в середовищі DOS, керується потоком даних. Після ініціалізації (запуску програми) перша програмна процедура виробляє дані, і в залежності від їхнього змісту виробляється виконання наступної процедури, що знову генерує дані і так далі (рис. 3). При визначених даних виробляється деініціалізація програми. Windows є багатозадачною операційною системою і по суті не може керуватися потоком даних. Після ініціалізації (запуску) програми керування одержує не яка-небудь робоча процедура цієї програми, а диспетчер подій. Подія в термінах Windows розуміється як факт здійснення елементарної дії, від якого може залежати хід виконання програми. Це, приміром, натискання клавіші, переміщення курсору миші, завершення визначеного часового інтервалу. Дії, виконувані диспетчером подій: а) одержання (фіксація) події; б) перевірка умови виходу з програми; в) вибір потрібної процедури обробки події (диспетчирування). Коли обрана процедура завершує роботу, керування знову повертається диспетчеру подій (рис. 4). При фіксації події, що завершує програму, диспетчер завершує свою роботу і передає керування процедурі деініціалізації. 3. ІНДИВІДУАЛЬНЕ ЗАВДАННЯ Написати програму із застосуванням графічних функцій WinAPI, яка дозволяє візуалізувати графік(и) функції з можливостями масштабування у вікні на певному інтервалі. Застосувати функції зміни кольору, штриховки, зафарбування замкнутих областей, текстових підписів, виводу координатної сітки. Організувати вивід графіка у зовнішній метафайл. Побудувати в різних областях екрана графіки функцій Y(x) і YN(x). Графік функції YN(x) будується для трьох і чотирьох членів розкладання функції Y(x) у ряд Тейлора. Y(x)= ch(x) ;Y3(x)= 1 +х2/2! + х4/4! ; Y4(x)=1 +х2/2! + х4/4! +х6/6!; х=[-3. .3] ; ТЕКСТ ПРОГРАМИ program lab3; uses SysUtils, Windows, Math, Messages; var wc : TWndClassEx; // Зміна шаблону класу вікна. MainWnd : HWND; // Описувач головного вікна. Mesg : TMsg; // Змінна для циклу збора повідомлень. xPos, yPos, nWidth, nHeight : Integer; MyDC, WMFDC, OldDC : HDC; // Контекст пристрою. zoom : Integer; // Масштаб (по замовчуванню 100). brush : HBrush; // Координати початків координат для всіх графіків. ox1, oy1, ox2, oy2, ox3, oy3, ox4, oy4, ox5, oy5, ox6, oy6 : integer; MFile : HMetaFile; // Дескриптор метафайлу. count : integer; // Допоміжна змінна. rec : TRect; // Область вікна для малювання. prec : PRect; // Область для метафайлу. // Віконна процедура головного вікна. function WindowProc(wnd : HWND; Msg : Integer; Wparam : Wparam; Lparam : Lparam) : Lresult; stdcall; Begin // Далі проходить цикл обробки повідомлень. case msg of wm_destroy : // Повідомленні, яке надсилається при знищенні вікна. begin postquitmessage(0); exit; Result := 0; end else Result := DefWindowProc(wnd, msg, wparam, lparam); end; end; //--------------------------------------------------------------------------- // Процедура побудови графіка функції, з використанням ліній. procedure DrawGraphicWithLines(ox, oy, zoom : integer; krok : double; color : longint); var x, y : integer; t : double; pen : HPen; begin pen := CreatePen(ps_Solid, 2, color); SelectObject(MyDC, pen); t := -2.3; x := Round(t*zoom) + ox; y := -Round(cosh(t)*zoom) + oy; MoveToEx(MyDC, x, y, nil); repeat x := Round(t*zoom) + ox; y := -Round(cosh(t)*zoom) + oy; LineTo(MyDC, x, y); t := t + krok; until t > 2.3; DeleteObject(pen); end; //--------------------------------------------------------------------------- procedure DrawGraphicWithLines2(ox, oy, zoom : integer; krok : double; color : longint); var x, y : integer; t : double; pen : HPen; begin pen := CreatePen(ps_Solid, 2, color); SelectObject(MyDC, pen); t := -2.3; x := Round(t*zoom) + ox; y := -Round((1+t*t/2+t*t*t*t/24)*zoom) + oy; MoveToEx(MyDC, x, y, nil); repeat x := Round(t*zoom) + ox; y := -Round((1+t*t/2+t*t*t*t/24)*zoom) + oy; LineTo(MyDC, x, y); t := t + krok; until t > 2.3; DeleteObject(pen); end; //--------------------------------------------------------------------------- procedure