МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ, НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ
УЖГОРОДСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
ІНЖЕНЕРНО-ТЕХНІЧНИЙ ФАКУЛЬТЕТ
КАФЕДРА КОМП’ЮТЕРНИХ СИСТЕМ ТА МЕРЕЖ
Лабораторна робота №2
з курсу
КОМП’ЮТЕРНІ МЕРЕЖІ
Тема: Моделювання потоків даних і використання особливостей анімації NetCracker
Ужгород-2012
Мета заняття:
Зрозуміти і засвоїти призначення інструментальних засобів моделювання потоків даних між пристроями проектованої мережі.
Вивчити перелік показників, що характеризують потоки даних в мережі.
Отримати уявлення про засоби візуалізації характеристик потоків даних.
Навчитися створювати зв'язки пристроїв мережевого проекту і задавати їх характеристики.
Навчитися задавати характеристики потів даних в тих, що розробляються проектах.
Вивчити засоби управління анімацією потоків даних.
Навчитися формувати звіти про проведені експерименти.
Ознайомитися з вікнами і елементами управління головного меню.
Методичні вказівки до виконання лабораторної роботи
Мережа, що створюється за допомогою NetCracker, називається проектом (Project). Створення моделі складної мережі, яка може бути багатошаровою або ієрархічною, передбачає розділення проекту на декілька сайтів. Кожен сайт може бути проглянутий в його власному діалоговому вікні Site.
Коли Ми запускаємо новий проект, NetCracker відкриваємо вершину (Тор) - вікно Site, яке є вершиною рівня в ієрархічному проекті. Для простого проекту вершиною може бути єдиний сайт.
Будь-яке ім'я Site може бути змінене за допомогою діалогового вікна Site Setup. Проект може містити необмежену кількість сайтів.
Завдання 1. Запуск анімації проекту
1.1. Запускаємо додаток NetCracker Designer.
Відкриваємо файл Router.net з меню File > Open.
Вікно сайту з'явилося в області вікна робочого простору.
1.4. Вибераємо вікно Тор в меню Windows. Позиціонуємо вікно Тор сайту в робочий простір для розгорненого розгляду, використовуючи кнопки: максимум сторінки і міняємо масштаб.
1.5. Запускаємо анімацію проекту на інструментальній панелі Control, натиснувши кнопку Start або в меню вибравши команду Start . З'явилася мережева активність (пакети, що переміщаються в робочому просторі).
Інструментальна панель управління анімацією –
1.6. Щоб скорегувати параметри анімації, натиснула на кнопку Animation Setup. З'явилося діалогове вікно установки параметрів анімації, мал. 1:
Малюнок 1. — Вікно установки параметрів анімації
1.7. Використовуємо ліву кнопку миші, щоб встановити швидкість пакету і його розмір.
Завдання 2. Деталізація контейнерного об'єкту
2.1. Щоб відкрити нижчий рівень проекту, двічі натискаємо на мітки будівлі Math Lab у верхній лівій частині мережі і далі використовуємо кнопку Zoom to page, щоб максимізувати зображення. З'явилося вікно з проектом мережі математичної лабораторії.
Перелік об’єктів:
Таблиця 1 - перелік об'єктів в математичній лабораторії і їх характеристики
Обєкт
Характеристика
Компютер №1, користувач якого є Steve
Model: Aspire 2139
Vendor: Acer America
Description: LAN Workstation
Protocol: TCP/IP
Компютер №3, користувач якого є Mark
Model: Aspire 2139
Vendor: Acer America
Description: LAN Workstation
Protocol: TCP/IP
Компютер №3, користувач якого є Bonnie
Model: Aspire 2139
Vendor: Acer America
Description: LAN Workstation
Protocol: TCP/IP
Компютер №4, користувач якого є Mary
Model: Aptiva E Series Model 500
Vendor: IBM
Description: LAN Workstation
Protocol: TCP/IP
Компютер №5, користувач якого є John
Model: Aptiva E Series Model 500
Vendor: IBM
Description: LAN Workstation
Protocol: TCP/IP
Компютер №6, користувач якого є Susan
Model: Aptiva E Series Model 500
Vendor: IBM
Description: LAN Workstation
Protocol: TCP/IP
Name: MicroHub Plus/6
Model: MicroHub Plus/6
Vendor: Compex
Description: Ethernet Hub
Bandwith:10 Mbit/sec
Name: MicroHub Plus/6 (3)
Model: MicroHub Plus/6
Vendor: Compex
Description: Ethernet Hub
Bandwith:10 Mbit/sec
Name: SuperStack LinkSwitch 500 Switch (2)
Model: SuperStack LinkSwitch 500 Switch
Vendor: 3Com Corp.
Description: Ethernet workgroup switch
Bandwith:800 Mbit/sec
Щоб перейти на верхній рівень цього проекту, закрили вікно сайту лабораторії, використовуючи кнопку Close вікна сайту.