DrawGraphicWithLines3(ox, oy, zoom : integer; krok : double; color : longint); var x, y : integer; t : double; pen : HPen; begin pen := CreatePen(ps_Solid, 2, color); SelectObject(MyDC, pen); t := -2.3; x := Round(t*zoom) + ox; y := -Round((1+t*t/2+t*t*t*t/24+t*t*t*t*t*t/720)*zoom) + oy; MoveToEx(MyDC, x, y, nil); repeat x := Round(t*zoom) + ox; y := -Round((1+t*t/2+t*t*t*t/24+t*t*t*t*t*t/720)*zoom) + oy; LineTo(MyDC, x, y); t := t + krok; until t > 2.3; DeleteObject(pen); end; // Процедура побудови координатних осей. procedure DrawOsi(ox, oy, zoom : integer); Var pen : HPen; brush : HBrush; point : array [1..5] of TPoint; begin // 1. Створуємо перо. pen := CreatePen(ps_Solid, 2, RGB(0, 0, 0)); SelectObject(MyDC, pen); // 2. Створюємо пензлик. brush := CreateSolidBrush(RGB(0, 0, 0)); SelectObject(MyDC, brush); SetBkMode(MyDc, 1); // Робимо прозорий фон. // 3. Малюємо осі координат. MoveToEx(MyDC, ox - zoom - 30, oy, nil); LineTo(MyDC, ox + zoom + 30, oy); // Малюємо OX. MoveToEx(MyDC, ox, oy + zoom + 30, nil); LineTo(MyDC, ox, oy - zoom - 30); // Малюємо OY. // 4. Малюємо стрілку для осі OX. point[1].X := ox + zoom + 33; point[1].Y := oy - 1; point[2].X := ox + zoom + 13; point[2].Y := oy + 4; point[3].X := ox + zoom + 23; point[3].Y := oy - 1; point[4].X := ox + zoom + 13; point[4].Y := oy - 5; point[5].X := ox + zoom + 33; point[5].Y := oy - 1; Polygon(MyDC, point, 4); // 5. Малюємо стрілку для осі OY. point[1].X := ox - 1; point[1].Y := oy - zoom - 33; point[2].X := ox - 5; point[2].Y := oy - zoom - 13; point[3].X := ox; point[3].Y := oy - zoom - 23; point[4].X := ox + 4; point[4].Y := oy - zoom - 13; point[5].X := ox - 1; point[5].Y := oy - zoom - 33; Polygon(MyDC, point, 4); // 6. Виводимо назви осей. TextOut(MyDc, ox + zoom + 30, oy + 4, 'X', 1); TextOut(MyDc, ox + 4, oy - zoom - 40, 'Y', 1); // 7. Знищуємо об'єкти. DeleteObject(brush); DeleteObject(pen); end; // Процедура побудови координатної сітки. procedure DrawGrid(ox, oy, zoom : integer); Var pen : HPen; x, y, krok : integer; begin pen := CreatePen(ps_Dot, 1, RGB(0, 0, 0)); SelectObject(MyDC, pen); SetBkMode(MyDc, 1); // Робимо прозорий фон. krok := 50; y := oy + krok; while y <= oy + zoom + 30 do begin MoveToEx(MyDC, ox - zoom - 30, y, nil); LineTo(MyDC, ox + zoom + 30, y); y := y + krok; end; y := oy - krok; while y >= oy - zoom - 30 do begin MoveToEx(MyDC, ox - zoom - 30, y, nil); LineTo(MyDC, ox + zoom + 30, y); y := y - krok; end; x := ox - krok; while x >= ox - zoom - 30 do begin MoveToEx(MyDC, x, oy + zoom + 30, nil); LineTo(MyDC, x, oy - zoom - 30); x := x - krok; end; x := ox + krok; while x <= ox + zoom + 30 do begin MoveToEx(MyDC, x, oy + zoom + 30, nil); LineTo(MyDC, x, oy - zoom - 30); x := x + krok; end; DeleteObject(pen); end; //--------------------------------------------------------------------------- begin // Далі йде заповнення шаблону класу вікна. wc.cbSize := sizeof(wc); wc.style := cs_hredraw or cs_vredraw; wc.lpfnWndProc := @WindowProc; wc.cbClsExtra := 0; wc.cbWndExtra := 0; wc.hInstance := HInstance; wc.hIcon := LoadIcon(0, idi_application); wc.hCursor := LoadCursor(0, idc_arrow); wc.hbrBackground := COLOR_BTNFACE + 1; wc.lpszMenuName := nil; wc.lpszClassName := 'WinMin: Main'; RegisterClassEx(wc); // Реєстрація нового класу в системі. // Заповнення зменних xPos, yPos, nWidth, nHeight. xPos := 0; yPos := 0; nWidth := 1024; nHeight := 739; // Створення головного вікна. MainWnd := CreateWindowEx(0, // Прапорці розширених стилів. 'WinMin: Main', // Ім'я класу вікна, яке задане при заповненні структури wc. ' №17 ', // Заголовок вікна. ws_overlappedwindow,// Прапорці стилів вікна. xPos, // Горизонтальна позиція вікна. yPos, // Вертикальна позиція вікна. nWidth, // Ширина вікна. nHeight, // Висота вікна. 0, // Описувач батьківського вікна (parent) чи вікна-володаря (owner). 