Клацнули у вікні Тор сайту, потім натиснули на кнопку Zoom In кілька разів, щоб розглянути конфігурацію мережі. Використовували смуги прокрутки у верхньому вікні сайту так, щоб зв'язок між маршрутизаторами Cisco 7000 (3) і Cisco 7000 (6) з'явився в центрі вікна сайту. Переконалися, що анімація все ще виконується.
2.4. Щоб порушити зв'язок, в інструментальній панелі Modes клацнули лівою кнопкою на полі Break/Restore Потім помістіть курсор у вершину зв'язку між двома маршрутизаторами Cisco і клацніть на зв'язку. На зв'язку з'являється червоний спалах , який активізується в результаті порушення зв'язку.
Завдання 3. Перевірка протоколу маршрутизації.
3.1. Щоб звернутися до локального меню, зробили ліве клацання на кнопці Zoom to page і праве клацання на будь-якому порожньому просторі у вікні Тори сайту. Виберали в Model Settings позицію табуляції Protocols, мал. 2:
Малюнок 2. — Вкладка протоколів маршрутизації вікна властивостей моделі
3.2. Клацнули кнопкою по різних мережевих протоколах. У правому стовпці ми зможемо побачити заданий за замовчуванням протокол маршрутизації для мережевого протоколу. Наприклад, вибраний протокол маршрутизації для TCP / IP - RIP. Оскільки RIP був визначений для TCP / IP, відправка за неправильною адресою пакетів TCP /IP слідує за цією специфікацією.
Перелік протоколів:
TCP/IP – RIP
IPX/SPX – RIP
DECNet Phase IV – DNA routing
AppleTalk Phase II – AURP
XNS – RIP
SNA – SNA routing
Щоб закрити діалог Model Setting без зміни параметрів налаштування, натисніть кнопку Cancel.
Щоб відновити зв'язок, розмістили курсор поверх порушеного зв'язку (спалахуюча крапка) і клацнули лівою кнопкою. Упевнилися, що ви знаходитеся в режимі Break/Restore.
Курсор змінюється на гайковий ключ, що указує на режим Restore. Коли ми поміщаємо курсор поверх порушеного зв'язку, червоне підсвічення зникає і трафік відновлюється.
3.5. Вимкнули режим Break/Restore на інструментальній панелі Modes, натиснувши кнопку Standard .
3.6. Щоб припинити анімацію на інструментальній панелі Control, натиснули кнопку Pause .
Завдання 4. Визначення характеристик пакетів
4.1. З курсором, встановленим на пакеті, натиснули праву кнопку, щоб викликати локальне меню і вибрати команду Properties. З'явиться діалогове вікно властивостей пакету (Packet Properties), мал. 3.
Малюнок 3. — Діалогове вікно властивостей пакету
У даному вікні відображається інформація щодо додатку, розміру, джерела, адресата, мережевого протоколу і транспортного протоколу кур'єра.
Завдання 5. Створення вигинів в зв'язках пристроїв і об'єктів
За допомогою NetCracker, Ви можете створювати ламану лінію або зігнуті зв'язки. Вигин зв'язку впливає тільки на вигляд проекту.
5.1. Якщо виконується команда анімації, натисніть кнопку Pause для переходу в стан паузи. Утримуючи кнопку CTRL клавіатури, двічі клацніть кнопкою миші безпосередньо на зв'язку. На зв'язку з'являється маркер захоплення (чорний квадрат). Натискаючи і утримуючи кнопку миші на захопленні, перетягніть її до нового місцезнаходження, потім відпустіть ліву кнопку миші. Зв'язок згинається в точці(ках), яку ви вибрали.
5.2. Курсор має бути поміщений точно на зв'язку, коли ви двічі клацаєте кнопкою миші, щоб з'явилися маркери захоплення (точки вигину).
Завдання 6. Перейменування об'єкту
6.1. Щоб перейменувати об'єкт, спочатку клацніть правою кнопкою на мітці будівлі GYM для виклику локального меню і виберіть команду Properties. Відобразиться діалогове вікно Properties. Зверніть увагу, що в полі імені GYM вже висвічено.
У полі імені наберіть Cafe, потім натисніть кнопку ОК або клавішу ENTER, щоб застосувати ваші зміни і закрийте діалогове вікно властивостей.
Перед закриттям проекту спочатку зупиніть анімацію, натискаючи кнопку Stop на контрольній інструментальній панелі. У меню File виберіть Close. На запит про збереження змін натисніть кнопку No.
Висновки: на даній лабораторній роботі я вивчила перелік показників, що характеризують потоки даних в мережі, отримала уявлення про засоби візуалізації характеристик потоків даних, навчитися задавати характеристики потів даних в тих, що розробляються проектах, вивчити засоби управління анімацією потоків даних, навчитися формувати звіти про проведені експерименти, ознайомитися з вікнами і елементами управління головного меню.