0, // Описувач меню вікна (меню нема, нема і описувача). Hinstance, // Описувач програми (application). nil); // Address of window-creation data. ShowWindow(MainWnd, CmdShow); // Відображуємо вікно. // Задання початкових значень. count := 0; zoom := 50; ox1 := 190; oy1 := 350; ox2 := 520; oy2 := 350; ox3 := 850; oy3 := 350; GetClientRect(MainWnd, rec); new(prec); prec.Left := rec.Left; prec.Top := rec.Top; prec.Right := rec.Right; prec.Bottom := rec.Bottom; // Цикл обробки повідомлень. Він може трохи видозмінюватися, але цей код присутній завжни. While GetMessage(Mesg,0,0,0) do begin TranslateMessage(Mesg); DispatchMessage(Mesg); // Робота з графічними функціями. MyDC:=GetDC(MainWnd); // Отримання контексту пристрою виводу. SaveDC(OldDC); // *************************************************** if (Mesg.message = 256) or (Mesg.message = 15) or (Mesg.message = 49366) then begin if (count = 0) or (count >= 2) then begin Rectangle(MyDC, xPos, yPos, nWidth, nHeight); // 1. Натиснення '+'. if (Mesg.message = 256) and (Mesg.wParam = 107) then begin Rectangle(MyDC, xPos, yPos, nWidth, nHeight); zoom := zoom + 20; ox2 := ox2 + (zoom - 100)*2; ox3 := ox3 + (zoom - 100)*2; end else if (Mesg.message = 256) and (Mesg.wParam = 109) then begin Rectangle(MyDC, xPos, yPos, nWidth, nHeight); if zoom >= 100 then begin ox2 := ox2 - (zoom - 100)*2; ox3 := ox3 - (zoom - 100)*2; end; zoom := zoom - 20; end else if (Mesg.message = 256) and (Mesg.wParam = 37) then begin ox1 := ox1 - 80; ox2 := ox2 - 80; ox3 := ox3 - 80; end else if (Mesg.message = 256) and (Mesg.wParam = 39) then begin ox1 := ox1 + 80; ox2 := ox2 + 80; ox3 := ox3 + 80; end else if (Mesg.message = 256) and (Mesg.wParam = 38) then begin oy1 := oy1 - 80; oy2 := oy2 - 80; oy3 := oy3 - 80; end else if (Mesg.message = 256) and (Mesg.wParam = 40) then begin oy1 := oy1 + 80; oy2 := oy2 + 80; oy3 := oy3 + 80; end; // 1. Малюємо перший графік. DrawOsi(ox1+zoom-100, oy1+zoom-100, zoom); DrawGrid(ox1+zoom-100, oy1+zoom-100, zoom); DrawGraphicWithLines(ox1+zoom-100, oy1+zoom-100, zoom, 0.01, RGB(255, 0, 0)); TextOut(MyDc, ox1+zoom-100 - zoom - 20, oy1 + zoom+zoom-100 + 50, 'Рис.1. y=ch(x)', 14); // 2. Малюємо другий графік. DrawOsi(ox2+zoom-100, oy2+zoom-100, zoom); DrawGrid(ox2+zoom-100, oy2+zoom-100, zoom); DrawGraphicWithLines2(ox2+zoom-100, oy2+zoom-100, zoom, 0.01, RGB(0, 255, 0)); TextOut(MyDc, ox2+zoom-100 - zoom - 20, oy2+zoom-100 + zoom + 50, 'Рис.2. y3=1+x^2/2!+x^4/4!', 25); // 3. Малюємо третій графік. DrawOsi(ox3+zoom-100, oy3+zoom-100, zoom); DrawGrid(ox3+zoom-100, oy3+zoom-100, zoom); DrawGraphicWithLines3(ox3+zoom-100, oy3+zoom-100, zoom, 0.01, RGB(0, 0, 255)); TextOut(MyDc, ox3+zoom-100 - zoom - 25, oy3+zoom-100 + zoom + 50, 'Рис.3. y4=1+x^2/2!+x^4/4!+x^6/6!', 32); end; end; count := count + 1; // *********************************************************************** ReleaseDC(MainWnd,OldDC); // Звільнення зсилки. DeleteDC(MyDC); // Видалення зсилки. end; end. ВИСНОВОК Програмування під операційну систему Windows є досить просте і дає великі можливості, хоча й потребує великих знань про принципи виконання програм та виникнення подій в системі.
Антиботан аватар за замовчуванням

02.10.2020 20:10-

Коментарі

Ви не можете залишити коментар. Для цього, будь ласка, увійдіть або зареєструйтесь.

Ділись своїми роботами та отримуй миттєві бонуси!

Маєш корисні навчальні матеріали, які припадають пилом на твоєму комп'ютері? Розрахункові, лабораторні, практичні чи контрольні роботи — завантажуй їх прямо зараз і одразу отримуй бали на свій рахунок! Заархівуй всі файли в один .zip (до 100 МБ) або завантажуй кожен файл окремо. Внесок у спільноту – це легкий спосіб допомогти іншим та отримати додаткові можливості на сайті. Твої старі роботи можуть приносити тобі нові нагороди!
Нічого не вибрано
0%

Оголошення від адміністратора

Антиботан аватар за замовчуванням

Подякувати Студентському архіву довільною сумою

Admin

26.02.2023 12:38

Дякуємо, що користуєтесь нашим архівом!